Hallo allemaal ben ik weer.
Net achter gekomen dat de pakkingen tussen de motor en het uitlaatspruitstuk naar de knoppen zijn denk dat ik daarom de uitlaat gek vind klinken..
Is dit makkelijk te vervangen? speciaal gereedschap? Kosten bij een garage??
Dank jullie wel!!
Bij een 1400 zit het uitlaatspruitstuk aan de voorkant van het blok. Je kunt er heel makkelijk bij, een beetje monteur zou er hooguit een uur over mogen doen.
Voor de materiaal kosten hoef je het in elk geval niet te laten: veel meer dan 10 - 12 euro zal die pakking niet kosten.
Test
Ben even bij het Motorhuis geweest in Rotterdam Alexander en ze hebben de pakkingen besteld.
Vervolgens wel even bij mijn garage de auto op de brug gezet en het leek erop dat de handremkabels die voor op de remmen zitten bijna versleten zijn.
Hoeveel werk is het om die dingen te vervangen??
Groeten
Frank
hebben ze bij mijn eerste bx ook gedaan nadat ik er eentje bij het postkantoor aan gort trok, net voor het overschrijven
5 minuten werk…., meen ik me te herinneren
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
bxbressers schreef:hebben ze bij mijn eerste bx ook gedaan nadat ik er eentje bij het postkantoor aan gort trok, net voor het overschrijven
5 minuten werk…., meen ik me te herinneren
Dan weet ik bij wie ik moet wezen
Heel erg veel werk is het niet, als je maar weet hoe. De middenconsole rond de handrem moet eraf, daar moet je touwtjes oid aan de kabels knopen, onder de auto wat spul lossen en de voorwielen eraf. Dan de kabels eruit trekken, touwtjes overzetten op de nieuwe kabels, die erin trekken, handrem afstellen en alles weer opbouwen. Ben je toch wel een half uurtje mee zoet ofzo.
Ich bin ein Breaker
Oke dat is inderdaad voor de binnenkabel. Nu is mantel ook beschadigd hoe krijg je de hele kabel eruit en een nieuwe erin?
Frank_bx schreef:Oke dat is inderdaad voor de binnenkabel. Nu is mantel ook beschadigd hoe krijg je de hele kabel eruit en een nieuwe erin?
Je koopt altijd kabels met mantel
Wat ik altijd doe na montage van nieuwe kabels en/of bij (nog) goede kabels:
De laatste 30 centimeter een stuk tuinslang oid met tie-wraps erom heen.
Het uieinde bij het wiel gaat nameliojk altijd stuk. Niet vanwege de heftige parkeerpraktijken van de eigenaar, of van ouderdom, maar domweg omdat bij het insturen die kabels nog wel eens tegen de band aan willen lopen. Daarom krijg je die vreemde slijtplekken op je kabels. Ook de ogen waar de kabel doorheen loopt wil nog wel eens voor de nodige schade zorgen.
Overgens: Als het rubber enkel beschadigt is is dat nog geen APK afkeur.
Test