...en ‘t is niet de v-riem (nieuw + op spanning).
begint na de eerste 100 m. rijden en wordt langzaam erger.
Zou het dan toch de pomp zelf kunnen zijn of kan ‘t die spanrol zijn? Ik kan het niet zien of lokaliseren. Wat is het meest waarschijnlijk?
(ps: tis ook niet de dynamo )
Re: gejammer bij de HD pomp…
benzibx schreef:...en ‘t is niet de v-riem (nieuw + op spanning).
begint na de eerste 100 m. rijden en wordt langzaam erger.
Zou het dan toch de pomp zelf kunnen zijn of kan ‘t die spanrol zijn? Ik kan het niet zien of lokaliseren. Wat is het meest waarschijnlijk?
(ps: tis ook niet de dynamo )
Ik heb dat ook een keer gehad met een Tzd-turbo…..het bleek toch dat die (splinternieuwe) V-riem op de HD pomp te slap stond…..dus nog een tikkie strakker zetten en dan eens kijken of het wel over is.
Anders blijft er inderdaad weinig anders over (dan de pomp zelf), zover ik me kan bedenken.
Even wat WD 40 of Siliconenspray op die spanrol spuiten en kijken of het dan over is ?
Is het trouwen GEGIL of GEJAMMER
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Had de GT ook was ook de nieuwe V snaar die te slap stond
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: gejammer bij de HD pomp…
benzibx schreef:...en ‘t is niet de v-riem (nieuw + op spanning).
begint na de eerste 100 m. rijden en wordt langzaam erger.
Zou het dan toch de pomp zelf kunnen zijn of kan ‘t die spanrol zijn? Ik kan het niet zien of lokaliseren. Wat is het meest waarschijnlijk?
(ps: tis ook niet de dynamo )
De dynamoriem dan?
Hoe weet je dat allemaal zo zeker trouwens?
Ich bin ein Breaker
Re: gejammer bij de HD pomp…
karel schreef:Hoe weet je dat allemaal zo zeker trouwens?
Ik weet niks echt zeker… daarom stel ik de vraag hier ook. Maar de dynamoriem staat goed strak. Bovendien (en dat heb ik vandaag tussendoor nog kunnen bekijken) zíé ik de HD-riem slippen.
Bram schreef:Even wat WD 40 of Siliconenspray op die spanrol spuiten en kijken of het dan over is ?
Is het trouwen GEGIL of GEJAMMER
Eigenlijk ben ik stiekum een beetje bang dat ik bij het spannen de spanrol beschadigd heb.. ops: en ik vrees dat dat het kan zijn.
Het geluid is dus niet enkel gegier, maar lijkt ook op het aanlopen van een wieltje (vandaar eerder gejammer dan gegil).
Ik zal morgen iig nog eens extra spannen. Dank alvast.
jongens meisjes: ich bin ein paniekzaaier ops: ops: ops:
maar.. wat moet dat ding strak staan zeg. Had vantevoren begrepen dat je de riem nog wat meer in moest kunnen duwen - tegen te grote belasting.
Had nu extra paar handen nodig met strakzetten spanrol. Is dat normaal of zie ik een eenvoudiger manier van doen over het hoofd?
groeten van benzi
benzibx schreef:jongens meisjes: ich bin ein paniekzaaier ops: ops: ops:
maar.. wat moet dat ding strak staan zeg. Had vantevoren begrepen dat je de riem nog wat meer in moest kunnen duwen - tegen te grote belasting.
Had nu extra paar handen nodig met strakzetten spanrol. Is dat normaal of zie ik een eenvoudiger manier van doen over het hoofd?groeten van benzi
Haha, fijn dat je het licht hebt gezien
Ik gebruik zelf een klein breekijzer en zet die met 1 elleboog schrap, terwijl ik met mijn handen de stelbout vastdraai. Moet ik wel bij vertellen dat ik diesels heb (= pomp op de bak, geen tussenwiel), en dat met benzinemotoren de constructie wat listiger is (al kom je er met een of andere hevel altijd wel uit).
Ich bin ein Breaker
En ik gebruikte daar een koevoet voor om de pomp goed strak te HOUDEN als je de bout weer wilde vastdraaien.
De eerste keer deed ik het dus door de pomp zo strak mogelijk te zetten en dan los te laten….daarna die bout vastdraaien van de pomp. ops:
Hoorde ik daarna hetzelfde gegil van een slippende V-riem.
Gelukkig heb ik daar nu geen pomp meer zitten.