dit zal vast wel behandeld zijn maar ik kan het zo 1,2,3 niet vinden.
als ik schakel,maakt niet uit welke versnelling,lijkt het net of mijn gas blijft hangen en na een paar sec. weer normaal loopt.
Wat zou dit kunnen zijn?
stappenmotor,gasklephuis?
iemand een idee en evt. een oplossing en beschrijving?
alvast bedankt!!
greetz.
ik denk de stappen moter die kan vuil zijn
heb ook dit probleempje even gehad
schoongemaakt geresett en klaar
kees van meerendonk
zx 16i break "96
hey,
de gaskabel zat ik idd ook aan te denken ja.
en de stappenmotor kan ik wel ff opzoeken op de site idd.
zal vast weel een foto bij staan hoe dat ding er ui ziet.
bedankt!!
Bij een 1.8 is het iets anders als bij mijn 1.6. Bij mij zit het aan de achterkant van het monopointhuis vanaf de voorkant van de auto gezien.
Of heeft een 1.8 multipoint inspuiting?
Jos van der Voort
dat zou ik dus niet weten uit het hoofd.
dacht van wel.
heeft iemand toevallig een foto van de stappenmotor?
moet ik na het evt. schoonmaken nog iets anders doen?
bedankt.
Even zoeken op het ZX forum. Ik heb daar een foto op geplaatst.
Om het je makkelijk te maken:
Jos van der Voort
daar was ik dus mee bezig,maar kon het niet vinden!
evengoed toch bedankt.
Let op dit is voor een 1.6. Ik weet niet of dat bij een 1.8 identiek is maar:
Het puntige stuk steekt in je monopointhuis. Het vlakke stuk zit daar tegen aan en wordt met twee schroeven door de gaten aan het monopointhuis gefixeerd. Het “bolle” stuk met de uitstulping is het stuk dat zichtbaar zou moeten zijn. In de uitstulping zit een connector die er vanaf de zijkant insteekt.
Jos van der Voort
ZX-Cruiser schreef:1.8 heeft een stationair-regelklep, en die zien er anders uit.
Daar was ik al bang voor ops: ops:
Jos van der Voort
ik heb een 1.8i multi-point idd. volgens de haynes.
hij loopt bij starten gewoon rond de 1000 toeren.
ik hoorde van een monteur dat dat schijnbaar normaal is.