Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Zoals al eerder gezegd als deze problemen na het vervangen van de distributieriem zijn begonnen ligt de riem gegarandeerd 1 of 2 tanden verkeerd, daar start hij prima mee!!
Ofwel voet bij stuk houden bij de garage.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
en het is helemaal niet moeilijk om die een tandje verkeerd te leggen als je de riem niet strak houd tussen krukas en nokkenasschijf
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
vandaag is de C15 hier geweest en heb ik de riem gecontroleerd, die ligt goed
viel me al direct op dat de delco al in eeuwen niet open geweest was (legeruitvoering met plastiek zak erover), delcokap eraf en die is totaal op, ook de rotor
heb het wat kunnen opkuisen…..moet vervangen
weber lijkt me ook aardig vuil maar zit nu reiniging bij de benzine dus daar heb ik niets aan gedaan
lijkt me een wagen die uit verschillende onderdelen is opgebouwd om hem zo goedkoop mogelijk aan te bieden aan het leger, bak lijkt me eentje uit een ax, weber heb ik nog niet eerder gezien
al bij al leuke wagen, zeker het sportstuur is nice
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
hihi ja merci . Voor eens te kijken .Ja ik vind dat stuur een stuk gemakkelijker is veel steviger als dat peug 206stuur dat er in stond . Enzo heb ik ook meer motorruimte . Maar als ik de kap en rotor moet bestellen welke motorcode heb ik dan ik zie alleen maar k3a . PTC ? dat is de motorcode niet zeker , ze moeten weten tu of iets anders .
ik hoor het wel . groeten
ps : doen de dvd’s het?
juist na de autozaak geweest met men delcokap . Ik denk dat ik de juiste heb . Maar de c15 is volgens mij met veel onderdelen van de ax gemaakt . Want op hun pc kregen ze als ze de c15 in gaven veel dezelfde stukken als van de ax . Nu heb ik kap van een ax 1.3sport en rotor van een bx. zo eens kijken als het past als het niet meer regent .
koste 20euro alles is van bosch
groeten
motorcode is k3a
ben gisteren inderdaad vergeten om te noteren welke kap je hebt (staat normaal op de kap), was makkelijker geweest ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
alles zit erin . De rotor had iets anders model maar denk niet dat dat uitmaakt wel ? Hij bolt goed zonder stotteren . Rijd ongeveer 140 . Maar denk dat ze de kleppen goed zuinig hebben afgesteld omdat ik eerst in “legerversie” 170 reed en toch nog beter optrekken .
Groeten
probleem zal nu nog in de carburator zitten, met het additief zal dit denkelijk nog verbeteren
maar bedenk me nog iets : die 170 was dat op de huidige banden? deze hebben wel meer weerstand (maatje groter)
verder heb je natuurlijk ook iets verlies op je koppakking
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
hey ja dat was op deze banden . Die kleinere banden had ik er maar 1dag onder liggen enkel voor na de keuring . Heb in de autozaak iets gekregen van wynn’s of zo iets wat je direct in de inlaat van de brandstofpomp moet doen . Maar moet ik die kap dan ook boven de carburateur zo los doen . Of waar gaat dat vuil dan allemaal hene toch niet na men blok (hopelijk niet )
dat is dat spul .
Er past een ontsteking van een ZX 1400 op de K3a,mijn K3a heb ik eruit geknikkerd,bleef ook de problemen houden gelijk Leoneke,er zit nu een K2d in….........loopt als een tiet,en vooral erg stil. Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
maar ik denk dat nu alles opgelost is met de hulp van paso . Hij stottert niet , alleen zei hij dat men weber carbu wa vuil is , dus deze eens zuiver maken en kijken of hij nog beter loopt . Men delco was er zo goed als eraan .
heeft iemand al ervaring met dat reinigersproduct
Doe je nog die carbu schoonmaakspul erin,wil het ook eens proberen?!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
http://www.wynns.nl/Downloads/catalogus/catalogus_2.pdf
hier staat er meer uitleg over . ik weet wel dat er veel garagisten dit product ook gebruiken . Dit heeft normaal een directe werking .
Heb je uw weber carburateur er nog opstaan ?
Ik wil ook ergens kijken voor een naftdop met slot. Deze vertrouw ik niet meer zo iemand misschien suggestie’s . groeten
Zekers, de weber zit erop ,en doet het vreemd genoeg,erg goed op de nieuwe machiene (beter zelfs),heb er ook nog een spruitstuk bij voor een solex, maar ik houd de weber erop,misschien eens schoonmaken. Gr C
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
welke heb je gekocht? de carburettor cleaner?
beste in de reeks voor jou is volgens mij de petrol +plus+treatment, in elk geval de meest gemakkelijke
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017