Even een kleine, blije update
Vandaag is mijn BX APK-gekeurd en hij is er fluitend doorheen gerold. Alleen het motormanagement is gereset vanwege te hoge CO-uitstoot. Verder was meneer Ordas erg te spreken over de staat waarin mijn voiture verkeert.
Ja, daar word ik blij van. Ik heb de auto zonder al te veel kennis van BX-en gekocht van een particulier met een mooi verhaal. Ik ben afgegaan op wat ik zag en hoe die jongen op mij overkwam en had er het volste vertrouwen in, maar je weet het pas zeker als er een expert naar gekeken heeft.
Nu ben ik nog blijer met mijn BX en heb ik natuurlijk de taak om net zo goed voor haar te zorgen als de vorige eigenaar.
Over twee weken ga ik de distributieriem laten vervangen, die gaat ok alweer bijna 100.000 km mee.
Gefeliciteerd!!
Met deze schitterende BX ga je nog heel erg veel plezier hebben!
Verzorg haar goed. Die is bij Ordas wel in goede handen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
^$%$#@@%#!!! Afgelopen vrijdag was ik samen met Lucas in de BX op weg naar Den Bosch om daar een CX te gaan bekijken. Op de A2 ter hoogte van Beesd wordt het ineens erg druk. We gaan rustiger rijden… opeens staat het voor ons helemaal stil. Ik ga vol op de rem, rook komt van de banden, de wagen stinkt naar verbrand rubber en met een gierend geluid schuift de BX verder over het asfalt. Laat de Magane Scenic voor ons nou WEL ABS hebben. Ik schijn nog iets gezegd te hebben van “O Jee” en boem! Toen stonden we stil. Motorkap opgekruld, bumper op half zeven, rechter koplamp kaduuk. Gelukkig was alles onder de motorkap nog heel. De kap ging echter niet meer dicht, dus hebben we die met Ducktape vastgezet. De schrik zat er goed in, maar we zijn tochg maar doorgereden naar Den Bosch om naar deze CX te gaan kijken.
Ik heb de CX ook gekocht, by the way. Dat kwam uiteindelijk nog goed uit ook, nu de BX zo in de kreukels ligt.
Hier is in ieder geval een fototje:
Tja, wat nu te doen met de BX. Ik wilde haar in eerste instantie nog even een tijdje houden naast de CX, kijken hoe het allemaal loopt. Nu moet ze dus opgelapt worden, maar ga ik dat zelf doen? Misschien is er iemand die het ziet zitten om haar er weer helemaal bovenop te brengen , maar ik weet niet of ik er dan wel genoeg voor krijg. Als ik haar zelf ga opknappen, heb ik in ieder geval een motorkap, bumper en koplamp/knipperlicht unit nodig. Dan moeten de onderdelen gespoten en vervangen worden. Kost ook een flinke duit, maar is het zeker waard.
Heeft iemand misschien nog onderdelen in de aanbieding? Of tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ten eerste gefeliciteerd met de CX, om met een positieve noot te beginnen.
De BX, heeft ie nog structurele schade? Enorm zonde, maar één geluk heb je: het sterft van de Rouge Florentin de laatste tijd
Ik heb stiekem wel interesse, als iemand wellicht een beetje een schatting kan maken van reparatiekosten, want ze ziet er te mooi uit om niks meer mee te doen.
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Zo dat ziet er niet best uit zeg gelukkig ga je hem maken en niet naar de sloop brengen veel succes met opknappen.
De cx ziet er top uit heb hem zaterdag nog even bewondert en zit ook erg lekker D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Het ziet er allemaal een beetje zielig uit, maar hopeloos is het zeker niet. Deze BX is te goed, te mooi en te origineel om naar de sloop te brengen. En volgens mij lijkt de schade op het eerste gezicht erger dan het is.
Maar goed, zelf opknappen zie ik ook een beetje tegenop omdat ik twee behoorlijk linker handen heb en ik heb ook gewoon te weinig ervaring op dit gebied. Maar goed, misschien dat ik met behulp van dit forum (en eventueel samen met iemand klussend) een heel eind kan komen.
Aan de andere kant, als een handig iemand met liefde voor de BX mij dit project uit handen kan nemen (lees: de BX overnemen en opknappen), dan is dat ook een optie. Waar het mij om gaat is dat de BX in leven blijft.
@mkatgert: als je serieus denkt dat het wat voor jou kan zijn, kom dan gerust een keertje kijken (kun je meteen de CX bekijken)
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Een bx uit elkaar halen is heel simpel hoor stelt weinig voor je moet het effe weten en er is vast wel iemand hier op het forum die je wel wilt helpen D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Pfoeh, je had niets teveel gezegd zaterdag. Zonde van de voorzijde van deze oh zo mooie BX. Suc6 met oplappen, een ander had al veel eerder sloopneigingen gehad. Niet doen hoor!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6317
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het front waar de radiator in zit staat ook een stuk naar binnen, maar niet dramatisch. Voor zover ik weet spoorde de BX nog prima na de klap, we zijn dan ook netjes recht op de Renault geklapt.
Met wat tijd, handigheid, ruimte en tweedehands onderdelen is het goed te doen.
Groet,
L
Lucas, jij had toch een foto gemaakt met de kap open? Kun je die misschien hier posten? dan is ook te zien hoe het front naar binnen staat.
jaco schreef:Lucas, jij had toch een foto gemaakt met de kap open? Kun je die misschien hier posten? dan is ook te zien hoe het front naar binnen staat.
Misschien interessant voor jou: ik heb net zaterdag een (ahgi) rouge florentin TZI-bumper in de stalling gelegd; voor jou te ruilen tegen een andere TZI (liefst break, rouge furio zou ideaal zijn maar andere kleur=geen punt, het gaat om de TZI bovenkant) bumper.
Ik heb ook nog een geheel gespoten rouge florentin bumper liggen maar dat past niet bij de rest van jouw auto.
PB even als je interesse hebt.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:jaco schreef:Lucas, jij had toch een foto gemaakt met de kap open? Kun je die misschien hier posten? dan is ook te zien hoe het front naar binnen staat.
Misschien interessant voor jou: ik heb net zaterdag een (ahgi) rouge florentin TZI-bumper in de stalling gelegd; voor jou te ruilen tegen een andere TZI (liefst break, rouge furio zou ideaal zijn maar andere kleur=geen punt, het gaat om de TZI bovenkant) bumper.
Ik heb ook nog een geheel gespoten rouge florentin bumper liggen maar dat past niet bij de rest van jouw auto.
PB even als je interesse hebt.
Ik kan bijna niet geloven dat er nog zo’n mooie wagen moet zijn geweest dus .
Potverdikkeme, dit klinkt allemaal akelig bekend . Ben benieuwd naar de foto van de kap open. Maar als ik het allemaal zo hoor is het wel een stuk minder ernstig als bij mijn GTi destijds. Ben benieuwd….
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gisteren even het wagenpark van Jaco mogen bekijken (en berijden overigens). Was gezellig!
Van dichtbij is de kleur nog imposanter dan op de foto’s. De schade was nog te overzien, de radiator was gewoon netjes vlak voor de motor gestopt, de voorbalk was slechts 2 centimeter naar binnen gekomen. Bumper, koplamp en motorkap waren ook allemaal wel te vervangen. Volgens Jaco reed ie ook nog zoals ie altijd deed. Ik vond de BX wat harder veren dan ik gewend was, maar ik ben dan ook verwend wat dat betreft Als ie weer opgelapt is is het volgens mij een hele luxe, krachtige auto in een prachtige kleur…
Nou, erg snel gaat het allemaal niet, maar vandaag op deze mooie 1e paasdag heb ik een ritje naar Jdt in Yerseke gemaakt om de benodigde onderdelen op te halen. Mooie voorraad onderdelen heb je daar staan, Jan!
Nu kan ik dus beginnen met het echte werk. Eerst moet het front maar eens recht gezet worden en dan de motorkap en bumper erop en spuiten, of beter: spuiten en erop. En de nieuwe lampen erop natuurlijk.
Hopelijk heb ik snel plaatjes van een zo goed als nieuwe Rouge Florentin 19TZI.