Jeesoes goeristus Dave!! Die velgen zijn echt retecool!
Ik zit net je foto’s te bekijken en ik moet zeggen dat dit toch wel een hele mooie BX is!!!!
Nog ff een vraagje: Ik zie dat je een lange motorkap erop hebt zitten. Zou het nu niet zo kunnen zijn dat de intercooler door deze kap te weing lucht krijgt om zijn werk te kunnen doen. Misschien zit hier dan het probleem van niet volledig vermogen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
heel erg mooi zeg!!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
macnail schreef:Ik zit net je foto’s te bekijken en ik moet zeggen dat dit toch wel een hele mooie BX is!!!!
Nog ff een vraagje: Ik zie dat je een lange motorkap erop hebt zitten. Zou het nu niet zo kunnen zijn dat de intercooler door deze kap te weing lucht krijgt om zijn werk te kunnen doen. Misschien zit hier dan het probleem van niet volledig vermogen.
Zou kunnen, maar zoveel vermogen ook weer niet denk ik…
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
macnail schreef:Ik zit net je foto’s te bekijken en ik moet zeggen dat dit toch wel een hele mooie BX is!!!!
Nog ff een vraagje: Ik zie dat je een lange motorkap erop hebt zitten. Zou het nu niet zo kunnen zijn dat de intercooler door deze kap te weing lucht krijgt om zijn werk te kunnen doen. Misschien zit hier dan het probleem van niet volledig vermogen.
Lijkt mij uitgesloten. Ik heb de eerste paar weken van mijn turbodieseltijdperk ook rond gereden met de lange motorkap op de 18 td zonder windtunnel onder de motorkap. Maakte echt geen verschil. Ik denk dat het pas verschil gaat maken onder zware belasting en hoge temperaturen. Dan moet de intercooler echt afgekoeld worden.
macnail schreef:Superdave schreef:Hij roet bijna niets… daarom vind ik het zo vreemd… zou het kunnen zijn dat de pomp te weinig opbrengt!???????
Overigens was de ‘zegel’ al verbroken, dus ja…
EN ik heb een keurmeester die geen roettest meer doet, dus das ideaal…Geen roettest bij de APK-keuring? Da’s toch een verplicht onderdeel, of vergis ik me nu heel sterk??
Dat schijnt wel vaker voor te komen, tegenwoordig…dat ze bij de APK de roetmeting *vergeten*.....ik zou de namen maar niet noemen van die garages, anders krijgen ze geheid problemen.
Het was me namelijk opgevallen toen ik met die laatste Xantia 1.9 D van vorig jaar voor de APK ging…brug op…..5 minuten met de looplamp eronder…brug naar beneden en klaar.
Uiteraard ging ik niet mijn *beklag* doen bij de keurmeester (IK WIL een roetmeting !!)... kijk wel linker uit.
Maar je betaald er wel voor natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Wohow Dave!! Ik ben een echte purist maar van de BX heb je wel wat fraais gemaakt hoor. Die velgen zijn bijzonder gaaf om te zien. Knap werk zo.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik DACHT dat het niet meer verplicht is… Vorig jaar is hij ook niet gedaan, en hij is absoluut NIET vergeten, want ik heb het er gewoon over gehad.
Maargoed ik vind die roettest nooit zo’n pretje. Maargoed hij word van de week dus afgemeld… moet alleen nog even me xenon eruit halen
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Bram schreef:
Dat schijnt wel vaker voor te komen, tegenwoordig…dat ze bij de APK de roetmeting *vergeten*.....ik zou de namen maar niet noemen van die garages, anders krijgen ze geheid problemen.
Het was me namelijk opgevallen toen ik met die laatste Xantia 1.9 D van vorig jaar voor de APK ging…brug op…..5 minuten met de looplamp eronder…brug naar beneden en klaar.Uiteraard ging ik niet mijn *beklag* doen bij de keurmeester (IK WIL een roetmeting !!)... kijk wel linker uit.
Maar je betaald er wel voor natuurlijk.
Ik weet dit niet zeker maar er is mij verteld dat sinds een tijdje er geen registratie meer hoef te zijn van de roetmeting maar slechts een “akkoord” om de paparassen te beperken bij garages. Ik heb ook liever geen roetmeting .. Ik laat mijn auto altijd keuren bij Citroen Garage waar ze iets van 25-30 euro vragen voor een diesel APK (kan je wel raden dat die dus niet gedaan word).
Superdave schreef:Ik DACHT dat het niet meer verplicht is… Vorig jaar is hij ook niet gedaan, en hij is absoluut NIET vergeten, want ik heb het er gewoon over gehad.
Ik heb het even nagezocht op de site van de RDW….maar kwam geen wijzingingen tegen.
Roetmeting
Sinds 1 januari 1997 ondergaan auto’s met een dieselmotor én met een bouwjaar van 1980 of later bij de APK een roetmeting. De APK-keurmeester volgt hierbij een voor heel Europa vastgestelde meting. Bij deze meting is het van groot belang dat u uw voertuig in een goede staat van onderhoud voor de keuring aanbiedt om motorschade te voorkomen. De dieselmotoren van na 1972 zijn erop geconstrueerd om deze meting te kunnen ondergaan mits de onderhoudsbeurten overeenkomstig de fabrieksvoorschriften zijn uitgevoerd.
Toch ga ik nu ook twijfelen….nu ik het van meer mensen lees….ik dacht dat mijn vaste APK station een beetje met de regels rommelde…omdat ze bijvoorbeeld een bloedhekel hebben aan die *teringherrie* die diesels maken als ze soms wel 6x vol gas moesten geven om hem onder de gewenste stand te krijgen.
Ik durf het nu wel te vertellen…zowel die Tzd-turbo van Renz als de TZD van mij, zijn vorige maand APK gekeurd en hebben beide GEEN roetmeting gehad.
Maar ja….ik dacht, je moet geen slapende honden wakker maken, dus ik stond erbij tijdens het afmelden….kreeg het nieuwe APK papiertje en was snel weg.
(was als de dood dat ze me na zouden roepen…HE, we zijn je roetmeting nog vergeten) ops:
Wel heb ik die APK monteur vaak horen vertellen dat die PSA diesels er toch altijd doorheen komen..dus misschien hebben wij nu een streepje voor ?
Pakken ze nog wel die stinkende en rokende VW’s en Fords e.d.
Gaan we nu weer over roetmeting discusseren? Zucht… best fftopic
mpostma schreef:Gaan we nu weer over roetmeting discusseren? Zucht… best fftopic
Zo offtopic is dat nu ook weer niet….het gaat hier om de BX van Dave, die voor de APK gaat en daar babbelen we wat over…wat is daar mis mee ?
Bram schreef:mpostma schreef:Gaan we nu weer over roetmeting discusseren? Zucht… best fftopic
Zo offtopic is dat nu ook weer niet….het gaat hier om de BX van Dave, die voor de APK gaat en daar babbelen we wat over…wat is daar mis mee ?
Nu gaan we wel weer offline
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ziet er goed uit
velgjes staan wel chic niet popie jopie ofzo.. past mooi bij de kleur
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Dave, kun je ook wat foto’s maken in de rijstand? Ben wel heel erg benieuwd, de laagste stand zegt zo weinig. Lijkt de wagen zo sjonnie-achtig, vind je niet?
Velgjes lijken mij op het eerste gezicht prachtig, wil ze graag zien in de rijstand. Welke bandjes liggen er omheen? (kwa afmeting?)