In mijn nieuwe 2.1td zat ooit een texalarm maar dat blijkt te zijn verwijderd. Onder het dashboardkastje vind ik 2 grote losse stekkers en tot nu toe 3 kleine 2-pins stekkertjes voor het lampje, de cv en ongetwijfeld nog wat dingen. De interieursensoren zijn al verwijderd zo lijkt het. Bovendien is de stekker van de sirene ook losgehaald, blijkbaar werkte het systeem al met al niet naar behoren…
Wat zijn de meest voorkomende kuren van dit systeem en hoe erg is het? Ik baal ervan een auto met alarm te hebben zonder alarm
Heeft iemand enig idee of ik ergens de besturingskast en interieursensoren kan vinden (in de citroen hoek, niet algemeen op marktplaats) ?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hoe zo, wil het alarm weer inbouwen?
Zou ik nooit aan beginnen, zeer storingsgevoelig.
Bovendien reageert niemand meer op een alarm, maar je krijgt wel een bon als hij onnodig staat te loeien.
XM’s worden allang niet meer gejat.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik had een “ouwe niet citroen” waarvan de sirene was verwijderd.. Heb ik gewoon een claxon op aangesloten en alarm werkt gewoon al een jaar zonder storing. Misschien is het bij jou ook zo eenvoudig?
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Ben het met JanSR eens. In mijn aanstaande XM heb ik de startblokkering ook direct laten doorlussen. Scheelt een boel startproblemen. In de Xantia heb ik de grootste trubbels gehad met een niet functionerende originele startblokkering en in de mX-5, waar standaard een draak van een pratend alarm in zit ben ik een heel weekend bezig geweest om de boel weer jofel lopend te krijgen.
Doorlussen is mogelijk met behoud van de waarschuwingslichten
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
In mijn vorige auto;s heb ik altijd direcvt een after market alarm gezet, puur voor het idee. En in mijn straat, ondanks dat dat midden in Den Haag is, wordt nog wel naar buiten gekeken als een alarm afgaat. Ok, niemand zal direct naar buiten rennen, maar zelf kijk ik direct als er een alarm afgaat.
normaal had ik er zelf een ander alarm in gehangen, zij het niet dat er al een complete bekabeling etc inligt, met leds in het dash etc en nog origineel ook. Vandaar dat ik gewoon het systeem weer werkend wil hebben. Zitten er daarna storingen in, dan wordt er gewoon met Texalarm gepraat hoe ik dat moet voorkomen.
Overigens is de besturingsunit echt weg, de toeter etc zijn alelmaal nog aanwezig…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Sinds kort heb ik een 2.0i 16v sx.
Ook bij mij is er het nodige aan de electronica gerommeld.
Startblokkering doorgelust, c.v. werkt wel maar is m.i. niet orgineel.
Ledje op het dash werkt niet.
Ga binnenkort een kijkje nemen onder het dashboard.
Hou jullie op de hoogte.
Jan
Hoi Jan,
gegarandeerd dat de centrale regelunit onder het dashboardkastje dan niet meer aanwezig is. Dit soort gebeun van garages verbaast met echt, storingen direct maar oplossen met alles doorverbinden. Via Texalarm heb ik al een aantal bekende storingen kunnen opsporen en er zijn altijd mensen die weten hoe jehet kunt oplossen. Bij mij heeft het nu geen zin, want er moet eerst een nieuwe regelkast in…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik heb net even snel een blik geworpen. Unit lijkt aanwezig zal a.s. weekend de boel verder uit elkaar halen om te bekijken wat er precies zit en hoe e.e.a. aangesloten c.q. doorverbonden is.
Trof wel in het kleine kastje (kreeg ik niet open) een mapje met het papierwerk aan incl. onderhoudsboekje.
Jan
Aha,
heb net met ASN, de huidige leverancier van Texalarm gesproken, zij weten niet welk alarm er origineel is ingezet, dat zou ik met de code op de sirene nog kunnen achterhalen. De oude systemen zijn niet uitwisselbaar met de nieuwe(re), en de ouden zijn niet meer leverbaar.
Er zit dus niets anders op dan het of zo laten, of een ander texalarm kopen en hopen dat op zn minst de centrale vergrendeling, de led in het dash en de knipperlichten etc zijn over te zetten. De rest zal opnieuw moeten worden aangesloten.
Ik kies denk ik voor optie 2, simpelweg omdat ik een alarm fijn vind, mn oude bx met deuken en in smurfen blauw werd maar liefst 3 keer open gebroken, de laatste keer begon het alarm te loeien en zag mn buurman een vent wegrennen, geschrokken door de herrie.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Piet,
Ik bedenk mij opeens dat het wellicht niet de orginele c.v. is daar ik voor het openen/sluiten van de deuren niet op de spiegel hoef te mikken doch willekeurig richting auto.
Bij mijn vorige XM (een helaas door een kettingbotsing te vroeg overleden serie I) moest ik echt op de spiegel mikken anders gebeurde er niets.
Ik wil echter so wie so of het alarm herstellen indien mogelijk of de dame voorzien van een nieuwe instalatie.
Dat is ook wat ik wil, de oude herstellen wordt alleen absoluut niet mogelijk, dus zoek ik een nieuwe…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
breef schreef:Piet,
Ik bedenk mij opeens dat het wellicht niet de orginele c.v. is daar ik voor het openen/sluiten van de deuren niet op de spiegel hoef te mikken doch willekeurig richting auto.Bij mijn vorige XM (een helaas door een kettingbotsing te vroeg overleden serie I) moest ik echt op de spiegel mikken anders gebeurde er niets.
Ik wil echter so wie so of het alarm herstellen indien mogelijk of de dame voorzien van een nieuwe instalatie.
overigens hoeft dat niet, bij ASN (dat is de nieuwe naam van het oude product Texalarm, of in ieder geval vrijwel identieke systemen) zitten alarm en centrale vergrendeling voor voeding en aarde niet altijd gekoppeld. Als het alarm er dus tussenuit is, kan de cv nog wel werken.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Toen ik vannacht uit mijn werk kwam stond tot mijn stomme verbazing het ledje van het alarm vrolijk te knipperen. Wellicht heeft mijn zoekwerk onder het dashboard per ongeluk een draadje wat vaster aangedrukt.
Dit geeft uiteraard niet aan dat het alarm nu ook i.d.d. werkt, ik ga dat a.s. zondag proberen uit te vinden en het spul doormeten.
Hou je op de hoogte.
Nou, dat zou wel behoorlijk frappant zijn, misschien is het ledje niet fel genoeg om in daglicht te zien?
Enfin, ik ben maar op zoek gegaan naar een nieuw systeem, de mijne ontbreekt gewoon helemaal.
Om ook nog de topic titel eer aan te doen, welke kuren zijn er allemaal bekend van het texalarm? De interieursensoren, ook wel ruimtedetectiesensoren, die meestal op de Astijl in de hoeken van de voorruit zijn bevestigd willen vaak vals alarm geven, die wordt meestal veroorzaakt door de blower of de airco in combinatie met harde wind.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Eerder ook bij avond/nacht geen knipper waargenomen, doet het echt pas sinds gisteren