Goed, na veel lurken op dit forum en rondrijden in een Xsara Coupé leek het me leuk om er ook een BX bij te hebben. In het gespot op Marktplaats draadje werd aandacht gegeven aan een BX 16 TRI in Rouge Florentin, die te koop stond in Haaksbergen.
Vandaag ben ik er met plaatsgenoot en forumlid mssl (ja Raoul heet ie) wezen kijken en dat viel niks tegen. Grootste verrassing was het bruin/beige dash en interieur. Verder was de koets nog in heel mooie staat en zaten er mooie originele velgjes onder. Auto is uit januari 1988 en de motor heeft 164.000 km gelopen.
Ik heb de auto gekocht en nu ben ik nog bezig met schoonmaken, daarom komen de foto’s er nog aan. Ik ben er erg blij mee, en de combinatie van de koetswerkkleur en het interieur is natuurlijk helemaal top.
Dingen die me opvallen/nog moeten gebeuren:
- Pomp tikt te regelmatig en auto zakt ook snel in aan de achterzijde
- Spiegelverstelling (palletje) bijrijderskant afgebroken (heeft Raoul gedaan! )
Verdere updates zal ik in dit draadje doen.
In de zon komt de kleur mooier uit, komt nog een foto van
De stuurhoes gaat er nog af, ben nog op zoek naar een goed bruin stuur
Erbij gekregen: winterbanden om velg
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Hmm jammie, een 16 TRi en ook nog in dat oh zo mooie metallic rood. En een 16 TRi is idd een lekker pittig ding. Veel plezier er mee!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
leuk! ben benieuwd naar de foto’s
en veel plezier er mee natuurlijk
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Van harte! Je hebt zojuist een van de mooiste BX’en van Nederland gekocht, als je het mij vraagt.
De vroege BX’en in Rouge Florentin (dus uit 1986, 1987 en 1988) zijn allemaal voorzien van een bruin interieur.
Ik vond nog 2 foto’s van deze auto, genomen in 2005 tijdens de lentemeeting van het Citroën-Forum bij Citroville in Borculo (met op de tweede foto op de achtergrond mijn gecrashte BX Leader… ):
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
mssl schreef:Ik wist gewoon dat XBXG hier bijna een st*ve van zou krijgen !
Volgens mij krijgt ie dat al van het woord Citroen!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
XBXG schreef:
Ik vond nog 2 foto’s van deze auto, genomen in 2005 tijdens de lentemeeting van het Citroën-Forum bij Citroville in Borculo (met op de tweede foto op de achtergrond mijn gecrashte BX Leader… ):
Ha ja dat is em inderdaad. Weet iedereen ook meteen waar ik het over heb.
Ik had al zo’n vermoeden dat de BX als pakezel werd gebruikt, de foto’s bevestigen het
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Heys!
Gefeliciteerd! 16TRi is echt een superbakkie! enne…. als jouw tank bijna leeg is, en je zit alleen achter het stuur, dan sleur je een kadet gsi met 4 man erin vierkant kwijt
Maar erg cool voor je! geniet ervan! en zeker dat kleurtje is prachtig! opvallend wel dat sinds de meeting in heusden je rouge florentin ineens vaaak voorbij ziet komen.. (of zal dat weer toeval wezen)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
macnail schreef:mssl schreef:Ik wist gewoon dat XBXG hier bijna een st*ve van zou krijgen !
Volgens mij krijgt ie dat al van het woord Citroen!!
Sja, ik ben nu eenmaal Citrofiel en BX-liefhebber hè.
En daarnaast heb ik een fotodatabase van zo’n 10.000 Citroëns.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
gefeliciteerd! en leuk dat die auto, waar iedereen van schijnt te kwijlen, nu ook op het forum te volgen is.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Bedankt voor de felicitaties, heb foto’s toegevoegd in de OP.
De BX rijdt prima (nieuwe bougies heeft ie wel nodig), alleen tikt de drukregelaar echt als een bezetene bij hoogtecorrecties, of bij het zetten naar een hogere stand. Interne lekkage lijkt me het meest voor de hand liggend; op welke plek zou ik dat het eerst moeten gaan zoeken?
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Eerst ff de voorraadbol vervangen, als ie dan nog tikt dan moet je ff een nieuwe hoogteregelaar van de sloop halen. Maar meestal is het dan wel weg.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mooie Bx heb hem in het echt gezien in haaksbergen (toen was die nog niet te koop)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Een update:
Afgelopen twee weken heb ik bij de TRi onder andere de olie, het oliefilter, het luchtfilter en de LHM ververst. Het is een erg leuke wagen, alleen kwamen vandaag de eerste grote nukken naar voren.
Ik reed in de stad en zag plotseling m’n LHM waarschuwingslampje voorzichtig knipperen, dit werd snel constanter en ik ben gauw een zijweg ingereden en ben daar gestopt. Motor afgezet en mijn pas ververste LHM druppelde op straat. Ik kon niet snel localiseren waar het vandaan kwam want het zat overal al aardig onder de LHM. Motor even gestart en ik zag dat de LHM spoot uit de dikke slang die naar de voorraadbol gaat.
De BX is weggesleept door de Xsara, en aangezien het nu al donker wordt, ga ik morgen maar even kijken of ik er (tijdelijk) iets aan kan doen.
Keep you updated ...
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Oei, dat is balen.
Het lijkt wel alsof veel BX’en de laatste tijd LHM-lekkages hebben.
Mijn BX is ook net gerepareerd en lekt nu geen LHM meer.
Maak eens een foto van waar de LHM precies lekt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dit is de bewuste slang. Als ik me niet vergis is dit de retour van de drukregelaar?
Er zitten haarscheurtjes in de bocht. Nadat ik het had afgeveegd sijpelde de LHM alweer naar buiten.
Is dit zelf goed te doen? Of is er een tijdelijke remedie, zodat ik het alsnog ergens kan laten doen?
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Mensen die gisteren bij de meeting in Anna Paulowna waren geweest hadden al gezien dat de 16 TRI weer rijdt en geen LHM meer lekt.
De dealer heeft de retourbundel vervangen (met stukjes slang na de octopus gekoppeld met de rest van de slangen) en er een nieuwe voorraadbol opgeschroefd. Het heftige tikken van de drukregelaar is nu ook voorbij.
In een later stadium moet ik de gewone veerbollen ook maar laten controleren. Qua veersysteem kan de TRI er wel weer even tegenaan dacht ik zo.
Andere zaken die eraan komen in de toekomst zijn vier nieuwe banden, APK (eind juni) en de distributieriem. Vooralsnog ben ik zeer tevreden met mijn TRI in Rouge Florentin en bruin interieur !
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903