Het is motorolie, het komt waarschijnlijk (uit zijn beschrijvingen te horen) ergens uit de buurt van de peilstokbuisaansluiting vandaan… na al zijn beschrijvingen (msn) dacht ik aan een krukaskeerring of losse slang/buis ofzoiets…
Harm schreef:Het is motorolie, het komt waarschijnlijk (uit zijn beschrijvingen te horen) ergens uit de buurt van de peilstokbuisaansluiting vandaan… na al zijn beschrijvingen (msn) dacht ik aan een krukaskeerring of losse slang/buis ofzoiets…
vandaag heb ik em naar de garage gebracht. eerst even bij daglicht gekeken waar het vandaan komt. ik kan NIETS vinden, de hele meute zit onder de olie, op straat lag olie, maar de pijlstok was schoon (bovenaan, bij dat oranje doppie). verder zie ik geen slangen daar lopen. Er stond gewoon olie in de ribbels van de versnellingsbak (bovenop) en niet zo’n beetje.
gisteren stond m’n oliepijlmeterwijzergeval bijna in het rood, vandaag stond ie weer goed… het is in ieder geval niet goed. de olie is sinds vandaag PIK zwart. een paar dagen geleden was ie bruin.
als je pijlt met de pijlstok is de olie tot 1/4 onder max zwart. de 10 centimeter daarboven (op de pijlstok) is bruin, ook vol olie dus, ook nadat je em schoonmaakt en weer pijlt. Het ziet er alles behalve goed uit.
Hij reed overigens vandaag best wel goed, nu staat ie dus bij de garage, om ontmanteld te worden. Ik heb em een waslijst van dingen die moeten gebeuren gegeven (ook dat probleem met die remmen). het gaat me een aardige duit kosten, maar dat zal mij een rotzorg zijn. Beter nu alles fixen als het nog niet te laat is, dan het laten fixen als het wel te laat is.
Ook hier welkom bij de chic club mischien best wel een leuk idee om eens een chic meeting te organiseren. verder heb ik ook een draad je over de chic lopen demijne ben ik zelf aan het oplappen. bij mijn draadje gaat het vooral om zelf te doen reparatie’s maar goed moet je maar ff zien of je er wat aan hebt (kleine restauratie chic)
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven