Ook mijn BX (1.6) heeft er blijkbaar last van. Ik heb de accu een maand geleden al vervangen voor een zwaardere (70A), omdat de andere (35A) niet vorstbestendig was. Maar nu wil mijn BX helemaal niet meer starten. Alles doet het behalve de motor. Hij wil niet zelfstandig lopen. Ik heb hier heel soms last van gehad en het was elke keer guur vochtig weer. Volgens mijn vader is het ook waarschijnlijk een vochtprobleem.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik zal vanavond proberen de bougies los te krijgen en schoon te maken of eventueel te vervangen.
Iemand nog tips voor mij?
bougiekabels?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Die zal ik ook gelijk controleren.
Contactspray; is dat wat? of is dat echt alleen voor als er slechte massa is ofzo?
Het lijkt me niet dat contactspray je probleem structureel oplost.
Ik kreeg destijds met mijn BX na een jaar of 6 (die ik nieuw gekocht had in ‘86) soortgelijke problemen. Had toen allemaal te maken met verouderde/poreus geworden kabels. Zodra het vocht weer uit de lucht was (helder vriesweer bijvoorbeeld) was het probleem gelijk een stuk minder merkbaar.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Re: BX Winterkuren
WYD schreef:Ook mijn BX (1.6) heeft er blijkbaar last van. Ik heb de accu een maand geleden al vervangen voor een zwaardere (70A), omdat de andere (35A) niet vorstbestendig was. Maar nu wil mijn BX helemaal niet meer starten. Alles doet het behalve de motor. Hij wil niet zelfstandig lopen. Ik heb hier heel soms last van gehad en het was elke keer guur vochtig weer. Volgens mijn vader is het ook waarschijnlijk een vochtprobleem.
Wat kan ik hier aan doen?Ik zal vanavond proberen de bougies los te krijgen en schoon te maken of eventueel te vervangen.
Iemand nog tips voor mij?
Vochtprobleem wil zeggen: ontstekingsprobleem, dus bougies, bougiekabels, verdeelkap. Controleer deze componenten en vervang ze als ze slecht zijn. Het startprobleem zal dan opgelost zijn.
Re: BX Winterkuren
Vochtprobleem wil zeggen: ontstekingsprobleem, dus bougies, bougiekabels, verdeelkap. Controleer deze componenten en vervang ze als ze slecht zijn. Het startprobleem zal dan opgelost zijn.
Als het probleem nog niet was opgelost (gevonden), dan had ik hier zeker wat aan gehad.
Na een grondige blik onder m’n motorkap zag ik dat de verdeelkap nogal vochtig was. De keerring is lek. Morgen maar even een nieuwe halen en vervangen. Ik heb de bougiekabels droog gemaakt. De BX startte gelijk weer (/me opgelucht)
Gelijk toch ook maar een bus vochtweringsspray gehaald. Geen contactspray, dat blijkt net iets andere doeleinden te hebben. Busje motorreiniger leek me ook wel verstandig dus ook maar gehaald. Met dieselolie de motor schoonmaken is niet zo goed voor het milieu, dus dat doe ik maar niet meer
Ook heb ik m’n powerfilter gedemonteerd en het originele luchtfilter weer geplaatst. (Niet op de winterstand)
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Als tijdelijke oplossing kun je je bougiekabels schoonmaken met bv aceton.
Hierdoor “vloeit” het rubber weer een beetje dicht.
Is een beetje teun de beun oplossing maar het werkt even.