2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Wat kost een redelijk tot goede Xantia?
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 509

Gepost: 22 maart 2007 11:37 PM
  [ # 16 ]

Ik heb de Xantia en de XM even naast elkaar gezet,het komt neer op zo’n €60/mnd verschil in mijn geval.

Het overwegen waard,toch gaat mijn voorkeur uit naar een Xantia,jongere auto en onderdelen te over lijkt me.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 22 maart 2007 11:37 PM
  [ # 17 ]

Van de xm zijn er ook veel minder gemaakt ik geloof iets van 330000 in totaal inclusief de breaks. Dus het is een exlusieve auto dat wel.
Ik heb zelf dus een 20. automaat xant gehad en die zoop fikse hoeveelheden benzine en ik heb daar de duurste reparaties aan gehad. Mijn blik is dus wel een beetje vertroebelt wat dat betreft maar qua hoe het rijd…. Heerlijk!

Welke je ook kiest het zijn heerlijke auto’s.
en qua Xant zou ik als ik er nu 1 zou kopen een 1.8 16v van het laatste type nemen.

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 22 maart 2007 11:48 PM
  [ # 18 ]

Bedankt voor je tips,

Ik heb een budget voor een auto maar er zit een maximum aan,en moet gewoon een betrouwbare auto hebben,kleine reserve voor onderhoud maar het moet wel leuk blijven.

In het Duits zeggen ze: Wer die Wahl hat, hat die Qual, en in het Frans zeggen ze weer iets anders.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 23 maart 2007 12:41 AM
  [ # 19 ]

grappig verhaal.

Ik heb dus sinds ‘98 een zx voor de deur gehad of in de garage stalling. Deze zx is nu naar een “fun"wagen gepromoveerd.

Ik was ook van plan om een xant te kopen ofzo. M’n budget was ergens tegen de 2000 euro. Niet veel, maar genoeg voor een citroen Smile

Vraag me niet hoe het komt, maar op de een of andere manier rijd ik nu in een XM. Het is niet de meest luxe uitvoering maar naar mijn idee tot nu toe is deze technisch in orde.

Het is echt een WERELD van verschil. Je komt gewoon relaxed aan, geen gerace mee. Geen koppijn meer. Je stapt in trekt de deur dicht en klaar… Ook als je anderen meeneemt kunnen ze allemaal ruim zitten.
Aan de achterkant hebben ze standaard een kelder geplaatst. Wat je daar in kwijt kunt ( zeker tov de zx) is fenomenaal. Sommige uitvoering hebben dan zelfs nog een zolder erbij, ook wel BREAK genoemd. Smile

Verbruik… tsja is wat anders. Laatst voro het eerst echt tot de nok toe vol gedan. 82 liter. De tank is nu iets over de helft en ik ben 600 km verder dus… ( 2.0i 16v) verbruik is ook te doen.  Kan ook te maken hebben met verandering van rijstijl hoor.
Het tanken is wel ff schrikken de eerste keer ( dikke 100 euro voor een volle tank…)
Zelfs dit blok is voor een sloep van 1363 kg nog goed genoeg!  Trok laatst ff door ivm vervelende medeweggebruiker en ding schoot spontaan naar de 6000rpm Surprisedops: Dat gaat echt voltter dan met m’n 8v blok

Nu de kosten per maand.
Ik ben in totaal 10 euro meer kwijt… tov de zx
De wegenbelasting voor de xm in utrecht is 600 euro per jaar!
echter,
De klassieker verzekering Smile met onbepertkte kilomters per jaar en ALL RISK verzekering kost mij 45 euries per maand!

heuh… ben ik per ongeluk de XM aan het promoten ?? Surprisedops:  Surprisedops:

sorry…

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 maart 2007 01:10 AM
  [ # 20 ]

Dan zal ik effe de Xsara Promoten Razz

De vering valt reuze mee, ik zou zo weer in een Xsara of zijn evenbeeld 306 stappen.
In de periode dat ik regelmatig in de Xantia van mijn Chef reed en daarna mijn Xsara kreeg, heb ik de Xantia nooit gemist.

Het is dat Xsara’s nog aan de prijzige kant zijn in vergelijking met een Xantia, anders was ik toch voor een Xsara gegaan ipv de Xantia die ik nu rij.

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 23 maart 2007 02:11 PM
  [ # 21 ]

Na ong 150000km worden de AL4 bakken (automaat) minder en beginnen kuren te vertonen. Reparaties aan automaatbak zijn vaak duur. Handgeschakeld schakelt erg prettig en gaat helemaal niet zwaar. Ik zou kiezen voor een handgeschakelde, vooral vanwege de reparatiekosten voor een automaat. Daarnaast lust een auto met automaat over het algemeen een slokje meer, al hangt dat natuurlijk erg af van je rijstijl.

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 23 maart 2007 03:14 PM
  [ # 22 ]

Ik had er een HP14 onder zitten idd

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2007 03:37 PM
  [ # 23 ]

Met goed onderhoud houden ze het uiteraard langer vol, maar dat wordt meestal niet(lees: bijna nooit) gedaan. Tsja en daar kunnen ze niet tegen.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 23 maart 2007 04:48 PM
  [ # 24 ]

Ik ben overgestapt van een ZX D naar een Xantia TD.
Een XM heb ik helemaal niet overwogen omdat ik de vaste lasten sprong naar de Xantia al genoeg vond. Ik heb bewust voor de Xantia gekozen, omdat ik a) een HP geveerde auto wilde en b) deze Xantia superfraai vond. Bang voor hoge kilometerstanden ben ik niet en de vorige eigenaren hebben ook niet beknibbeld op het onderhoud gelukkig.

Overigens geldt dat alle auto;s op den duur kapot gaan of kuren gaan vertonen als je geen onderhoud pleegt. Hoe oud een auto van mij ook is, 1 keer per jaar krijgt ie in ieder geval een grote onderhoudsbeurt.

De vaste lasten zijn wel gestegen uiteraard: belasting + € 51 per kwartaal. De Xantia TD uit 93 weegt 1250 kilo waardoor je net niet over de grens van een nog hogere klasse heen gaat. Verzekering kost me circa € 5 per maand meer. Ik betaal voor de Xant nu WA+ en dat kost me € 283,- per jaar. Verbruik is fors toegenomen. ZX 1 op 20,5 gemiddeld per jaar naar nu gemiddeld 1 op 16.8 voor de Xantia. Op jaarbasis kost me dat circa € 200,- meer. Per maand dus in totaal € 38,- meer. Van het onderhoud kan ik nog niet veel zeggen, ik ga ervan uit dat op termijn een Xantia iets duurder is in onderhoud. Veersysteem wil ik gewoon goed houden en de materiaalprijzen van de Xantia zullen wat hoger zijn dan die van de ZX. Ook de banden zijn wat duurder.

De Xantia geeft me wel heel veel plezierige kilometers en is lekker ruim. De extra kosten heb ik graag over voor de vering alleen al.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2007 05:07 PM
  [ # 25 ]

Setje schokkers onder een ZX is een stuk duurder dan af en toe ff spoelen en n paar nieuwe bolletjes…

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2007 05:22 PM
  [ # 26 ]
abxsport schreef:

Setje schokkers onder een ZX is een stuk duurder dan af en toe ff spoelen en n paar nieuwe bolletjes…

Was mij ook al opgevallen,aangename verassing.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2007 05:39 PM
  [ # 27 ]

Ik zie elke week wel een paar mensen die schrikken van de prijs van een setje schokkers, als ik dan vertel wat ik kwijt ben aan bollen en vloeistof dan worden ze helemaal flauw…

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2007 09:29 PM
  [ # 28 ]
abxsport schreef:

Ik zie elke week wel een paar mensen die schrikken van de prijs van een setje schokkers, als ik dan vertel wat ik kwijt ben aan bollen en vloeistof dan worden ze helemaal flauw…

En wat ben je kwijt voor oliebollen en saus?

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2007 09:45 PM
  [ # 29 ]

40 euro geloof k, t afgelopen jaar. Maja ik “krijg” regelmatig wat toegeschoven her en der…

Profiel  

Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2007 10:00 PM
  [ # 30 ]
abxsport schreef:

40 euro geloof k, t afgelopen jaar. Maja ik “krijg” regelmatig wat toegeschoven her en der…

Sorry maar ik begrijp je niet helemaal.

Je hebt over mensen flauwvallen,kan het ff niet volgen.

Is het nu aftans duur of goedkoop…

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook