2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Zo de BX staat in Nieuwegein
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 09 december 2004 03:37 PM
  [ # 16 ]

gratis? man alleen voor het stuur en de velgen zou ik dat ding dan al meegenomen hebben! En ik ken ook wel iemand die ik blij zou kunnen maken met een bestuurdersstoel en een achterspoiler Smile

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 december 2004 03:49 PM
  [ # 17 ]

Inderdaad. En de buitenkant zie je toch niet als je er mee rijdt. Die lichtmetalen velgen zijn ook nog eens origineel BX-lichtmetaal. Voor een krijgertje (die 140 euro zijn gewoon vervoerskosten, anders had je een autoambulance moeten huren… Mr. Green ) is het zeer zeker de moeite waard. Kijk of je er nog wat van kan maken, een goed zichtbare LHM lekkage valt best op te lossen. En als het toch een brok ellende mocht zijn: koop een andere mooie BX en zet het interieur over, want die stoelen zitten echt zalig!  Wink

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 09 december 2004 05:27 PM
  [ # 18 ]

en verkoop de velgen aan mij Mr. Green

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Jeromeke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

Gepost: 09 december 2004 05:55 PM
  [ # 19 ]
winnetou schreef:

Inderdaad. En de buitenkant zie je toch niet als je er mee rijdt. Die lichtmetalen velgen zijn ook nog eens origineel BX-lichtmetaal. Voor een krijgertje (die 140 euro zijn gewoon vervoerskosten, anders had je een autoambulance moeten huren… Mr. Green ) is het zeer zeker de moeite waard. Kijk of je er nog wat van kan maken, een goed zichtbare LHM lekkage valt best op te lossen. En als het toch een brok ellende mocht zijn: koop een andere mooie BX en zet het interieur over, want die stoelen zitten echt zalig!  Wink

over die zichtbare lekkage ik heb er een verbindings stukkie btussen gezet van 2mm en met een beetje persen zitten de slangetjes perfect aan elkaar lekt helemaal niet meer is wel voor tijdelijk tot deze jongen weer wat meer centjes heeft. Maar hij is dus voor effe gefixt Very Happy me klauwe zitten wel onder de olie maar goed. Heb er meteen effe een stukkie meegereden en ben echt tevreden alleen ben ik een beetje te groot voor de auto denk ik haha. Maar over de velgen er komen toch andere onder. Moet alleen nog effe iemand hebben die ze wil ruilen tegen een ander leuk setje maar da komt wel.

BX 1.9 TZI

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 09 december 2004 06:42 PM
  [ # 20 ]

Moet je ffe kijken voor een langere rails voor onder je stoel, van een Xantia bijvoorbeeld, die kunnen weer iets verder naar achter nl. en aangezien je geen airbags hebt is dit ook niet in strijd met de wet.  Wink

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 10 december 2004 12:06 AM
  [ # 21 ]

Ik ben ZEER benieuw Waarom je nu een boete hebt gekregen van 140.- euro (bedrag lijkt verdacht veel op Niet-handsfree bellen Twisted Evil )....want slepen op de snelweg mag WEL Exclamation .....mits je inderdaad BE hebt.
Want de BX weegt rond de 1000 kg en dat zit dus ver boven de 700 (of was het nu 750) KG….waar je alleen met rijbewijs-B mee mag trekken.

Ook dien je je alarmlichten aan en een bord met sleep achterop (of gevarendriehoek) te hebben (dat schijnt veranderd te zijn).....ik zal eens kijken op de site van http://www.rdw.nl  daar zal het best wel opstaan.

Maar schiet me niet lek als dit weer veranderd is hoor…..als ze mij NU een nieuw Theorie-examen lieten doen, vrees ik dat ik zak Twisted Evil
(ik heb BE gehaald in 1968….dus.. Confused )

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 10 december 2004 12:27 AM
  [ # 22 ]

Slepen mag gewoon met een B-rijbewijs. Ik heb het nagevraagd bij een agent van de KLPD.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 december 2004 12:40 AM
  [ # 23 ]
metro2005 schreef:

en verkoop de velgen aan mij Mr. Green

ALs ik mij niet vergis passen de originele velgen helemaal niet meer over je Xantia remklauwen heen. Marcel heeft er niet voor niets 15 inch stalen velgen opgezet.

Ligt er trouwens wel aan of Marcel de standaard geventileerde schijven van de lichtste Xantia’s heeft genomen (=zelfde als BX 16v remmen) of wat grotere schijven + klauwen van een zwaarder gemotoriseerde Xantia (21 TD, 2.0, etc.) want met dat laatste type zit je vast aan minimaal 15 inch velgen.

Gr.
Marten

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 december 2004 12:40 AM
  [ # 24 ]
Lelijke Eend schreef:

Slepen mag gewoon met een B-rijbewijs. Ik heb het nagevraagd bij een agent van de KLPD.

Nou Rolling Eyes ....ik heb het juist net gevraagd aan een (54-jarige) Inspecteur v Politie (en ook nog eens Hulp Officier v Justitie)....die tegen me zei dat zodra je met alleen rijbewijs B een auto sleept die meer weegt dan 750 kg….dat je dan in overtreding bent.
(Hij is een vriend van me.)

Anders geef je me die naam maar eens van de agent….kan die nog even een Opfris-cursus nemen bij hem. Laughing

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 10 december 2004 12:51 AM
  [ # 25 ]
Bram schreef:
Lelijke Eend schreef:

Nou Rolling Eyes ....ik heb het juist net gevraagd aan een (54-jarige) Inspecteur v Politie (en ook nog eens Hulp Officier v Justitie)....die tegen me zei dat zodra je met alleen rijbewijs B een auto sleept die meer weegt dan 750 kg….dat je dan in overtreding bent.
(Hij is een vriend van me.)

Anders geef je me die naam maar eens van de agent….kan die nog even een Opfris-cursus nemen bij hem. Laughing

Nou, weer lekker helder allemaal. Volgens mij geldt bovenal nog het artikel dat je het overige verkeer niet in gevaar mag brengen. ALs jij 70 op minder gaat rijden opde snelweg kun je daar met gemak op gepakt worden. Tot de eerstvolgende afslag op de vluchtstrook is dan nog verdedigbaar (zij het illegaal) maar met langer slepen breng je het verkeer in gevaar en dat is gewoon per definitie niet toegestaan. Dus ik zou wel een normaal tempo aan houden (met de vrachtwagens meerijden.)

Als de aanhangerregel echt opgaat dan betekent het dat je sleepauto een stuk zwaarder moet zijn wil je met je B rijbewijs toekunnen. Het gaat immers om de massa + maximum laadvermogen van de aanhanger. DIE moet lager zijn dan de ledige massa van het trekkende voertuig. Een BX mag max. 465 kg laden dus dat betekent dat met een Chic van rond de 972 kg je trekauto al zwaarder moet zijn dan 1447 kg.  Dan zit je bijv op een XM Turbo D12 of zwaarder. En die mag nog net zo’n zware aanhanger trekken. De massa van de combinatie blijft onder de 3500 kg dus dat zou mogen.

Groet,
Marten

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 10 december 2004 01:14 AM
  [ # 26 ]

Klopt als een bus wat Marten zegt (mocht ik laatst op school ook uitzoeken)

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 10 december 2004 02:14 AM
  [ # 27 ]
mpostma schreef:

Als de aanhangerregel echt opgaat dan betekent het dat je sleepauto een stuk zwaarder moet zijn wil je met je B rijbewijs toekunnen. Het gaat immers om de massa + maximum laadvermogen van de aanhanger. DIE moet lager zijn dan de ledige massa van het trekkende voertuig. Een BX mag max. 465 kg laden dus dat betekent dat met een Chic van rond de 972 kg je trekauto al zwaarder moet zijn dan 1447 kg.  Dan zit je bijv op een XM Turbo D12 of zwaarder. En die mag nog net zo’n zware aanhanger trekken. De massa van de combinatie blijft onder de 3500 kg dus dat zou mogen.

Op het Rijbewijs stond vroeger precies aangegeven waar E voor diende…..dat is dus nu weg gehaald, zag ik net (kijk nooit naar mijn eigen rijbewijs)......dus maar eens even gaan zoeken bij http://www.cbr.nl (en geen RDW zoals ik eerder zei Wink ), maar daar hebben ze niks staan over het Slepen van een andere auto…..alleen aanhangwagens.

Ben er dus nog niet helemaal uit Confused ......ik twijfel overigens niet aan die inspecteur uit Haarlem v.w.b. zijn antwoord…..maar zal hem toch nog eens verder laten uitzoeken over deze kwestie…..daar worden ze uiteindelijk (ook) door *ons* voor betaald Twisted Evil  Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 10 december 2004 02:18 AM
  [ # 28 ]

Tsja, normaal gesproeken sleep je niet dagelijks een auto Wink
Ik denk dat al zou je het niet mogen, dit toch wel gedoogd wordt…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Jeromeke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

Gepost: 10 december 2004 07:25 AM
  [ # 29 ]
Bram schreef:

Ik ben ZEER benieuw Waarom je nu een boete hebt gekregen van 140.- euro (bedrag lijkt verdacht veel op Niet-handsfree bellen Twisted Evil )....want slepen op de snelweg mag WEL Exclamation .....mits je inderdaad BE hebt.
Want de BX weegt rond de 1000 kg en dat zit dus ver boven de 700 (of was het nu 750) KG….waar je alleen met rijbewijs-B mee mag trekken.

Ook dien je je alarmlichten aan en een bord met sleep achterop (of gevarendriehoek) te hebben (dat schijnt veranderd te zijn).....ik zal eens kijken op de site van http://www.rdw.nl  daar zal het best wel opstaan.

Maar schiet me niet lek als dit weer veranderd is hoor…..als ze mij NU een nieuw Theorie-examen lieten doen, vrees ik dat ik zak Twisted Evil
(ik heb BE gehaald in 1968….dus.. Confused )

Zal het misschien niet goed hebben neer gezet maar die 140E was voor het bellen Crying or Very sad  en dat alleen maar omdat ik me vriendin wilde bellen dat ze alvast patat moest gaan halen voor ons Surprisedops:

BX 1.9 TZI

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 10 december 2004 01:11 PM
  [ # 30 ]
Jeromeke schreef:

Zal het misschien niet goed hebben neer gezet maar die 140E was voor het bellen Crying or Very sad  en dat alleen maar omdat ik me vriendin wilde bellen dat ze alvast patat moest gaan halen voor ons Surprisedops:

Aha…...nu is het me duidelijk, hopelijk smaakte dat patatje je goed ?  Cool

Wel een prijzig patatje geworden. Surprisedops:

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook