Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb vorig weekend de motoren van de zij-ruiten van m’n Xantia van alle portieren eens nagekeken en de machaniek gesmeerd met teflon-spray. Hierbij viel me op dat op een na alle portieren zijn voorzien van (waarschijnlijk originele) schuimrubber schermen aan de binnenkant. Dat ene andere portier had een andere schuimlaag. Bij het rijden merk ik dat juist daar rij-geluiden door naar binnen komen, ten teken dat de originele schermen goed dempen ! Ik merk al sinds jaar en dag veel lawaai bij het rijden in de DS en heb dus nu het plan in m’n hoofd gekregen om dat ene Xantia portier hiermee aan te pakken, en omdat ik toch op zoek ben naar nieuwe binnenschermen voor m’n DS, alle DS portieren ook van zo’n laag te voorzien.
Wie weet een adres (liefs in de buurt van Eindhoven) waar dat spul te krijgen is (evt. op rol) ?
Ik heb al van de firma Noise Killer gehoord, maar die vragen voor een complete set 400 euro, wat mij een beetje te veel van het goede is voor zoveel gebakken lucht……
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Het dempingsmateriaal op de deuren kan nogal prijzig zijn. Kijk anders eens op waar ze allerlei dempingsmaterialen verkopen. Het is in oorsprong bedoeld voor de audio inbouw, maar je hoeft er geen 1000 watt tegenaan te hangen natuurlijk.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991