21 van de 25
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 23 maart 2007 03:23 PM
  [ # 301 ]

AHA, OK, allemaal inhoudelijk interessante zaken eindelijk!  Ben het verhaal over LPG wel/niet ondertussen zelf ook behoorlijk beu geworden!  cry.

Het resetten hoeft dus niet per se bij de Citroen dealer. Ik begreep al niet waarom dat alleen bij de Citroen garage zou kunnen, maar dat was dus weer eens niet waar Very Happy

Frappant vind ik wel dat ik nu 9 keer naar de garage ben geweest en in totaal nog maar € 170,= euro heb hoeven afrekenen. Nou is dat over het algemeen ook mijn ervaring met LPG. Er gaat af en toe een injector kapot of een leiding raakt los, maar grote dure reparaties heb ik nog niet meegemaakt met LPG. Bij mijn normale Citroen garage begint het meestal pas bij € 350,=, dus dat valt me alleszins mee. Behalve de onzekerheid (doet ie het wel-doet ie het niet) en de berg tijd die me dit kost valt dat dan gelukkig nog mee.

Momenteel rijd de auto goed, maar ik verwacht dat dat niet lang zal duren (gerepareerd = toch niet echt helemaal goed gerepareerd) Wink . Ik rij er nu dan maar weer mee rond (met samengeknepen billetjes) en wacht maar op de volgende storing.

En als dat gebeurt gaat de auto niet meer naar Citroen en ook niet meer naar de LPG garage. Dan breng ik hem bij iemand die echt deskundig is op het gebied van LPG en hou ik jullie op de hoogte van de uitslag.

Wil er nog iemand een weddenschap afsluiten over hoelang ik probleemloos kan rijden? Razz

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 23 maart 2007 03:30 PM
  [ # 302 ]
CEE-IKS schreef:

Heb ook eens navraag gedaan.

De foutcodes zijn met een universele eobd tester tevoorschijn te halen, en ook te wissen. Dus dan moet je motormanagement lampje ook weer uitgaan. Dat is europees wettelijk zo geregeld Je kunt inderdaad niet iets sofwarematig veranderen/aanpassen. Zeg maar dat kenveld waar oldenhage het over heeft.

Met een EOBD kun je het EOBD-geheugen wissen, het Citroën gedeelte niet. Juist dat Citroën gedeelte is belangrijk voor het motormanagement ed. Daarom moet je bij Citroën laten uitlezen, bij Citroën kunnen ze ook alle parameter ed lezen en dingen aanpassen. Dit kan met een EOBD of universele tester niet!

Er zijn dus 2 systemen:
1 Het systeem van het EOBD, hier kan iedere EOBD tester in komen. In dit systeem worden alleen algemene foutcodes opgeslagen en minder gedetaileerd

2 Het Citroën gedeelte van het systeem, dit kan alleen met de Citroën tester uitgelezen worden. In dit systeem wordt alles geregeld en bij gestuurd ed. Dit is dus van belang op de prestaties ed van de auto. Als je hierin de storing niet wist zal deze met alle waarschijnlijkheid terug komen.

Het gassysteem zal wel met een EOBD uit te lezen zijn maar de regel en stuurtechniek van de auto niet, juist dat is belangrijk.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 23 maart 2007 04:00 PM
  [ # 303 ]

LPG feestje

Tevens is het zo dat de motormanagementcomputer “gefopt” moet worden wanneer deze op LPG loopt. Wellicht dat hier nog kansen liggen. Een goede LPG specialist kan precies zien welke door de LPG computer gemaakte signalen naar de motormanagement computer van de auto gaan. Wellicht dat men een aanpassing kan doen aan die “fopsignalen” zodat de computer van de auto niet telkens over de zeik raakt…..
Het is namelijk zo wanneer de computer een goed signaal ziet (of dat nu echt of een gefopt signaal is) de computer minder snel in storing zal gaan… “

Als ik dit zou lezen als fabrikant zou ik ergens in mijn handleiding / contract zetten dat ik als fabrikant GEEN ENKELE garantie geef bij LPG ombouw.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 23 maart 2007 04:13 PM
  [ # 304 ]

Garantie geven doen ze toch al niet, dus daar valt weer weinig te verliezen…

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 23 maart 2007 04:52 PM
  [ # 305 ]

Als ik dit zou lezen als fabrikant zou ik ergens in mijn handleiding / contract zetten dat ik als fabrikant GEEN ENKELE garantie geef bij LPG ombouw

En ze weten volgens mij donders goed bij Citroën dat wanneer ze het verbieden er LPG in te zetten, ze de verkoopcijfers van de C5 helemaal als een plumpudding in elkaar zien zakken…. Zeker voor de zakelijke rijder zijn er best veel C5’s met LPG geleverd…...

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 23 maart 2007 05:01 PM
  [ # 306 ]

Dat is niet Citroën geweest, maar Citroën Nederland (de importeur). Citroën NL heeft ze om laten bouwen, daar heeft de fabriek verder niks mee te maken, die geven geen garantie op een omgebouwde auto. Misschien dat Citroën NL er voor garant staat maar ik betwijfel het, ze zullen het altijd op de gasinstallatie gooien en dan ben je aangewezen op de garantie op de gasinstallatie volgens mij.

Oftewel ze doen het wel maar zijn niet thuis als het mis gaat.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 23 maart 2007 05:19 PM
  [ # 307 ]

LPG Feestje

Dat is nu precies mijn punt.

Bij Citroën en (eigenlijk PSA) in Frankrijk zitten naast geniale ingenieurs best ook wel een aantal slimme economen die het TSC plaatje van een LPG installatie ex-fabriek (met alle garantie impact van dien) zullen doorgerekend hebben.

De marges in de auto industrie staan dermate onder druk dat elke euro welkom is. Als een groep (PSA) constructeurs dan beslist dat ze hier niet aan beginnen dan zal dit heus wel een economische achtergrond hebben. Vermoedelijk wegen de baten niet op tegen de lasten (als constructeur) en MISSCHIEN is hun motor techniek NIET geschikt voor LPG ombouw vandaar misschien hun houding terzake.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 23 maart 2007 05:29 PM
  [ # 308 ]

LPG vraag @EVILTWIN

CEE-IKS schreef:

Als ik dit zou lezen als fabrikant zou ik ergens in mijn handleiding / contract zetten dat ik als fabrikant GEEN ENKELE garantie geef bij LPG ombouw

En ze weten volgens mij donders goed bij Citroën dat wanneer ze het verbieden er LPG in te zetten, ze de verkoopcijfers van de C5 helemaal als een plumpudding in elkaar zien zakken…. Zeker voor de zakelijke rijder zijn er best veel C5’s met LPG geleverd…...

Eviltwin,

Weet je toevallig hoeveel LPG C5en er in Nl rondrijden.
In België zal het wel verwaarloosbaar zijn aangezien +80% van de nieuw ingeschreven auto’s diesels zijn. En het totale dieselpark op +72% zit ivm benzine (waarvan slechts een extreem klein gedeelte LPG).

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 maart 2007 09:30 PM
  [ # 309 ]

Re: LPG vraag @EVILTWIN

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
CEE-IKS schreef:

Als ik dit zou lezen als fabrikant zou ik ergens in mijn handleiding / contract zetten dat ik als fabrikant GEEN ENKELE garantie geef bij LPG ombouw

En ze weten volgens mij donders goed bij Citroën dat wanneer ze het verbieden er LPG in te zetten, ze de verkoopcijfers van de C5 helemaal als een plumpudding in elkaar zien zakken…. Zeker voor de zakelijke rijder zijn er best veel C5’s met LPG geleverd…...

Eviltwin,

Weet je toevallig hoeveel LPG C5en er in Nl rondrijden.
In België zal het wel verwaarloosbaar zijn aangezien +80% van de nieuw ingeschreven auto’s diesels zijn. En het totale dieselpark op +72% zit ivm benzine (waarvan slechts een extreem klein gedeelte LPG).

op basis van de statistieken zeg ik iets meer dan 4000, maar dit is al eerder ter sprake gekomen.

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=163497&postdays=0&postorder=asc&start=222


Het verbaast mij dat er nog steeds mensen zijn die maar niet snappen dat het Citroen geen ene iota kan schelen of er een handvol naar LPG wordt geconverteerd, op het totaal van 800.000 C5s blijft het peanuts Rolling Eyes Die auto’s levereren disproportioneel veel ellende op en gooien de goede naam te grabbel.

Overigens, iedereen die problemen heeft met z’n gasbom moet volgens mij z’n gal spuwen op een gasforum en niet in dit topic. Het gaat hier namelijk om Citroen C5’s die niet perfect lopen, niet om gasinstallaties. Idea Dit topic gaat al twintig pagina’s lang in rondjes. Citroen levert geen gas, zo simpel is het.

Geen wonder dat Peug (NL) gewoon er voor uitkomt dat ze het liever niet zien. Als je hun garantievoorwaarden goed leest dan zie je dat ze (ook met LPG) garanderen dat onderdelen heel blijven, maar niet dat de auto goed rijdt Wink Het kan nog strenger: bij Mercedes staat LPG al tien jaar op de zwarte lijst. Ook Renaults en Alfa’s mag je simpelweg niet ombouwen. Exclamation

http://www.autoweek.nl/vumindex.php?CAT=Autogas

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
nixmit
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-05-2006

Gepost: 26 maart 2007 05:04 PM
  [ # 310 ]

Zojuist gebeld door gasboer DMI: de telkens terugkerende ‘storing uitlaatgas’ wordt veroorzaakt door kapotte injectoren en verdamper. Gaat € 900,- kosten.

Probleem bestond al sinds vorige zomer, maar was op de lange baan geschoven omdat het wachten was op nieuw model ‘tankfopper’: het relais dat bij contact aan/uit de computer dwingt om de benzinemeter te resetten.

De fopper kost € 40,-.

Bericht over het resultaat van deze aderlating volgt na maandag 2april; dan wordt de reparatie uitgevoerd.

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 26 maart 2007 05:16 PM
  [ # 311 ]

Nixmit, weet jij toevallig wat de functie is van dat relais in verhouding tot jou probleem?

Profiel  
 
nixmit
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-05-2006

Gepost: 26 maart 2007 05:22 PM
  [ # 312 ]
EvE schreef:

Nixmit, weet jij toevallig wat de functie is van dat relais in verhouding tot jou probleem?

Wanneer je bedoelt: op 3 cylinders lopen en ‘storing uitlaatgas, dan is er geen verband, behalve dan dat beide reparaties door dezelfde gasboer verricht worden.

Het probleem dat met het vervangen van het relais wordt opgelost is dat de benzinemeter het berekende niveau aangeeft. Het kan 1/4 tot 1/2 tank schelen, totdat het verschil met de werkelijkheid te groot wordt.

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 26 maart 2007 05:28 PM
  [ # 313 ]

AHA, OK. Je bedoeld dus de situatie dat de benzinemeter nu terugloopt terwijl er op LPG word gereden?  Heb ik ook nogal onhandig gevonden. Je kan dan niet vertrouwen op je benzine meter, want het zou best eens zo kunnen zijn dat naast je LPG ook de benzine op is!

En wat geeft de gasboer eigenlijk aan als veroorzaker van jou ellende?

Profiel  
 
nixmit
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-05-2006

Gepost: 26 maart 2007 06:54 PM
  [ # 314 ]
EvE schreef:

AHA, OK.

Niet OK, dus . . .

En wat geeft de gasboer eigenlijk aan als veroorzaker van jou ellende?

Zie vier posts terug: verdamper en injectoren.

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 26 maart 2007 07:09 PM
  [ # 315 ]

Ja, dat heb ik gelezen. Maar waardoor gaan injectoren en verdampers kapot. En is het normaal dat ze dan allemaal tegelijk gaan?

Ik rij nu in mijn weet-ik-veel-hoeveelste LPG auto en heb ook talloze injectoren en verdampers moeten laten vervangen, maar alles tegelijk heb ik nog niet meegemaakt.

En hield dat dan ook in dat je al lange tijd op benzine rijd, want met lekke verdampers moet dat haast wel lijkt me zo?

Profiel  
 
 
21 van de 25
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook