Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
XBXG schreef:Laten we het erop houden dat ie heus wel weer volledig lekvrij wordt.
Voorlopig is het een stuk minder dan eerst en gebruik ik de BX weer voor dagelijks vervoer.
En dus zie ik je morgen bij Chyparse? Lijkt me top, kan ik meteen de BX even bewonderen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Klein beetje geharkt mensen!
Graag ONTOPIC
edit. nog een beetje verder gepoetst…
Thx Hel1.
Citroenbx schreef:kijk, goed nieuws toch!
binnenkort kom je maar effe langs voor een compressietest hé wouter.
Dat aanbod neem ik graag van je aan! Kan ik meteen de slijklappen komen halen.
Heb je zondag (overmorgen) wat te doen?
Indien je vrij bent, stuur maar ff een pb.
@Patrick: tot morgen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
XBXG schreef:Dat aanbod neem ik graag van je aan! Kan ik meteen de slijklappen komen halen.
Heb je zondag (overmorgen) wat te doen?
Indien je vrij bent, stuur maar ff een pb.
Nee, feestje in de familie, en momenteel zware opruimwerkzaamheden, binnen een week/2weken is er terug voldoende plaats, je hoort het wel van me.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Vandaag bezig geweest om allerlei slangen rondom de olievulpijp los te halen en schoon te maken. De meeste “mayo” heb ik nu weggehaald en ik heb alles een beetje drooggemaakt. Uiteraard heb ik ook het luchtfilterhuis netjes schoongemaakt alvorens een nieuw luchtfilter te plaatsen.
Het verschil tussen het oude en het nieuwe luchtfilter is “best groot”
Bij het monteren van alle slangen ging er iets mis.
De slang die vlak naast het oliefilter op het carter zit, is een beetje ingescheurd. Kan hier motorolie uit komen bij warme motor? Bij stationair komt er namelijk geen olie uit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
De slang die vlak naast het oliefilter op het carter zit, is een beetje ingescheurd. Kan hier motorolie uit komen bij warme motor? Bij stationair komt er namelijk geen olie uit.
Ja, reken maar dat er motorolie uit kan komen. Desnoods kun je hem even schoonmaken (met ontvetter) en inrollen met ducktape. Maar vervang hem wel, want ducktape kan op den duur ook niet goed tegen olie.
OK, ik ga morgen dus met de trein naar m’n werk. Ik ga niet lopen kloten met ducktape.
Heeft iemand zo’n slang nog liggen? Het gaat als het goed is om een voorgevormde slang.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Heb wel vaker slangen gefixt met ducktape. “Kloten” hangt af van je eigen geduld en vaardigheden.
Geduld is echter niet een eigenschap die ik in jou heb gevonden
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik heb gewoon geen zin om morgen wéér langs de kant van de weg te moeten staan.
Er moet gewoon een nieuwe slang op. Klaar.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:OK, ik ga morgen dus met de trein naar m’n werk. Ik ga niet lopen kloten met ducktape.
Heeft iemand zo’n slang nog liggen? Het gaat als het goed is om een voorgevormde slang.
Dit is toch de slang waar uiteindelijk de vulbuis op zit, met zo’n dwarsstuk enzo? Dan kon dat best wel eens zo wezen; ik heb ‘m ooit voor iemand geritseld maar dat is een heel lang verhaal geworden en het ding is nooit gemonteerd.
Als die lekt dan loopt er érg veel olie weg.
Ich bin ein Breaker
Deze slang kost 70 euro bij de dealer en is vrij eenvoudig tevervangen bij jou auto!
Emiel
Stukje afsnijden en opnieuw monteren??!
Test
Thijsvandebles schreef:Stukje afsnijden en opnieuw monteren??!
Dat kan niet, de voorgevormde bocht die het ding neemt is daarvoor al te dicht bij (zie plaatje).
Ich bin ein Breaker
Ik zat er ook aan te denken om er een stukje af te snijden, maar dan lijkt het alsof de bocht wel erg klein wordt om ‘m op het tuutje uit het carter te duwen. De slang is vrij hard en niet echt buigbaar, wellicht omdat ie al 384.000 km meegaat.
Deze week dan maar even met de trein en zondag zsm kijken op de sloop. Indien ik daar niets vind, sja….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Ik zat er ook aan te denken om er een stukje af te snijden, maar dan lijkt het alsof de bocht wel erg klein wordt om ‘m op het tuutje uit het carter te duwen. De slang is vrij hard en niet echt buigbaar, wellicht omdat ie al 384.000 km meegaat.
Deze week dan maar even met de trein en zondag zsm kijken op de sloop. Indien ik daar niets vind, sja….
Het is dus niet de slang die ik beschrijf?
Ich bin ein Breaker