nou ja als het karakter is, dan stop ik met zoeken…
Maar heeft iemand zon gti wel eens aan een testkast gehad? Ik heb namelijk echt het idee dat ie af en toe een ontploffing vergeet. Als je dan goed luisterd hoor je dat ie als nog ploft in de uitlaat.
Met mijn cx gti had ik uitiendelijk dezelfde conclusie, onoplosbaar en bij nader inzien blijken ze het allemaal zon beetje hetzelfde probleem te hebben.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:nou ja als het karakter is, dan stop ik met zoeken…
Maar heeft iemand zon gti wel eens aan een testkast gehad? Ik heb namelijk echt het idee dat ie af en toe een ontploffing vergeet. Als je dan goed luisterd hoor je dat ie als nog ploft in de uitlaat.Met mijn cx gti had ik uitiendelijk dezelfde conclusie, onoplosbaar en bij nader inzien blijken ze het allemaal zon beetje hetzelfde probleem te hebben.
dat heb ik ook als ik meer als 4500 toeren draai en dan gas los laat.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
zjefke schreef:Stotteren bij lage toeren doet mijn GTi niet, maar soms heeft ie idd wel last van schokken, zo rond de 3000 toeren. Ongeacht welke versnelling ie in staat. Tevens gaat het motordiagnoselampje branden en geeft ie een naverbranding. Het is een 92’er GTi, dus ik wijt het helemaal aan de verdomde kat. Waarom moesten die er nou onder?
Bij schokken eerst zorgen dat het ontstekings gebeuren op orde is: verdelerkap, rotor, bougiekabels en bougies moeten in goede staat zijn.
Als dat lampje dan nog af en toe brandt kun je hem evt. zelf uitlezen, zie bijvoorbeeld: <http://www.tramontana.co.hu/citroen/fuel/test.html>. De diagnose plug zit in m’n tzi break bij de rechterwielkuip. Bij sommige DKZ motoren is daar 1 draad aangesloten, bij m’n tzi break zijn er twee draden aangesloten. Een er van is +12V. Die moet je dus niet gebruiken om te verbinden met de massa.
Je kunt een lange draad gebruiken om aan de ene kant in de diagnose plug te steken en aan de andere kant met de massa te schakelen (bijvoorbeeld hoogteregelaar) terwijl je naar het motordiagnoselampje kijkt. Dit lampje geeft de signalen uit de tabel.
Succes,
Cornelis