Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
er moet idd een systeem voor de “weinig gebruiker” komen… Maar als je veel door België rijdt is 60euro idd niet veel in vergelijk met de paeges die je in Frankrijk betaald…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Dus in NL betaal ik voor mijn GS niks, maar in 0032 dus wel. Bij de weg, de directie van plopsaland ziet de bui al hangen.
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
jeroenvt schreef:Dus in NL betaal ik voor mijn GS niks, maar in 0032 dus wel. Bij de weg, de directie van plopsaland ziet de bui al hangen.
Je betaalt nog wel degelijk voor je GS in de zin van brandstofaccijns (mocht je op benzine rijden).
mpostma schreef:jeroenvt schreef:Dus in NL betaal ik voor mijn GS niks, maar in 0032 dus wel. Bij de weg, de directie van plopsaland ziet de bui al hangen.
Je betaalt nog wel degelijk voor je GS in de zin van brandstofaccijns (mocht je op benzine rijden).
Maar hier ook nog rijtaks/autotaks.
mpostma schreef:citrods schreef:
Je betaalt nog wel degelijk voor je GS in de zin van brandstofaccijns (mocht je op benzine rijden).
Maar hier ook nog rijtaks/autotaks.
In NL heb je houderschapsbelasting voor alle auto’s t/m de leeftijd van 25 jaar. Daarboven geldt vrijstelling. Je kan de auto ook nog tijdelijks schorsen: dan betaal je ook geen houderschapsbelasting. Voorwaarde is wel dat je dan geen gebruik van de weg mag maken (ook niet om te parkeren).
De houderschapsbelasting kent wat variaties, maar de meest belangrijke categorie is gewicht en brandstof. De houderschapsbelasting is per provincie trouwens iets verschillend, maar dat maakt niet zo heel veel uit.
Brandstofcategorieen
Benzine
G3 (LPG met “milieuvriendelijke lambdaregeling en kat),
LPG
Diesel
Voorbeeld:
BX diesel 1009 kg: 58 EUR per maand
BX GTI benzine 1020 kg: 26 EUR per maand
BX GTI gas 1051/1150 kg: 71 EUR per maand
BX 14 gas: 942 kg: 52 EUR per maand.
2CV benzine: 9 EUR per maand
C6 diesel: 1846 kg: 130 EUR per maand.
Xantia 1.8 16v break benzine: 1287 kg: 44 EUR per maand
Xantia 1.8 16v break G3: 1329 kg: 62 EUR per maand
Xantia 1.8 16v break LPG: 1329 kg: 90 EUR per maand
Xantia 1.9 TDbreak diesel: 1335 kg: 85 EUR per maand
Dan niet te vergeten de BPM die je als NL nog betaald over een auto.
Type vervoermiddel % van de nettocatalogusprijs Te verminderen bedrag (€)
Personenauto’s (met een andere dan een dieselmotor) 45,2 1540
Personenauto’s met een dieselmotor 45,2 328* (bij)
Motorrijwiel 20,7
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gut, ik begrijp het wel, maar ik wil geen stickers op m’n ruiten. Ik maak er zelfs een punt van om in belgie met m’n voeten de grond niet aan te raken als ik er doorheen rijd , dat ze dat niet zo leuk vinden begrijp ik wel, maar ja ik vind het ook maar onaangenaam in de omgeving van de belgische rijkswegen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
kloom00 schreef:M&M schreef:Verplicht iedereen per huishouden maar één auto ...
Hier op het ‘platteland’ hebben we toch echt wel 2 auto’s nodig hoor.
kloom00
Woonplaats : Vinkega
Auto’s :
- 2CV Dolly
- AMI 6
- AMI 8
- C5 2.0 16V Break Ligne Prestige
- Saxo 1.4 SX
- DS Break Familiale
- BX 1.6 Chic
- AMI 6 Break
- ID 20 F
Grappenmaker….!
Gr Martijn
Een vignet is nog tot daar aan toe, maar daar €60,- voor vragen is wel heel brutaal. D’r zijn twee routes die enorm veel gebruikt worden voor vakantieverkeer, en m.i. zouden ze daar rekening mee moeten houden!
Het Hart Heeft Redenen Die De Rede Niet Kent
Gaan jullie (wie hier in België niet wil betalen dan toch) binnenkort ook niet meer door Frankrijk rijden?
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
citrods schreef:Gaan jullie (wie hier in België niet wil betalen dan toch) binnenkort ook niet meer door Frankrijk rijden?
Zoals gezegd kan je in Frankrijk kiezen. Je hoeft niet persé de Autoroute te pakken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nog niet gehoord dan?
Was hier begin deze week in het nieuws: In Frankrijk gaan bepaalde (vele) RN’s van naam veranderen en gaat er ook daar tol betaald moeten worden. Heeft te maken met de overdracht van de verantwoordelijkheid van de RN’s, en om alles te bekostigen ...
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
citrods schreef:Nog niet gehoord dan?
Was hier begin deze week in het nieuws: In Frankrijk gaan bepaalde (vele) RN’s van naam veranderen en gaat er ook daar tol betaald moeten worden. Heeft te maken met de overdracht van de verantwoordelijkheid van de RN’s, en om alles te bekostigen ...
Ik heb inmiddels wel gelezen dat er andere benamingen komen voor de RN’s, maar over tol heb ik nog niets gehoord. Heb je info hierover?
Handig trouwens dat er meerdere benamingen komen op bijvoorbeeld de RN7.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vlaanderen ziet af van wegenvignet
Uitgegeven: 26 maart 2007 19:11
Laatst gewijzigd: 26 maart 2007 20:04
DEN HAAG - Vlaanderen ziet af van een landelijk wegenvignet. De Europese Commissie heeft het idee afgeschoten.
Volgens de Commissie is het vignet “niet het aangewezen instrument”, zei de Vlaamse minister-president Yves Leterme maandag tijdens een bezoek aan premier Jan Peter Balkenende. Leterme wil nu kijken naar andere methodes om de kosten van aanleg en onderhoud van wegen aan te rekenen, zonder discriminatie.
Ophef
Met andere woorden, alle weggebruikers worden aangeslagen. De ophef over de Belgische plannen was in Nederland zo groot, omdat de Belgische automobilist de 60 euro voor het (jaar)vignet zou terugkrijgen via de wegenbelasting, maar de buitenlandse weggebruiker niet.
Het wegenviget zou aanvankelijk in 2008 worden ingevoerd, later moest dat 2009 worden.
Kilometerheffing
Leterme sluit niet uit dat ook België overgaat op rekeningrijden, of een kilometerheffing die het kabinet Balkenende-4 uiterlijk in 2011 versneld wil invoeren. “Het zou ideaal zijn als België en Nederland eenzelfde systeem hebben.”
Volgens de Vlaamse minister-president is het belangrijk dat Nederland en België zulke plannen “zo goed mogelijk op elkaar afstemmen”.
Opgelucht
Premier Balkenende reageerde opgelucht. Hij herinnerde eraan dat er vooral in grensprovincies, zoals Zeeuws-Vlaanderen, veel kritiek was op de vignetplannen.
Nederland is volgens hem bereid tot uitwisseling van informatie over de techniek van wegbeprijzing.
Twijfel
Het was Europees Parlementslid Corien Wortmann (CDA) die vorig jaar als eerste betwijfelde of de Europese Commissie het Belgisch vignet zou toestaan. “Ik ben erg blij met deze uitkomst”, reageerde ze. “Ik had het verwacht, maar het moest nog wel gebeuren.”
Europa heeft iets goeds gedaan voor de burger, vindt Wortmann. “Het is nu duidelijk dat een land niet alleen buitenlanders mag laten betalen voor het weggebruik. Een goede zaak voor automobilisten.”
Het vignet is inderdaad van de baan, kon ook haast niet anders!
“Het zou ideaal zijn als België en Nederland eenzelfde systeem hebben.”
lijkt me inderdaad beter
in elk geval hier staan de verkiezingen nog voor de deur en Balkenende kan roepen hey ik ben goed bezig
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017