4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempje)
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 20 maart 2007 09:27 PM
  [ # 46 ]

Re: McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempj

arjan_verkade schreef:
citroenc2 schreef:
arjan_verkade schreef:
McDean schreef:

vandaar dat een TZi berline automaat niet bestaat, maar een break wel Smile

Smile

waarom zou de tzi aut berline niet bestaan vandaar dat wij er 1 hebben in 1600 uitvoering Wink

wijsneus Wink

bedoel natuurlijk in 1900 uitvoering Wink

19 TRS automaat weer wel..

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 maart 2007 09:39 PM
  [ # 47 ]

Re: McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempj

arjan_verkade schreef:
citroenc2 schreef:
arjan_verkade schreef:
McDean schreef:

vandaar dat een TZi berline automaat niet bestaat, maar een break wel Smile

Smile

waarom zou de tzi aut berline niet bestaan vandaar dat wij er 1 hebben in 1600 uitvoering Wink

wijsneus Wink

bedoel natuurlijk in 1900 uitvoering Wink

weet ik Wink maar is ook wel te verwachten he dat ze niet meerdere aut versies maken als er geen mark is

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 20 maart 2007 11:21 PM
  [ # 48 ]

Kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar de 19 Break tzi heeft een GTi blok .
De 19 tzi berline bestaat volgens mij ook wel, maar die heeft de normale 19 TZi motor.(monopoint)
De 16 Tzi injectie-motor is alleen met de monopoint injectie?

Het is mij in ieder geval nooit duidelijk geworden wat voor injectiesysteem er nu bij welk type onder de kap zit…
K-Jetronic L-jetronic Bosch monopoint of wat dan ook…

(het schijnt zelfs dat de 1400 bx injectie dezelfde injectieprullen heeft als een fiat Uno 70pk 1400…)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 maart 2007 07:34 PM
  [ # 49 ]

leuke discussie Cool

maar goed mocht ik meer weten dan horen jullie het natuurlijk Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 21 maart 2007 07:36 PM
  [ # 50 ]
Maurice van Mourik schreef:

Kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar de 19 Break tzi heeft een GTi blok .
De 19 tzi berline bestaat volgens mij ook wel, maar die heeft de normale 19 TZi motor.(monopoint)
De 16 Tzi injectie-motor is alleen met de monopoint injectie?

Het is mij in ieder geval nooit duidelijk geworden wat voor injectiesysteem er nu bij welk type onder de kap zit…
K-Jetronic L-jetronic Bosch monopoint of wat dan ook…

(het schijnt zelfs dat de 1400 bx injectie dezelfde injectieprullen heeft als een fiat Uno 70pk 1400…)

Deels wel deels niet maar daar gaat dit topic niet over…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 maart 2007 09:22 PM
  [ # 51 ]

zo vandaag even een connector van injectoren omgewisseld en TADA Laughing  Cool

hij maakt ineens 4000 toeren ipv 2500 Laughing

en ik heb nu een code 35
wat betekend:
hot air cold air flap motor line interrupted

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 22 maart 2007 10:25 PM
  [ # 52 ]

Proficiat?! Wink Confused

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 maart 2007 11:00 PM
  [ # 53 ]
oudelut schreef:

Proficiat?! Wink Confused

Hij is nog niet foutloos Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 22 maart 2007 11:08 PM
  [ # 54 ]
McDean schreef:
oudelut schreef:

Proficiat?! Wink Confused

Hij is nog niet foutloos Wink

Houd vol en houd moed!  Very Happy

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 maart 2007 11:35 PM
  [ # 55 ]
V2 schreef:
McDean schreef:

zo vandaag even een connector van injectoren omgewisseld en TADA Laughing  Cool

hij maakt ineens 4000 toeren ipv 2500 Laughing

en ik heb nu een code 35
wat betekend:
hot air cold air flap motor line interrupted

Denk dat dat de zomer/winterstand-klep is ... die zal ergens in de buis tussen luchthapper en filter zitten.

Ik weet waar de klep zit enzo komt dus hopelijk wel goed Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 22 maart 2007 11:41 PM
  [ # 56 ]
V2 schreef:
McDean schreef:

zo vandaag even een connector van injectoren omgewisseld en TADA Laughing  Cool

hij maakt ineens 4000 toeren ipv 2500 Laughing

en ik heb nu een code 35
wat betekend:
hot air cold air flap motor line interrupted

Denk dat dat de zomer/winterstand-klep is ... die zal ergens in de buis tussen luchthapper en filter zitten.

Dus niet, die zit er niet op, het is een injectie….  en helemaal niet op een TZI Break…

Sorry maar als je er geen verstand van hebt kan je maar beter niet reageren…

Ik zou even navraag doen bij de dealer voor betekenis van deze code!

Emiel

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 22 maart 2007 11:52 PM
  [ # 57 ]

Een Break heeft een andere motor dan een berline voor zover ik weet…

Emiel

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 maart 2007 11:55 PM
  [ # 58 ]
BX19trs schreef:

Een Break heeft een andere motor dan een berline voor zover ik weet…

Emiel

in die break zit precies hetzelfde als jij in je GTi automaat heb Wink

maar daar gaat het dit have topic al over Laughing

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 23 maart 2007 12:02 AM
  [ # 59 ]

Het gaat mij om de manier waarop gereageerd wordt op deze auto’s zit geen zomer en winterstandklep, vroeger zaten die op de auto’s en kon je die met de hand bedienen, nu kan er een electronisch/vacuümgestuurde klep of een thermostatisch gestuurde klep op zitten.
Als je technische adviezen geeft moet je duidelijk en specifiek dingen kunnen uitleggen, en niet zomaar loos iets roepen, dat is mijn mening, ontdanks dat ik weet dat iedereen goede bedoelingen heeft…

Emiel

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 23 maart 2007 12:37 AM
  [ # 60 ]
V2 schreef:

Jah, de TZI break heeft een GTI-motor, dat weet ik ook wel Smile Maar ik vermoed gewoon dat er in die motor eenzelfde elektronisch bediende zomer/winterstand-klep aanwezig is. Ik zeg ook niet dat ‘t perse waar is wat ik zeg, ik kijk wel uit, ik weet ook wel dat ik een n00b ben Very Happy probeer alleen maar te helpen.

Het injectiesysteem van de TZi break is trouwens ook toaal anders dan die van de berline. Volgens mij is dat hele zomer/winter klep gebeuren op een multipoint injectiemotor larie…..
Dat het op een monopoint wel zit kan ik nog begrijpen, mjah dat is dan ook niet meer dan een veredelde carburateur…

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook