Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
De kenners weten waar we het over hebben; de D12 motor, 2,1 liter Turbo Diesel uit oa de XM.
Nu is hier en op het net genoeg ombouw verhalen te vinden over BX, Xantia, P205 en P309 etc…
Maar kom 123 niks tegen van een ZX. Weet iemand of het al eens geprobeerd heeft?.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Re: ZX D12 Bestaat die al?
GoodOldDiesel schreef:De kenners weten waar we het over hebben; de D12 motor, 2,1 liter Turbo Diesel uit oa de XM.
Nu is hier en op het net genoeg ombouw verhalen te vinden over BX, Xantia, P205 en P309 etc…
Maar kom 123 niks tegen van een ZX. Weet iemand of het al eens geprobeerd heeft?.
Niet bekend of het geprobeerd is. Xantia zit ie trouwens origineel in. Ik heb nog niet gehoord dat iemand een Xantia 1.9 heeft voorzien van 2.1 TD12 motor.
205,306,309,BX,C15 zijn modellen waarvan wel bekend is dat ze voorzien zijn van TD12
De ZX is door een engelsman wel eens voorzien van een V6.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Zou er al een 306 voorzien zijn van dit kanon?
De vraag is trouwens meer, waar vind ik een blok + radiateur / intercooler, stuk uitlaatbocht ed ed. Oftewel een donor verhiekel voor weinig.
Ik zie weinig bezwaren om zo’n blok in een ZX Break voorin te lepellen.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Zou er al een 306 voorzien zijn van dit kanon?
De vraag is trouwens meer, waar vind ik een blok + radiateur / intercooler, stuk uitlaatbocht ed ed. Oftewel een donor verhiekel voor weinig.
Ik zie weinig bezwaren om zo’n blok in een ZX Break voorin te lepellen.
Lees mijn vorige post nog eens mbt de 306. JA dus.
Een donor vinden is beslist niet onmogelijk. Maar je moet wellicht even geduld hebben, voor zich een geschikte donor aanbiedt.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Weet je daar toevallig iets van een webpage van die 306? Is altijd handige info dacht ik zo,
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Hmmm lijkt me wel lachen
Ik had destijds een Xantia 2.01 8V blok in mijn ZX
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
BlaZe schreef:Hmmm lijkt me wel lachen
Ik had destijds een Xantia 2.01 8V blok in mijn ZX
Dat was toch niet zo speciaal….de ZX is standaard geleverd met een 2L blok : http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=8512&cache=no
Ja I know, maar vond gewoon grappig dat men een Xantia blok erin had gelegd, is toch net iets anders.
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
BlaZe schreef:Ja I know, maar vond gewoon grappig dat men een Xantia blok erin had gelegd, is toch net iets anders.
Ik snap nu wat je bedoeld ja….kan ik zelf ook zeggen, ik heb het Xantia dieselblok in de 93’er BX (Xantia HD pomp en brandstoffilter e.d.)
Alleen is die er af fabriek al ingekomen…..toch wel makkelijk dat je onderling met motoren kunt wisselen.
Als je dat vrijwillig doet tenminste…..
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Technisch haalbaar dit onderwerp is de vraag die mij rijst. Als het idd in een 306 is gepropt en het blok past op een zelfde montage wijze als de BX dan zouden er weinig hobbels kunnen zijn.
Dan start ik hierbij een zoektocht naar een een DB12, radiateur / intercooler. Fan + besturingskastje, alle slangen en kabel prut die bij het blok horen. Vliegwiel + bak van een TD
Ben ik nog wat vergeten?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Nou, ik zie het wel zitten, krijg ik een hele aparte zx; ZX 2.1D 12v Voltage. Nooit eerder gezien, dat weet ik zeker. Iemand zo’n blok en een lasapparaat en vrije tijd…?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:Iemand zo’n blok en een lasapparaat en vrije tijd…?
Dream on…
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
david.tb schreef:Nou, ik zie het wel zitten, krijg ik een hele aparte zx; ZX 2.1D 12v Voltage. Nooit eerder gezien, dat weet ik zeker. Iemand zo’n blok en een lasapparaat en vrije tijd…?
Wat wil jij lassen dan???
Enfin nog een enthosiasteling.. straks hebben we er 2…. ZX 2.1D 12v Voltage en een ZX 2.1 TD Break Reflex
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Klik Mij
Kijk een potentieel gevonden. Iemand met DB12 expertise zin om deze wagen te gaan bezichtigen?
Verders; Wat moet ik met het omhulsel doen eigenlijk? Iemand intress in een XM met een lege voortrein?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Wow, dit zou ik zelfs nog kunnen financieren…
Toen we mijn Voltage bouwden zijn er mede-forummers langs geweest om onderdelen over te nemen en de rest is na een weekje door Mech in stukken gezaagd an naar de oud ijzerboer verhuist. Denk dat er voor een XM ook wel genoeg gegadigden te vinden zijn, meer dan genoeg onderdelen om te verkopen in ieder geval.
Ik zie trouwens een conversie naar een 1.9TD van m’n Voltage ook wle zitten…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92