vandaag een grote aktie met de GT ondernomen:
vanochtend naar veldhoven getuft om daar bij de bekende ADAL-specialist eens naar de GT te laten kijken en ook het één en ander te laten doen natuurlijk.
de achterwielen stonden op het oog zo: |-\, maar het kon nog gekker, zo bleek: ze stonden zo : \-\ (zwaar overdreven wat betreft de linkerkant, maar toch…)
jaja, daarom had de auto zo zijn eigen mening over de te vervolgen weg na een hobbel.
één paar ADALs alstublieft.
nadat de wielen er af waren bleken de achterschijven zwaar verroest. doet u dan ook maar een paar achterremschijven alstublieft.
en ook maar de remmen ontluchten en gangbaar maken.
ondertussen had ik toch wel het idee dat mijn geld een beetje opraakte, maar daar ze ook APK keurden en deze auto de 30e voor moest komen, dachten we, “ach, laat maar keuren en dan zien we wel wat er nog moet, en dan kom ik volgende week wel weer terug”. ik had het er namelijk nogal naar mijn zin, en wat is nou afstand??
bleek dat alleen een rubberschijf gescheurd was bij de stuurbekrachtiging, en verder officieel niks. dat kon er ook nog wel vanaf, en tot mijn verbazing had ik ook nog geld om de distributieriem te laten vervangen.
die had al een soort van reptielenhuid aan de buitenkant, dus of ik daar nou nog zo lang mee door had kunnen rijden…..
zingend terug naar huis, weer een eind op weg volgens de plannen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
kijk, dat klinkt goed! dan weet je met welke kar je richting nijmegen moet fluiten als je je huis uitgekickt wordt…
o, en je katten mogen ook meekomen hoor
voor fluiten nemen we de GT, voor haastwerk de 16v
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
verder zit ik nartuurlijk al te denken over de volgende stap.
ik ga een tijdje rijden om eens wat aan de geluiden etc. te wennen.
dan vind ik dat ie mooier kan lopen. de auto start meteen en rijdt lekker, maar stationair vind ik het te veel toeren, en ik hoor de kleppen.
natuurlijk moet de LHM ook eens gespoeld, en de bollen nagekeken.
maar goed, de auto heeft langer stilgestaan, en ik merk al een groot verschil met een paar dagen geleden, al die kilometers doen de auto goed.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hel1 schreef:verder zit ik nartuurlijk al te denken over de volgende stap.
ik ga een tijdje rijden om eens wat aan de geluiden etc. te wennen.
dan vind ik dat ie mooier kan lopen. de auto start meteen en rijdt lekker, maar stationair vind ik het te veel toeren, en ik hoor de kleppen.
natuurlijk moet de LHM ook eens gespoeld, en de bollen nagekeken.
maar goed, de auto heeft langer stilgestaan, en ik merk al een groot verschil met een paar dagen geleden, al die kilometers doen de auto goed.
die kleppen, dt schijnt er bij te horen….
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:hel1 schreef:misschien kan je dan ook meteen een keer je vriendin bezoeken, zal ze leuk vinden
zou ze daarom zo chagrijnig zijn? Ga ik alleen nog maar naar amsterdam om Bxxen en andere vrouwen te bezoeken…
Ik m’n mond maar houden, schrijft ‘ie ‘t zelf even nadat ik keek.
hel1 schreef:weer een eind op weg volgens de plannen
en weer een abo d’rbij
@ beerpeet: welkom bij dit draadje dan
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Gefeliciteerd Hel1, lijkt me een heerlijke Hegru-experience die je daar beleeft hebt met het GT-tje?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Gefeliciteerd Hel1, lijkt me een heerlijke Hegru-experience die je daar beleeft hebt met het GT-tje?!
zeker. ik was op het ergste voorbereid door allerlei roddels, maar het zijn hele aardige mensen, en werken snel en goedkoop. ze vonden het ook niet erg dat ik meekeek, heb lekker staan kletsen.
en op de terugweg een wereld van verschil, ook in mijn gevoel. ik was toch wel zenuwachtig over of de auto het gaat halen en zo, kende de auto niet zo goed en had geen idee hoe de distributierien was etc.
nu kan er nog steeds van alles gebeuren, maar er is een hoop weggeschrapt van de lijst
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hel1 schreef:da’s een hele geruststelling voor als ik het huis uitgekickt word
Als mijn vriendin BX’en ging verzamelen zou ik dat zeker doen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:hel1 schreef:da’s een hele geruststelling voor als ik het huis uitgekickt word
Als mijn vriendin BX’en ging verzamelen zou ik dat zeker doen
ik verzamel ze niet, ik heb er een paar, sterker nog, er gaan er (een paar) weg als het aan mij ligt.
en het is mijn huis
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
tja, was de auto al ge-Hegru’d, mocht ie gisteren als toetje ook nog even de bolletjes laten bekijken bij Chyparse, ondanks dat ik dat helemaal niet gevraagd had, maar er was meer tijd dan mensen zeg maar…
alle veerbollen waren op sterkte, maar helaas was de voorraadbol ook een veerbol, en die hebben een beperkte doorstroom. gelukkig waren er nog originele oude, maar wel nieuw voorraadbollen in citroëndoos. maakte toch weer een verschil in veergedrag op de terugweg.
wat betreft dit deel van de auto staat nu een LHM wissel op de planning. die is niet groen, niet blauw, maar geel. en dan ook maar spoelen denk ik.
maar eerst woensdag naar de garage om goed te laten afstellen etc.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
bananenolie
vies hè?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ha, kanarieolie!! Is weer ‘s wat anders dan smurfenolie .
Wel een verrekte mooie verzameling BX-en is dat geworden zeg. Maar de 16V zou ik idd absoluut niet weg doen. Maar ben je nu niet een vermogen kwijt aan stallingskosten? Omgeving Amsterdam is nu niet bepaald het goedkoopste stukje Nederland….