Nu mijn vrouw op ons vakantie-adres ziek op de bank/in bed ligt, dacht ik eraan om hier het HD-systeem van de BiX eens goed door te spoelen, inclusief achterrem-circuit.
Nu weet ik dat er allerlei topics al zijn, maar bij gebrek aan computer werk ik hier via PDA, en dan is bladeren/zoeken niet zo handig…
Derhalve de vraag/het verzoek om hier alle tips te noemen die je je kunt bedenken (zou dan evt mooi ‘n sticky kunnen worden?). Heb namelijk ook de vraagbaak niet hier, en moet toch iets tegen de verveling?!
Wat heb ik nodig? Is Hydraurincage (of zoiets?) een must? En waar te verkrijgen?
Hoe voorkom ik drooglopen van de pomp, en tevens menging van vuile LHM met nieuw spulleke? Iedere keer tussendoor de voorraadbak en filters schoonmaken?
Je ziet wel: alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Re: Doorspoelen HD-systeem
oudelut schreef:Nu mijn vrouw op ons vakantie-adres ziek op de bank/in bed ligt, dacht ik eraan om hier het HD-systeem van de BiX eens goed door te spoelen, inclusief achterrem-circuit.
Nu weet ik dat er allerlei topics al zijn, maar bij gebrek aan computer werk ik hier via PDA, en dan is bladeren/zoeken niet zo handig…
Derhalve de vraag/het verzoek om hier alle tips te noemen die je je kunt bedenken (zou dan evt mooi ‘n sticky kunnen worden?). Heb namelijk ook de vraagbaak niet hier, en moet toch iets tegen de verveling?!
Wat heb ik nodig? Is Hydraurincage (of zoiets?) een must? En waar te verkrijgen?
Hoe voorkom ik drooglopen van de pomp, en tevens menging van vuile LHM met nieuw spulleke? Iedere keer tussendoor de voorraadbak en filters schoonmaken?
Je ziet wel: alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Dat staat vrij uitputtend beschreven op: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167095
hetgeen al een sticky is in het hydrauliek-deel.
Hydraurincage is niet per sé een must als het systeem het op zich nog goed doet.
Vermenging van oud en nieuw kan niet optreden omdat je de afgewerkte meuk gewoon afvoert. Nooit maar dan ook nooit de LHM terugkieperen in het vat. Wel ruim LHM inslaan, een paar liter extra voor het spoelen heb je zeer zeker nodig.
Als je de ontlastschroef losdraait voor je de ketel gaat legen heb je de grootste en meest relevante hoeveelheid vuile LHM die terug kan vloeien in de ketel eigenlijk al gehad. De rest wil er niet via de ketel uit, en dat is nou net het probleem…
Ich bin ein Breaker
Thnx! Een link lukt nog net wel via PDA!
Mmm, meteen in post 1 al duidelijk dat dit de verveling niet tegengaat; Heb nou eenmaal niet altijd mijn bokjes bij me…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Een stapeltje stenen misschien?
En mijn hond gebruiken als krik?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Hoe wilde je überhaupt beginnen zonder krik?
Je hebt toch wel een krik in je reservewiel? Of is die verloren gegaan tijdens de brand?
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Hoe wilde je überhaupt beginnen zonder krik?
Je hebt toch wel een krik in je reservewiel? Of is die verloren gegaan tijdens de brand?
simpelweg later pas beseft dat ik die dingen niet (meer) hier heb… en reserveband draag ik niet meer sinds de brand idd! ops:
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
oudelut schreef:knäckor schreef:Hoe wilde je überhaupt beginnen zonder krik?
Je hebt toch wel een krik in je reservewiel? Of is die verloren gegaan tijdens de brand?
simpelweg later pas beseft dat ik die dingen niet (meer) hier heb… en reserveband draag ik niet meer sinds de brand idd! ops:
Ja dat kan gebeuren he, wel het veiligste zonder reservewiel. Zit je toevallig bij mij in de buurt? Mag je mijn krik wel lenen
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik zit bij je om de hoek! Voor Amerikaanse begrippen dan…: Hoensbroek
Maar toch bedankt voor het aanbod!
Als je je verveelt weet ik wel iets anders voor je: nutteloze topics openen!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Tja, ik woon in Limburgse termen bij jou om de hoek: ook in Hoensbroek.
Krik, bokken de hele flikkerse boel heb ik hier, dus roep maar.
groet,
Mark
Oh ja! Graag!—> je hebt PB!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
beterschap
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
zojuist de halve garage van deur63 doorgespit (en meegenomen ), dus ik heb morgen geen excuus meer…!
Mark noemde nog een tip die ik nog niet kende/gelezen had: auto slechts aan één kant op de bok, andere wiel gewoon aan de grond?
En dan nog iets: als je dus oud en nieuw niet wil laten mengen, betekent toch uiteindelijk een drooglopende HD-pomp? Wat snap ik nog niet?
In ieder geval al bedankt voor alle hulp so far (en voor de beterschapswens: doorgegeven aan de Mrs)!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:zojuist de halve garage van deur63 doorgespit (en meegenomen ), dus ik heb morgen geen excuus meer…!
Mark noemde nog een tip die ik nog niet kende/gelezen had: auto slechts aan één kant op de bok, andere wiel gewoon aan de grond?
En dan nog iets: als je dus oud en nieuw niet wil laten mengen, betekent toch uiteindelijk een drooglopende HD-pomp? Wat snap ik nog niet?
In ieder geval al bedankt voor alle hulp so far (en voor de beterschapswens: doorgegeven aan de Mrs)!
Mwah, dat hele kleine beetje lucht overleeft ie wel hoor. In de aanvoer- en retourslang circuleert relatief bezien de meest verse LHM waarvan het meeste de ketel in verdwijnt, het gaat juist om “de rest”.
Enne, prettige vakantie verder, beterschap alom!
Ich bin ein Breaker
oudelut schreef:Mark noemde nog een tip die ik nog niet kende/gelezen had: auto slechts aan één kant op de bok, andere wiel gewoon aan de grond?
Eh, de mijne heeft 4 wielen, die van jou maar 2 dan?
Maar bij het LHM verversen zelf hoef je toch niets op bokken te zetten? Alleen bij het doorspoelen, wat _eventueel_ ook later kan. Zolang je maar bij de ontlastschroef kunt komen (wel een puntje van zorg…).
Als je de voorwielen instuurt kun je de remmen ook doorspoelen door de wielen er gewoon aan te laten zitten, en de nippel van binnenaf te bedienen; daarvoor is een brug handig, of je hebt een heel goed richtingsgevoel nodig.
Achter wil wat minder met het wiel erop, zit vaak ook te vast. “Kruipolie” is het sleutelwoord.
Ich bin ein Breaker