Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Vandaag Afgereist naar Oudekerk Aan De Amstel om een ax 14 Trs Inj. Na de bx gti leek dit mee een betere keuze ivm de wb en verzekeringpremie
Even iets over de auto:
- Bwjr: 1990
- 125 000 KM
- Radio + cd speler met niet werkende boxen, wel vond ik sony explod 220watts in een doos in de koffer.
- Cv
- Elec ramen voor.
- Koplampen in hoogte verstelbaar
- Starten—> lopen
- Licht lekker op de weg ( beter dan de bx gti vind ik persoonlijk ops: )
- Loopt als een zonnetje en trekt als een trein alleen schakeld hij wel wat stug door de 3-4-5 ivm hij alleen in de stad is gebruikt.
- Koppeling 15000 km terug vervangen.
- Interieur ziet er netjes en schoon uit op vreemd in de deur gemonteerde kapotte speakers na.
- Moter ruimte lekker schoon.
De minpunten zijn:
- Uitlaat waarschijnlijk lek
- Ramen achter zitten muurvast
- Bestuurdersstoel zit wat los ( valt te lassen )
- Fusee kogel moet vervangen en homokineet tikt in de bochten.
- Banden versleten.
- De zeikanten van de voorbumper zitten wat los.
- Barst in de voorraam
De rit naar huis verliep voorspoedig ik heb me verbaasd over de kracht van de auto je zit met gemak op de 160, wel mis ik de toerenteller maar oke.
Bij vertrek van het aankoopadres heb ik de tank vol gegooit en bij aankomst heb ik hem weer volgegooit en ik verbaasde me over het verbruik
Aangezien we een 1.5 uur in de file hebben gestaan en ik op de snelweg redelijk heb doorgetrapt steeds 130 met zware tegenwind op de afsluitdijk enzo kwam ik op 13 liter benzine na bijna 190 km rijden.
volges het onderhouds boekje van de eigenaar voor de gene waar ik heb van heb gekocht heeft hij een grote beurt gehad bij 112.000 km en daarna niet meer ( mischien een optie om dat te doen ) als ik het zo lees ben ik de 3e eigenaar van deze ax. Verder zitten er nog bonnetjes bij enzo maar die zijn onleesbaar want de papieren zijn vochtig
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
weet ik maar ik vond constand 130 wel redelijk door rije en bij kruisings enzo vrij hard optrekke enzo
de enigste piepjes en kraakjes die ik kan ontdekk zijn de gare speakers di ehalf los in de deur hangen.
over dat verstelbare lampen enzo volges autotrader zat dat er niet op dus ja.. had ik niet gedacht hehe
heb een stuk 170 gereden maar ik wil me rijbwijs namelijk nog wel even houden dus ja haha
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
heb heel ff 160 gereden, zat die zomaar op
vanmiddag maar ff zelf een hoedenplank fabriceren want dat stukje stof als hoedenplank is ook niks voor die speakers haha.
Gefeliciteerd, succes er mee!!
groet JanS
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
dankje ik denk dat je hem nog wel eens te zien krijgt als ik LJ eens opzoek of zo
Leuk! Een 1.4 trs!
Wil ik wel graag foto’s van zien natuurlijk
Veel plezier ermee!
nieuwe bakolie en hij schakeld wellicht beter (is ocharme 2 liter)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kijk eens aan. Dit rijd wel een stukkie goedkoper dan een BX, lekker hoor Ab. En ik wil foto’s zien
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
No shit Wijs besluit na de Bx, gefelciteerd
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jaa ik zal foto’s maken, maar tis altijd te donker om pics te schiete zit op stage enzo,
nja vandaag ontdekt dat er een sebring eind demper onder hangt vandaar dat brullende geluid. Heb de radio eruit gesloopt die word vervangen door de mijne die in de bx zat + speakers.
Verder wil ik hem apk klaar maken natuurlijk en een grote beurt geven. istie denk ik wel weer aan toe.
bumper ff vast zetten , sideskirt ook die valt eraf als ik de deur open doe haha en hij kan een poetsbeurd gebruiken, helaas lijkt het een beetje alsof de moterkap met schuurpapier gepoetst is zoals die turbo d van ijs.
Verder heb ik beetje roest in de kofferbak ontdekt maar die waren al behandeld zag ik met roestwerend spul ( mischien later nog ff aanpakke )
de ruitensproeier voor de achterruit mist zit een dopje in ipv een sproeier al hoewel als ik op het knopje druk van de sproeier gaat die zuiterwisser wel maar gebeurt verdder niks. Als ik voorraam sproei gaat de ruitenwisser niet automatisch aan maar daar is wel mee te leven.
Ik moet nu wel wennen aan het eigelijk piepjes en kraakjes vrij zijn van de auto naast de bx
oja nog iets: ik vind zo een 1 spaaks stuur maar niks bij sportstuurtje in de bx had ik mooi 2 spijlen waar ik het stuur mee vast kon houden, weet iemand of die naaf waar het sportstuur aan zit uit mijn bx in de ax past?
Status Quo schreef:jaa ik zal foto’s maken, maar tis altijd te donker om pics te schiete zit op stage enzo,
nja vandaag ontdekt dat er een sebring eind demper onder hangt vandaar dat brullende geluid. Heb de radio eruit gesloopt die word vervangen door de mijne die in de bx zat + speakers.
Verder wil ik hem apk klaar maken natuurlijk en een grote beurt geven. istie denk ik wel weer aan toe.
bumper ff vast zetten , sideskirt ook die valt eraf als ik de deur open doe haha en hij kan een poetsbeurd gebruiken, helaas lijkt het een beetje alsof de moterkap met schuurpapier gepoetst is zoals die turbo d van ijs.
Verder heb ik beetje roest in de kofferbak ontdekt maar die waren al behandeld zag ik met roestwerend spul ( mischien later nog ff aanpakke )
de ruitensproeier voor de achterruit mist zit een dopje in ipv een sproeier al hoewel als ik op het knopje druk van de sproeier gaat die zuiterwisser wel maar gebeurt verdder niks. Als ik voorraam sproei gaat de ruitenwisser niet automatisch aan maar daar is wel mee te leven.
Ik moet nu wel wennen aan het eigelijk piepjes en kraakjes vrij zijn van de auto naast de bx
oja nog iets: ik vind zo een 1 spaaks stuur maar niks bij sportstuurtje in de bx had ik mooi 2 spijlen waar ik het stuur mee vast kon houden, weet iemand of die naaf waar het sportstuur aan zit uit mijn bx in de ax past?
Ik weet dat je BX stuur kan uitwisselen met een AX stuurtje, zou moeten kunnen lijkt me
Gefeliciteerd met je AX!
Ik heb niet al te lang geleden ook eens de stap gemaakt van BX naar AX, en dat was een zeer fijne stap. Een AX is echt een fantastische auto, zelfs anno 2007. Ik ben voor de rest van m’n leven fan van de AX, maar ben om bepaalde redenen toch weer teruggegaan naar de BX, al mis ik m’n mooie AX wel een beetje.
Heel veel plezier ermee en laat snel eens wat foto’s van je bolide zien.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
nja ik was dus van plan om sportstuur van bx er tijdelijk in te zetten maar die blijkt nu beschimmelt te zijn
heb vanmorgen ff wat foto’s gemaakt en die post ik vanmiddag wel even als ik terug ben uit stage.
Heey veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Status Quo schreef:nja ik was dus van plan om sportstuur van bx er tijdelijk in te zetten maar die blijkt nu beschimmelt te zijn
heb vanmorgen ff wat foto’s gemaakt en die post ik vanmiddag wel even als ik terug ben uit stage.
hahha geweldig..mijn GTi stuur en me schrijftafel zijn ook beschimmeld..kut..
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
t valt er af te poetsen t zijn witte haartjes haha mja stinkt beetje ding ligt nog maar 3 weken ongeveer in ons hok mja.