3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Zijn er ook Vrachtwagen en Buschauffeurs hier?
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297

Gepost: 24 maart 2007 05:24 PM
  [ # 31 ]

140???? dat is wel heel sterk dan was het in iedergeval geen 18 meter bus (gelede /harmonica) maar die rijden inderdaad stukken beter dan die ambassador plastic schoenen dozen. ze zijn zowiezo niet geschikt voor de streek in de stad gaat het nog wel

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 25 maart 2007 01:57 AM
  [ # 32 ]

Ik rij voornamelijk vanuit de stalling Zwolle, en dan op alle lijnen. Zowel stad als streek. Ook doe ik regelmatig dienst in de stallingen Dedemsvaart, Hoogeveen en Meppel. Het gebied waar ik dus rijdt strekt zich wel aardig uit.

Dit is een groffe schets:

Dat zijn dus (even optellen) 73 lijnen.
Plus de lijnen die ik in het verleden gereden heb , en nog steeds ken.
Dat zijn er ook nog eens (weer even optellen), 13 stuks.
Ik ken dus 86 buslijnen uit mijn hoofd, alle zone’s, alle haltes, alles zit in dat rare hoofd van mij.
De lijnen die ik nu niet meer rijdt zijn onder andere lijn 85 naar Groningen, en lijn 296 naar Utrecht. Dus platgezegd ken ik het hele gebied van Groningen tot Utrecht. En lijn 80 naar Wageningen, en de 70 naar Hilversum.
Vanmiddag na de jaarlijkse BX club vergadering dit jaar in Utrecht, ben ik toch even langs het station in Amersfoort gereden. Oude herinneringen ophalen.
Om nog even terug te komen op een eerder gestelde vraag, Ja, ik rijd ook wel eens op Lijn 1 stadsdienst Zwolle.

Test

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 25 maart 2007 05:53 PM
  [ # 33 ]

Mijn gebied ligt rond om arnhem van apeldoorn tot nijmegen en van de duitsegrens (tolkamer /lobtih) tot wageningen / Ede dus eigenlijk een groot deel van gelderland we rijden niet in de achterhoek deze taak vervult de syntus hier we rijden ongeveer tot doetinchem en dan houdt het op aan die kant.
Ik rij vanuit alle stallingen Wageningen Bemmel Dieren Duiven en Arnhem. Ik rij in de stad arnhem alleen nog de diesel lijnen zoals ik al eerder vermelde dit omdat er een cursus moet worden gevolgt om op de trolly te kunnen rijden. een deel van de trolly lijnen ken ik wel. ik denk dat we in dit gebied ongeveer 25 tot 30 lijnen rijden inclusief stad ik ken 4 lijnen uit de stad nog niet. Maar daar hoop ik binnen kort achter te komen.

als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 25 maart 2007 08:46 PM
  [ # 34 ]
R.Nicolaas schreef:

140???? dat is wel heel sterk dan was het in iedergeval geen 18 meter bus (gelede /harmonica) maar die rijden inderdaad stukken beter dan die ambassador plastic schoenen dozen. ze zijn zowiezo niet geschikt voor de streek in de stad gaat het nog wel

Dat was idd niet met een harmonicabus maar met zo 1: Klik

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 maart 2007 09:59 PM
  [ # 35 ]
PrutsyLJ schreef:
R.Nicolaas schreef:

Dat was idd niet met een harmonicabus maar met zo 1: Klik

Ja die oude Volvo bakken sjouwen de teller uit als de begrenser uit logeren is. Ik heb met de CXX-5739 een keer 125 gereden, en had nog gas over, maar de snelweg hield helaas op.

Test

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 26 maart 2007 12:59 AM
  [ # 36 ]

haha ow die krengen die zijn ook leuk als de noodvergrendeling open gezet is ze rijden gewoon verder met deuren op haha wel verlvelend als je denkt dat het zaakje dicht zit en onder het rijden 80/km/h een linker bocht en de deuren gaan open staan gelukkig was het een materieel rit dus zonder mensen maar houdt het wel lekker spannen haha heerlijk in de zomer

AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

Pecora
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67

Gepost: 26 maart 2007 01:00 AM
  [ # 37 ]

Idd. Als je de stopknop van de Volvo een klein eindje indrukte dan viel de begrenzer uit. En met ong. 130 km/u personenauto’s inhalen maar Cool .
Lijn 85 Oosterwolde - Groningen, die heb ik in mijn pakket zitten.
Standplaats Leek en rij in de hoek Assen - Groningen - Oosterwolde - Drachten. Met een uitschieter naar Uithuizen (lijn 61).

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 26 maart 2007 10:21 PM
  [ # 38 ]

Chauffeur… Ach ja zo het beestje mot een naam hebben…

Meewerkend Hoogwerker Chauffeur staat er in mijn contract…

Site van mijn Baas

1 volvo, 380 PK, 4 assen, 37 ton, 13 meter lang met een giek uitstekend voor 14 meter totaal.

Daarop 1 Bronto Skylift met een werkhoogte van 62 Meter en een reikweidte naar ongeveer 30 meter….

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 27 maart 2007 12:29 AM
  [ # 39 ]

de wup heb geen bus maar wel de bok.

dwz BCE, en ccvb.
1 jr UK en Ireland.
1,5 jr Duurd Heel Lang (dhl)
3 Jr B&G hekwerken (waarvan 2 als bijrijder)sjouw ezel is meer op zn plaats.
1 jr test chauffeur DAF (voornamenlijk het ureum systeem en de nieuwe MX motor getest, maar ook rondjes gedraaid om de nieuwe 105 cabine te vernielen,, wat maar zelden lukte.
ZF auto bak software tests in de ardennen,, met name de downhilspeed control in combi met de cruise control en overbelading.

werk nu bij een bedrijf waar ze bouwmachine’s verhuren.
gesolliciteerd als chauffeur, maar ja mn kunnen als monteur worden meer gewaardeerd, dus ik heb nog geen km gereden sindsdien.
de verhuur omvat alles van de kleinste boormachine, tot 29 mtr hoogwerkers, van bouwkeet tot de auto hoogwerkers en heftrucks.
het is de grootste verhuur bedrijf beneden de rivieren, en we gaan er trots op dat onze collega bedrijven niet aan onze qualiteit kunnen tippen.

tot op heden daar een vast contract, en het lijkt erop dat ik er zo wel in kan vinden,,
mvgr wupke: die charlie bba eens op deze draad zal wijzen,, want die tuft heden voor arriva ,voorheen bba, en daarvoor reed ie bij connexion, dus die heb ook wel wat bij de pap te brokkelen in deze draad denk ik.. Wink

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 30 maart 2007 12:28 AM
  [ # 40 ]
mssl schreef:

Volgens mij zag ik jou vandaag lopen Thijs! Wink  Ik zat in de overvolle bus (lijn 1) en ik zag je als het goed is voorlangs lopen (uurtje of 8.20)

Ja dat zou maar zo kunnen. ik heb vandaag van 5:44 tot 14:06 gewerkt, dus rond die tijd huppelde ik wel ergens rond op het busstation. En rond kwart over acht had ik net mijn eerste pauze, dus dat kan maar zo.

Pecora schreef:

Idd. Als je de stopknop van de Volvo een klein eindje indrukte dan viel de begrenzer uit. En met ong. 130 km/u personenauto’s inhalen maar Cool .
Lijn 85 Oosterwolde - Groningen, die heb ik in mijn pakket zitten.
Standplaats Leek en rij in de hoek Assen - Groningen - Oosterwolde - Drachten. Met een uitschieter naar Uithuizen (lijn 61).

Dan ken ik je van gezicht wel denk ik, tot 2 jaar geleden veel op lijn 85 gereden.

Test

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 15 april 2007 01:33 AM
  [ # 41 ]

Newsflash: het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Na 6 jaar op het hoofdkantoor van Connexxion mijn dagen gesleten te hebben achter een PC met een headset op mijn knar heb ik van de week mijn afscheid aangekondigd om….. weer buschauffeur te worden!!!!!  Very Happy Very Happy

Jawel!! Het zal wel weer een tijdje lijnen leren worden en zo, maar sinds ik eind vorig jaar een NS-dienstje had gereden omdat ze geen chauffeurs meer over hadden en daarom alle kantoor-frikken hadden gemaild of ze asjeblieft konden bijspringen begon het steeds meer te knagen. Dat dieselgeluid, dat grote stuurwiel, het gesis van de pneumatiek, ik vond het heerlijk. En het scheelt me straks weer 3 uur reistijd per dag.

Enneh, om dat te vieren ga ik eind deze maand ook nog ‘s beginnen aan het laatste missende stempeltje in mijn rijbewijs: E achter C/D. Gewoon voor de lol.  Wink

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 15 mei 2007 05:21 AM
  [ # 42 ]

goed nieuws voor de buschauffeurs http://www.vanhool.be/persberichtendetail.asp?ret=persberichten.asp&ArticleID=99  Very Happy

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 16 mei 2007 12:41 AM
  [ # 43 ]

Ah ! Ze verplaatsen de vervuiling !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

paso
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 16 mei 2007 01:26 AM
  [ # 44 ]

hangt van de hoeveelheid echt groene stroom af

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 16 mei 2007 01:32 AM
  [ # 45 ]

Laat ik ook maar eens in haken op dit topje, rij eigenlijk al zins ik mijn rij bewijs heb beroepsmatig over sneerlands wegen, eerst als autocourier in amsterdam, later bij verschilende limo/taxi bedrijven, maar het rijden met vrachtwagens bleef trekken, dus in ‘96 mijn groot rijbewijs CE + ccvb maar gehaald, in enekeer geslaagt Cool  en aan de slag maar, via via ben ik bij de firma Kalftrans nu Fiege terecht gekomen, heb daar allerlij verschillende vrachtwagen combies bereden, ben nu door omstandigheden gedegradeerd om op een sprinter 311 te rijden, met radioactive matriaal voor zkh, dit gaat nog steets naar tevredendeid. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook