2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
alle riemen vervangen, maar auto rijdt niet goed
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 18 maart 2007 12:47 AM
  [ # 16 ]

Zoals al eerder gezegd als deze problemen na het vervangen van de distributieriem zijn begonnen ligt de riem gegarandeerd 1 of 2 tanden verkeerd, daar start hij prima mee!!
Ofwel voet bij stuk houden bij de garage.

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 maart 2007 12:58 AM
  [ # 17 ]

en het is helemaal niet moeilijk om die een tandje verkeerd te leggen als je de riem niet strak houd tussen krukas en nokkenasschijf

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 maart 2007 12:01 AM
  [ # 18 ]

vandaag is de C15 hier geweest en heb ik de riem gecontroleerd, die ligt goed
viel me al direct op dat de delco al in eeuwen niet open geweest was (legeruitvoering met plastiek zak erover), delcokap eraf en die is totaal op, ook de rotor
heb het wat kunnen opkuisen…..moet vervangen
weber lijkt me ook aardig vuil maar zit nu reiniging bij de benzine dus daar heb ik niets aan gedaan

lijkt me een wagen die uit verschillende onderdelen is opgebouwd om hem zo goedkoop mogelijk aan te bieden aan het leger, bak lijkt me eentje uit een ax, weber heb ik nog niet eerder gezien

al bij al leuke wagen, zeker het sportstuur is nice

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 23 maart 2007 06:17 PM
  [ # 19 ]

hihi ja merci . Voor eens te kijken .Ja ik vind dat stuur een stuk gemakkelijker is veel steviger als dat peug 206stuur dat er in stond . Enzo heb ik ook meer motorruimte . Maar als ik de kap en rotor moet bestellen welke motorcode heb ik dan ik zie alleen maar k3a . PTC ? dat is de motorcode niet zeker , ze moeten weten tu of iets anders .

ik hoor het wel . groeten
ps : doen de dvd’s het?

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 23 maart 2007 07:27 PM
  [ # 20 ]

juist na de autozaak geweest met men delcokap . Ik denk dat ik de juiste heb . Maar de c15 is volgens mij met veel onderdelen van de ax gemaakt . Want op hun pc kregen ze als ze de c15 in gaven veel dezelfde stukken als van de ax . Nu heb ik kap van een ax 1.3sport en rotor van een bx. zo eens kijken als het past als het niet meer regent .
koste 20euro alles is van bosch

groeten

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 maart 2007 09:24 PM
  [ # 21 ]

motorcode is k3a

ben gisteren inderdaad vergeten om te noteren welke kap je hebt (staat normaal op de kap), was makkelijker geweest Surprisedops:

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 24 maart 2007 03:54 PM
  [ # 22 ]

alles zit erin . De rotor had iets anders model maar denk niet dat dat uitmaakt wel ? Hij bolt goed zonder stotteren . Rijd ongeveer 140 . Maar denk dat ze de kleppen goed zuinig hebben afgesteld omdat ik eerst in “legerversie” 170 reed en toch nog beter optrekken .

Groeten

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 maart 2007 05:38 PM
  [ # 23 ]

probleem zal nu nog in de carburator zitten, met het additief zal dit denkelijk nog verbeteren

maar bedenk me nog iets : die 170 was dat op de huidige banden? deze hebben wel meer weerstand (maatje groter)

verder heb je natuurlijk ook iets verlies op je koppakking

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 24 maart 2007 05:49 PM
  [ # 24 ]

hey ja dat was op deze banden . Die kleinere banden had ik er maar 1dag onder liggen enkel voor na de keuring . Heb in de autozaak iets gekregen van wynn’s of zo iets wat je direct in de inlaat van de brandstofpomp moet doen . Maar moet ik die kap dan ook boven de carburateur zo los doen . Of waar gaat dat vuil dan allemaal hene toch niet na men blok (hopelijk niet )

groeten
http://www.wynns.nl/prod_professioneel/prod_prof_onderhoud/prof_prod_carburateurrein/prof_prod_carburateurrein.html

dat is dat spul .

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 24 maart 2007 05:50 PM
  [ # 25 ]

Er past een ontsteking van een ZX 1400 op de K3a,mijn K3a heb ik eruit geknikkerd,bleef ook de problemen houden gelijk Leoneke,er zit nu een K2d in….........loopt als een tiet,en vooral erg stil.  Gr Claus

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 24 maart 2007 05:53 PM
  [ # 26 ]

maar ik denk dat nu alles opgelost is met de hulp van paso . Hij stottert niet , alleen zei hij dat men weber carbu wa vuil is , dus deze eens zuiver maken en kijken of hij nog beter loopt . Men delco was er zo goed als eraan .

heeft iemand al ervaring met dat reinigersproduct

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 24 maart 2007 06:05 PM
  [ # 27 ]

Doe je nog die carbu schoonmaakspul erin,wil het ook eens proberen?!

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 24 maart 2007 06:08 PM
  [ # 28 ]

http://www.wynns.nl/Downloads/catalogus/catalogus_2.pdf

hier staat er meer uitleg over . ik weet wel dat er veel garagisten dit product ook gebruiken . Dit heeft normaal een directe werking .

Heb je uw weber carburateur er nog opstaan ?

Ik wil ook ergens kijken voor een naftdop met slot. Deze vertrouw ik niet meer zo iemand misschien suggestie’s . groeten

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 24 maart 2007 06:36 PM
  [ # 29 ]

Zekers, de weber zit erop ,en doet het vreemd genoeg,erg goed op de nieuwe machiene (beter zelfs),heb er ook nog een spruitstuk bij voor een solex, maar ik houd de weber erop,misschien eens schoonmaken. Gr C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 maart 2007 07:37 PM
  [ # 30 ]

welke heb je gekocht? de carburettor cleaner?

beste in de reeks voor jou is volgens mij de petrol +plus+treatment, in elk geval de meest gemakkelijke

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook