BX Winterkuren
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 10 december 2004 07:56 PM

Ook mijn BX (1.6) heeft er blijkbaar last van. Ik heb de accu een maand geleden al vervangen voor een zwaardere (70A), omdat de andere (35A) niet vorstbestendig was. Maar nu wil mijn BX helemaal niet meer starten. Alles doet het behalve de motor. Hij wil niet zelfstandig lopen. Ik heb hier heel soms last van gehad en het was elke keer guur vochtig weer. Volgens mijn vader is het ook waarschijnlijk een vochtprobleem.
Wat kan ik hier aan doen?

Ik zal vanavond proberen de bougies los te krijgen en schoon te maken of eventueel te vervangen.
Iemand nog tips voor mij?

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 10 december 2004 08:01 PM
  [ # 1 ]

bougiekabels?

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 10 december 2004 08:07 PM
  [ # 2 ]

Die zal ik ook gelijk controleren.
Contactspray; is dat wat? of is dat echt alleen voor als er slechte massa is ofzo?

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 10 december 2004 08:49 PM
  [ # 3 ]

Het lijkt me niet dat contactspray je probleem structureel oplost.
Ik kreeg destijds met mijn BX na een jaar of 6 (die ik nieuw gekocht had in ‘86) soortgelijke problemen. Had toen allemaal te maken met verouderde/poreus geworden kabels. Zodra het vocht weer uit de lucht was (helder vriesweer bijvoorbeeld) was het probleem gelijk een stuk minder merkbaar.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 10 december 2004 09:38 PM
  [ # 4 ]

Re: BX Winterkuren

WYD schreef:

Ook mijn BX (1.6) heeft er blijkbaar last van. Ik heb de accu een maand geleden al vervangen voor een zwaardere (70A), omdat de andere (35A) niet vorstbestendig was. Maar nu wil mijn BX helemaal niet meer starten. Alles doet het behalve de motor. Hij wil niet zelfstandig lopen. Ik heb hier heel soms last van gehad en het was elke keer guur vochtig weer. Volgens mijn vader is het ook waarschijnlijk een vochtprobleem.
Wat kan ik hier aan doen?

Ik zal vanavond proberen de bougies los te krijgen en schoon te maken of eventueel te vervangen.
Iemand nog tips voor mij?

Vochtprobleem wil zeggen: ontstekingsprobleem, dus bougies, bougiekabels, verdeelkap. Controleer deze componenten en vervang ze als ze slecht zijn. Het startprobleem zal dan opgelost zijn.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 10 december 2004 10:36 PM
  [ # 5 ]

Re: BX Winterkuren

Vochtprobleem wil zeggen: ontstekingsprobleem, dus bougies, bougiekabels, verdeelkap. Controleer deze componenten en vervang ze als ze slecht zijn. Het startprobleem zal dan opgelost zijn.

Als het probleem nog niet was opgelost (gevonden), dan had ik hier zeker wat aan gehad.

Na een grondige blik onder m’n motorkap zag ik dat de verdeelkap nogal vochtig was. De keerring is lek. Morgen maar even een nieuwe halen en vervangen. Ik heb de bougiekabels droog gemaakt. De BX startte gelijk weer (/me opgelucht)  Very Happy
Gelijk toch ook maar een bus vochtweringsspray gehaald. Geen contactspray, dat blijkt net iets andere doeleinden te hebben. Busje motorreiniger leek me ook wel verstandig dus ook maar gehaald. Met dieselolie de motor schoonmaken is niet zo goed voor het milieu, dus dat doe ik maar niet meer   Smile


Ook heb ik m’n powerfilter gedemonteerd en het originele luchtfilter weer geplaatst. (Niet op de winterstand)

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 10 december 2004 11:55 PM
  [ # 6 ]

Als tijdelijke oplossing kun je je bougiekabels schoonmaken met bv aceton.
Hierdoor “vloeit” het rubber weer een beetje dicht.
Is een beetje teun de beun oplossing maar het werkt even.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook