Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Inderdaad, erg leuk om te zien.
Bij welk bedrijf kwam de dyane vandaan, van Oosten Delft ?
Ernst Jan schreef:Inderdaad, erg leuk om te zien.
Bij welk bedrijf kwam de dyane vandaan, van Oosten Delft ?
Zeker niet uit Delft, ik denk omg. Nijmegen, Wijchen waarschijnlijk. Maar het kan goed zijn dat indertijd alle auto’s bij CitNL op kenteken werden gezet, direct bij binnenkomst.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Nou alles is geregeld.
De papieren zijn binnen van de 19-80-PP….Morgen mooie blauwe platen met opgelegde letters bestellen.
Ik heb intussen de trekhaak verwijderd. De tank zit er weer in. Ook de raamlijsten heb ik erafgehaald. Deze moeten weer opnieuw geplakt worden. Dat is een prima werk denk ik.
Het electrisch raammotortje en de afstelling van het rechter raam werken ook weer. De hele deur uit elkaar gehaald, maar dat is niet echt het meest makkelijke afstelwerk. Ook heb ik in het motortje een aluminium tandwieltje gemonteerd ipv de gescheurde originele van gedeeltelijk plastic.
Kortom denk ik reeds een uur of 20 bezig te zijn zonder dat resultaat vanaf de buitenkant zichtbaar is…......we zullen doorgaan.
Gefeliciteerd met je ouwe kenteken. Maarreh, reparaties hoef je niet te zien, als je ze merkt is het veel prettiger.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ernstjan,
heb je je stuurhuis al afgedopt? Je hebt twee delen. het stuurhuis en de diravi. Op de plaatjes in de onderdelenboeken is dat mooi te zien.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Ja, hoe zal ik het zeggen…...ik heb 100.000 onderdelen in bestelling staan, maar dat laat nog even op zich wachten. Ben van de techniek naar de carrosserie gegaan. Heb het koplampfront gedemonteerd en hier valt nog wel het een en ander te lassen. Ik laat het eerst stralen alvorens er aan gelast wordt, maar dat duurt ook nog een week. Toen heb ik de achterruit eruit gesneden. Deze zat vast met een soort kneedkit (goed gedaan…NIET), voordeel was wel dat de ruit er zo naast lag. Uiteraard waren daar ook ietwat aan roestige plekken te vinden. Die ben ik nu aan het kaalmaken en het gedeelte waar de nummerplaat op gepopt zit moet ook vervangen worden. Als ik klaar ben, ben ik in ieder geval een volwassen plaatwerker. Helemaal top een origneel nederlandse SM, maar mevrouw heeft wel wat aandacht nodig. Tot zover de update.
Ernst Jan schreef:Toen heb ik de achterruit eruit gesneden. Deze zat vast met een soort kneedkit (goed gedaan…NIET), voordeel was wel dat de ruit er zo naast lag.
Gingen de sierlijsten rond de achterruit er makkelijk af?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citrods schreef:Ernst Jan schreef:Toen heb ik de achterruit eruit gesneden. Deze zat vast met een soort kneedkit (goed gedaan…NIET), voordeel was wel dat de ruit er zo naast lag.
Gingen de sierlijsten rond de achterruit er makkelijk af?
Die sierlijst zit op de ruit geklikt , moet er dus samen met de ruit af en ook terug op .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Ik had eerst de sierlijsten losgesneden. Pas daarna de ruit losgehaald. Overigens had ik niet echt het gevoel alsof de lijsten erop geklikt kunnen worden. Deze zaten ook gelijmd op de ruit. Volgens mij, vraag de ervaringsdeskundigen dan maar na, monteer je eerst de ruit en daarna lijm je de lijsten erop. Anders wordt het baggeren, als alles tegelijk gemonteerd moet worden. Iemand ervaring ?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ernst Jan schreef:Ik had eerst de sierlijsten losgesneden. Pas daarna de ruit losgehaald. Overigens had ik niet echt het gevoel alsof de lijsten erop geklikt kunnen worden. Deze zaten ook gelijmd op de ruit. Volgens mij, vraag de ervaringsdeskundigen dan maar na, monteer je eerst de ruit en daarna lijm je de lijsten erop. Anders wordt het baggeren, als alles tegelijk gemonteerd moet worden. Iemand ervaring ?
Ik heb het nooit gedaan maar volgens mij moeten de strips om de ruit heen zitten met een randje. daarna lijm je het geheel in de sponning.. op Yahoo is er veel over geschreven.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ernst Jan schreef:Ik had eerst de sierlijsten losgesneden. Pas daarna de ruit losgehaald. Overigens had ik niet echt het gevoel alsof de lijsten erop geklikt kunnen worden. Deze zaten ook gelijmd op de ruit. Volgens mij, vraag de ervaringsdeskundigen dan maar na, monteer je eerst de ruit en daarna lijm je de lijsten erop. Anders wordt het baggeren, als alles tegelijk gemonteerd moet worden. Iemand ervaring ?
De sierlijsten zitten OM de ruit heen, en dienen MET de ruiten tesamen in de kofferklep te worden gelijmd. Iets anders zou niet moeten kunnen, tenzij de sierlijsten al gesloopt zijn door een andere beunhaas in het verleden. De sierlijsten hebben namelijk een randje waarmee ze om de ruit zitten geklemt / geschoven. Ik heb vaak die ruiten met lijsten en al gedemonteerd en daarna weer gemonteerd. Het werd NOOIT een bende
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Even een update
Ik ben er nog niet uit waar de auto precies vandaan komt. Ik heb wel de zoon van de eigenaar tussen 1988 en 1998 gesproken. Hij wist niets meer te vertellen dan dat ze de auto amper gebruikten en dat het interieur opgeknapt was en de auto gespoten. Dat kan ik natuurlijk ook wel zien…....
Een lichtpuntje is dat ik een afspraak voor 23 april heb gemaakt om de carrosserie te laten opknappen. Ik heb intussen een goede gebruikte kofferklep gevonden en een spiegel.
Het koplampfront is bijna klaar om te gaan afwerken, hierin zitten wel wat lasminuutjes. Dit is het enige aan plaatwerk dat ik zelf wil doen. Langzaam wordt het wel wat !
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Ernst Jan schreef:Even een update:
Ik ben er nog niet uit waar de auto precies vandaan komt. Ik heb wel de zoon van de eigenaar tussen 1988 en 1998 gesproken. Hij wist niets meer te vertellen dan dat ze de auto amper gebruikten en dat het interieur opgeknapt was en de auto gespoten. Dat kan ik natuurlijk ook wel zien…....
!
ik inmiddels wel
dit kreeg ik net in mijn brievenbus.
ik keek voor de grap of de sm van mijn pa nog bestond..en inderdaad hij leeft nog.. mijn vader heeft hem 30 jaar geleden aan een citroen dealer verkocht . het is de 97-jk-15.. en de eigenaar wil er meer over weten, maar heb geen email adres.. als hij er meer over wilt weten moet hij maar emailen.. afz richard laats.
ik zal je even een pb sturen met zijn email adres.
groet, erik
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Zo, weer boven water. De auto heeft een paar minuten bij de plaatwerkerij gestaan, maar het eindresultaat mag er wezen na 2.5 jaar.
Een paar vragen:
-Nu ben ik met de motor bezig en heb een vraag over de foto in de bijlage(foto is gepikt uit ander topic). Uit het gaatje onder de waterpomp stak een hout achtig iets uit. Het leek afgedopt, maar kan ook vuil zijn van binnenuit. Kan iemand mij vertellen of ik deze beter dicht kan maken of juist open ?
-De drijfstanglagers waren ook iets ingelopen, wil hier nieuwe voor monteren. Heeft iemand de ervaring om een set nieuwe originele lagers te monteren ?
-heeft iemand de modificatie van de olietoevoer van de 5e versnelling al eens zelf uitgevoerd. Of moet er gewoon een halve liter meer in de bak. Ik probeer alles af te speuren, maar kan geen voorbeelden vinden.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het gaatje moet open zijn. Als iemand het heeft afgedicht is dat gedaan omdat de waterpompkeering lekte en er koelvloeistof door het gaatje naar buiten kwam. het gaatje zorgt er echter juist voor dat er bij een lekke keering geen koelvloeistof de motor in komt maar het netjes afgevoerd wordt. Gaatje dichtzetten is een enorme beunactie geweest dus.
Nieuwe set lagers monteren? Zoek je iemand die dat voor je kan doen, of wil je een uitleg? heb je het juiste gereedschap?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste