Re: McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempj
arjan_verkade schreef:citroenc2 schreef:arjan_verkade schreef:McDean schreef:
vandaar dat een TZi berline automaat niet bestaat, maar een break wel
waarom zou de tzi aut berline niet bestaan vandaar dat wij er 1 hebben in 1600 uitvoering
wijsneus
bedoel natuurlijk in 1900 uitvoering
19 TRS automaat weer wel..
Re: McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempj
arjan_verkade schreef:citroenc2 schreef:arjan_verkade schreef:McDean schreef:
vandaar dat een TZi berline automaat niet bestaat, maar een break wel
waarom zou de tzi aut berline niet bestaan vandaar dat wij er 1 hebben in 1600 uitvoering
wijsneus
bedoel natuurlijk in 1900 uitvoering
weet ik maar is ook wel te verwachten he dat ze niet meerdere aut versies maken als er geen mark is
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar de 19 Break tzi heeft een GTi blok .
De 19 tzi berline bestaat volgens mij ook wel, maar die heeft de normale 19 TZi motor.(monopoint)
De 16 Tzi injectie-motor is alleen met de monopoint injectie?
Het is mij in ieder geval nooit duidelijk geworden wat voor injectiesysteem er nu bij welk type onder de kap zit…
K-Jetronic L-jetronic Bosch monopoint of wat dan ook…
(het schijnt zelfs dat de 1400 bx injectie dezelfde injectieprullen heeft als een fiat Uno 70pk 1400…)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
leuke discussie
maar goed mocht ik meer weten dan horen jullie het natuurlijk
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Maurice van Mourik schreef:Kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar de 19 Break tzi heeft een GTi blok .
De 19 tzi berline bestaat volgens mij ook wel, maar die heeft de normale 19 TZi motor.(monopoint)
De 16 Tzi injectie-motor is alleen met de monopoint injectie?Het is mij in ieder geval nooit duidelijk geworden wat voor injectiesysteem er nu bij welk type onder de kap zit…
K-Jetronic L-jetronic Bosch monopoint of wat dan ook…(het schijnt zelfs dat de 1400 bx injectie dezelfde injectieprullen heeft als een fiat Uno 70pk 1400…)
Deels wel deels niet maar daar gaat dit topic niet over…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zo vandaag even een connector van injectoren omgewisseld en TADA
hij maakt ineens 4000 toeren ipv 2500
en ik heb nu een code 35
wat betekend:
hot air cold air flap motor line interrupted
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Proficiat?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
oudelut schreef:Proficiat?!
Hij is nog niet foutloos
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:oudelut schreef:Proficiat?!
Hij is nog niet foutloos
Houd vol en houd moed!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
V2 schreef:McDean schreef:zo vandaag even een connector van injectoren omgewisseld en TADA
hij maakt ineens 4000 toeren ipv 2500
en ik heb nu een code 35
wat betekend:
hot air cold air flap motor line interruptedDenk dat dat de zomer/winterstand-klep is ... die zal ergens in de buis tussen luchthapper en filter zitten.
Ik weet waar de klep zit enzo komt dus hopelijk wel goed
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
V2 schreef:McDean schreef:zo vandaag even een connector van injectoren omgewisseld en TADA
hij maakt ineens 4000 toeren ipv 2500
en ik heb nu een code 35
wat betekend:
hot air cold air flap motor line interruptedDenk dat dat de zomer/winterstand-klep is ... die zal ergens in de buis tussen luchthapper en filter zitten.
Dus niet, die zit er niet op, het is een injectie…. en helemaal niet op een TZI Break…
Sorry maar als je er geen verstand van hebt kan je maar beter niet reageren…
Ik zou even navraag doen bij de dealer voor betekenis van deze code!
Emiel
Een Break heeft een andere motor dan een berline voor zover ik weet…
Emiel
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BX19trs schreef:Een Break heeft een andere motor dan een berline voor zover ik weet…
Emiel
in die break zit precies hetzelfde als jij in je GTi automaat heb
maar daar gaat het dit have topic al over
Het gaat mij om de manier waarop gereageerd wordt op deze auto’s zit geen zomer en winterstandklep, vroeger zaten die op de auto’s en kon je die met de hand bedienen, nu kan er een electronisch/vacuümgestuurde klep of een thermostatisch gestuurde klep op zitten.
Als je technische adviezen geeft moet je duidelijk en specifiek dingen kunnen uitleggen, en niet zomaar loos iets roepen, dat is mijn mening, ontdanks dat ik weet dat iedereen goede bedoelingen heeft…
Emiel
V2 schreef:Jah, de TZI break heeft een GTI-motor, dat weet ik ook wel Maar ik vermoed gewoon dat er in die motor eenzelfde elektronisch bediende zomer/winterstand-klep aanwezig is. Ik zeg ook niet dat ‘t perse waar is wat ik zeg, ik kijk wel uit, ik weet ook wel dat ik een n00b ben probeer alleen maar te helpen.
Het injectiesysteem van de TZi break is trouwens ook toaal anders dan die van de berline. Volgens mij is dat hele zomer/winter klep gebeuren op een multipoint injectiemotor larie…..
Dat het op een monopoint wel zit kan ik nog begrijpen, mjah dat is dan ook niet meer dan een veredelde carburateur…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005