Hoi allemaal,
Ik kocht op 14 februari ook een citroen Xrara
en ik het het zelfde als matiz na veel dingen geprobeerd te hebben kwam is er achter dat de top onluchting verstopt zat ik kreeg er niet meer in dan 37 liter met een tank van 54 liter en de tank is het zelfde als een zx dus ik raad aan even naar een dealer te gaan en even een tekenig uit te printen dan kan je het gelijk zien waar die zit dat doen ze zo voor je
ander even citroen nl even bellen..
vr gr dj.
Re: ach ja die tankmeters van citroen….
WaJo schreef:He matiz,
ik heb een vergelijkbare vraag eerder gestelt op het forum. Het komt er op neer dat de meters in de tanks van een aantal citroens niet erg nauwkeurig zijn. Dat heeft veelal te maken, heb ik me laten vertellen, door de vorm die de tank heeft.
Mijn ZX heeft ook een 56 liter tank en afgelopen week heb ik er 42 liter in gekregen, het lampje brande op dat moment net een paar kilometer constant. Ik doe daarom de dagteller op nul, zodat ik weet hoeveel kilometer ik nog ongeveer kan rijden op de tank.Ohja Metro2005 schrijft dat ie denkt dat een 1.8i dorstiger moet zijn dan de 1.6i, ik vraag me af of je dat wel zo makkelijk kunt stellen.
De 1.6i staat nou niet echt bekend om zijn zuinigheid!!!!!
waarom heb ik nou weer een 1,6 gekozen , zucht
ach 1 troost, volgens autoweek is de 1.8 wel trager
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Heb er 1 keer 40 liter in gekregen… Lampje brandde toen al een paar km’s zonder onderbreking (in bochten enzo) en daar wordt ik knap nerveus van, 1 keer met legen tank gestaan en met de taxi een uur onderweg geweest voor wat benzine…
Maar ik begrijp dat er dan nog circa 10 liter in zit? Is de vorm van de tank wel zo dat die 10 liter evenredig over de tankinhoud wordt verdeeld? Meen mij te herinneren dat daar ook een probleem mee was, onmodelijk om er 54 liter uit te rijden ivm de vorm van de tank? Ik laat het er liever niet op aan komen…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
En dan alle smurrie in het brandstoffilter hebt zitten… Nee, ik houd het op tanken voordat het lampje zou kunnen gaan branden.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
ZX-Cruiser schreef:Dus binnenkort hele tankboel schoonmaken.
Kunnen we daar misschien wat foto’s bij krijgen zodat we er een how-to bij hebben?
Die kan dan misschien weer bij ZX16V op de site.
Jos van der Voort
Is ook een medeforummer. Heeft al een aantal how-to’s op zijn site staan.
Jos van der Voort
Op zijn Bert Visschers: Oei Oei Oei wat brandt dat lampje,volgens mij brandt het al 100 km,Oei oei oei laat ik eens gaan tanken.
Wat denk je: 45 liter.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?