Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Erik Janszen schreef:abxsport schreef:40 euro geloof k, t afgelopen jaar. Maja ik “krijg” regelmatig wat toegeschoven her en der…
Sorry maar ik begrijp je niet helemaal.
Je hebt over mensen flauwvallen,kan het ff niet volgen.Is het nu aftans duur of goedkoop…
Het is goedkoop, ondanks dat axbxsport wel eens wat onderdelen krijgt die hij niet hoeft te betalen. De mensen vallen flauw omdat die gewone schokbrekers duurder zijn dan een set bollen voor de citroen, terwijl iedereen denkt dat een reparatie aan het hp-systeem automatisch ongelooflijk duur is.
Tenminste dat maak ik eruit op.
Eveneens ben ik tevens ook.
Goedkoop lijkt mij.
Dat is althans mijn ervaring.
in ieder geval kies een Xantia
Ik wilde graag een XM maar hoor vaker dat het rampen bakken zijn.
Jammer want ik vindt ze nog steeds erg mooi etc..
Afgezien dat zit ik met mijn lengte volledig klem achter het stuur.
In de xantia heb ik nog genoeg ruimte over en het zit comfort is erg erg goed.
Afgezien dit is het ook een kwestie van geluk.. de een rijdt een xantia 400k vrolijke kilometers en de ander is de garage nog niet uit met 1 km op de teller en de problemen beginnen al.. ongeacht het merk/model etc..
1 ding is zeker.. een xantia roest niet.. dat is al een groot plus punt…
En die xantia lichtblauw is wel erg erg mooi
C4 Cactus 1.2
knäckor schreef:Erik Janszen schreef:abxsport schreef:40 euro geloof k, t afgelopen jaar. Maja ik “krijg” regelmatig wat toegeschoven her en der…
Sorry maar ik begrijp je niet helemaal.
Je hebt over mensen flauwvallen,kan het ff niet volgen.Is het nu aftans duur of goedkoop…
Het is goedkoop, ondanks dat axbxsport wel eens wat onderdelen krijgt die hij niet hoeft te betalen. De mensen vallen flauw omdat die gewone schokbrekers duurder zijn dan een set bollen voor de citroen, terwijl iedereen denkt dat een reparatie aan het hp-systeem automatisch ongelooflijk duur is.
Tenminste dat maak ik eruit op.
Ze vallen gelukkig niet letterlijk flauw, heb geen zin om mensen van de vloer af te trekken. Ze kunnen t gewoon niet hebben dat mijn auto goedkoper in onderhoud is dan die van hun (en die van mij is 21 jaar oud). Misschien btje een friese uitdrukking…
Een setje schokkers kost zo’n 150-300 euro, dan heb je er nog maar 2.. Dus 4 heb je voor 300-600 euro, das alleen voor gangbare modellen. Voor een Volvo XC70 of hoe zo’n ding ook maar heet ben je meer dan 1000 euro kwijt voor 4 schokkers, bij de eerste type’s gaan ze allemaal stuk (productiefoutje)...
4 of 5 bollen en vloeistof is volgens mij zo’n 150-200 euro. Kan vast wel goedkoper..
Ik heb via via een hoeveelheid LHM weten te bemachtigen voor nop, dus das altijd makkelijk. Heb alleen nog maar een voorraadbol gekocht, binnenkort nog ff de achterste bollen.
Momentum schreef:
1 ding is zeker.. een xantia roest niet.. dat is al een groot plus punt…
En die xantia lichtblauw is wel erg erg mooi
Ja fantastische kleur!
BTW een ZX roest ook niet.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Misschien of misschien ook niet vragen mensen zich af waarom weer een Citroen.
Nou dat is simpel,ik heb mijn ZX voor €700 gekocht en er nu 38.000km mee gereden en hij/zij (?) heeft me nooit laten staan,kortom een fantastische auto (in totaal €600 onderhoud aan gedaan).
M.a.w. voor €1300 rijd je 38.000km en dan ook nog in een Citroen…
Dit is natuurlijk niet de hele waarheid.
Ik ben van het merk gaan houden…
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
mooi met dat groene tapijt. Maar zou je niet zoeken naar zo luxe mogelijk meteen?? vsx of zo? aircootje erbij?
Ja airco,ivm vakantie (France) is niet weg.
Mijn budget is €3500 (in december),dus ik kan op safe spelen,maar ook een gokje wagen met een van €1000 of zo.
Ik heb nu in de ZX ARKO (Alle Ramen Kunnen Open).
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
nou dan zou ik zeker qua motor een 16v zoeken 1.8 of 2.0
Er is genoeg aanbod toch?. Goed zoeken en dan genadeloos toeslaan hahaha
Ja een 16v en wanneer ik voor een Xantia ga,kijk ik of een kenner met me mee gaat.
Je let wel op de gebruikelijke kloterijen maar de Xantia specifieke dingen liggen net iets anders,plus een objectief iemand is prettig erbij te hebben.
Is nog geen must, mijn ZX doet het nog (en zal dit waarschijnlijk blijven doen),geen haast.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Erik Janszen schreef:Ja een 16v en wanneer ik voor een Xantia ga,kijk ik of een kenner met me mee gaat.
Je let wel op de gebruikelijke kloterijen maar de Xantia specifieke dingen liggen net iets anders,plus een objectief iemand is prettig erbij te hebben.
Is nog geen must, mijn ZX doet het nog (en zal dit waarschijnlijk blijven doen),geen haast.
zoek je een break of berline
abxsport schreef:40 euro geloof k…
Is dit trouwens een antwoord op de topicvraag??
citroenc2 schreef:Erik Janszen schreef:Ja een 16v en wanneer ik voor een Xantia ga,kijk ik of een kenner met me mee gaat.
Je let wel op de gebruikelijke kloterijen maar de Xantia specifieke dingen liggen net iets anders,plus een objectief iemand is prettig erbij te hebben.
Is nog geen must, mijn ZX doet het nog (en zal dit waarschijnlijk blijven doen),geen haast.
zoek je een break of berline
Mijn voorkeur gaat uit naar berline,maar ik sluit een break niet uit.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Break is leuk en persoonlijk vind ik ze ook net iets meer hebben.
Enige nadeel: Het gewicht. Je komt gelijk een wegenbelasting tarief hoger en je verzekering gaat ook stevig omhoog.
Opzich niet erg als je de ruimte ook gebruikt van een break.
Wat ook zonde is dat de meeste breaks net iets boven de 1250 zitten en je betaald dus per maand een stuk meer voor een paar kilo boven die 1250.
Maar als gewicht geen rol speeld dan ja de break
C4 Cactus 1.2
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
en als je toch in de gewichtsklasse kijkt….......
dan is de XM er weer!
maar goed ik zal daar eens mee ophouden wink