Gister is de kogel door de kerk gegaan. Ik heb de BX 19 TGD Break Service gekocht. Waarom nu wel en eerder niet ? Nou, eerder niet omdat ik een achterbank wou. Maar ik denk/vermoed/vrees dat die achterbank amper gebruikt gaat worden en dat als hij plat gaat dat alleen is omdat er een ‘vies’ motorblok op komt te liggen waardoor de olie lekker in de bekleding kan trekken. Best wel zonde lijkt me. Ook komt het omdat ik gister gebeld werd met de (nu nog) huidige eigenaar (we hadden afgesproken elkaar op de hoogte te houden), net op het moment dat ik in de Berlingo van m’n ouders naar huis zou rijden. Ik was niet rap genoeg bij m’n telefoon, dus de voicemail werd ingesproken. Het kwam er op neer dat hij een andere koper had die €375,- bood. De hele weg naar huis vrat het aan me. Op 1 of andere manier wist ik dat ik enorm spijt zou gaan krijgen als ik deze (toch wel bijzondere!) wagen zou laten schieten. Dus thuis nog even rap met BX19TRS gebeld en m’n beslissing was genomen. Terugbellen en een bod van €400,- doen. Dat werd geaccepteerd ! We hebben afgesproken dat ik de wagen a.s. zaterdag op kom halen. De verdere details (tijdstip e.d.) spreken we later af.
To-do lijst:
- Met stip op nummer 1: distributieriem vervangen. Is 9 jaar oud en heeft ca. 80.000 - 100.000 km gedraaid
- Banden oppompen
- Alle sapjes (LHM, motorolie, versnellingsbakolie en wellicht nog wat vloeistofjes die ik nu even vergeten ben) verversen
- LHM pomp tikt ongeveer elke 5 seconden en tikt ook flink hard. Andere accumulatorbol ? Compleet nieuwe pomp ? Moeten we nog even zien.
- Motor is moddervet (klepdekselpakking en her en der nog wat ringetjes, niets ingrijpends)
- Achterruitenwisser doet het niet (lampje in het dashboard wel)
- Motorkap scheef (ooit los geweest, kwestie van even afstellen)
- Luchtfilter verversen ? ? ? Zowieso is een slang naar het luchtfilter toe kaduuk
- Octopus nakijken
- Met stip op de laatste positie: deurscharnier links voor is rot aan de carosseriezijde. Hier heeft al eens iemand wat aan lopen lassen, maar de deur ‘valt’ wel een stukje bij het open doen. Moet dus overnieuw en beter. Reden dat deze op de laatste positie staat is omdat Alex ook al een rot deurscharnier in z’n Visa heeft en daar al langer mee rondrijdt en de rottigheid daar ernstiger is. Die moet dus eerst gefixt worden. Maar daar is wel een ander draadje voor
Nog even wat foto’s van de BX:
Vettigheid achter de dieselleidingen
Met dank aan Alex voor het hosten van de foto’s !
Door een nog onbekende fout is dit topic zonet gewist, dus we beginnen weer overnieuw
Schijt aan originaliteit.
Re: De BX 19 TGD Break Service van LE
Lelijke Eend schreef:Door een nog onbekende fout is dit topic zonet gewist, dus we beginnen weer overnieuw
Blijf dan ook met je tengels van die Verwijderknop af.
Nou ja…ik ga niet meer alles opnieuw tikken, voor de 2e keer dan maar gefeliciteerd.
(je zult de tips inmiddels wel begrepen hebben)
Kijk es aan. Dat lijkt me een heerlijke wagen om rotzooi in te verslepen zeg . Succes met de werkzaamheden!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
LE:
HIER een beetje studiemateriaal
http://www.tramontana.co.hu/citroen/guide/download.php?file=citroen%guide.pdf&type=application/pdf
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nouzeg, was ik de eerste die je er hier mee feliciteerde…...
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en HIER
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ja zeg, drie maal suc6 wensen moet toch veel geluk brengen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Elmer, nogmaals gefeliciteerd en ik zie je binnenkort wel voor de HD-pomp.
Top !
Want met het vorige topic is ook het nieuws gewist dat ik van Ijs een HD-pomp gekocht heb voor weinig. Just for sure
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Top !
Want met het vorige topic is ook het nieuws gewist dat ik van Ijs een HD-pomp gekocht heb voor weinig. Just for sure
En de kritische bijdragen over het nutteloos vervangen van de pomp
Edoch gefeliciteerd! En veel plezier toegewenst met dit vehikel.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Van harte man! Ik ben benieuwd hoe ze er in het echt uit ziet, op de foto lijkt het in ieder geval alsof je een behoorlijk uitziende wagen voor die centen hebt gekocht.
Hoe is je plan v.w.b. je eend (of wat er van over is ) nu? Want nu je die niet nodig hebt, zit daar weer minder druk achter.
Break gebruik ik voor woon-werk verkeer zodat ik daarmee geld kan verdienen om m’n Eend op te knappen. Die gaat echt niet weg ofzo ! Wellicht dat ik de Break weer verkoop als de Eend af is, maar dat zal de toekomst leren. Ik heb wat dat betreft nog geen concrete plannen. Want als ik voor het woon-werk verkeer in m’n Break rijd en voor de lol in de Eend dan is het Eendrijden weer wat bijzonderder Maar een Eend kan ook best dagelijks gebruikt worden ... Mijmerdemijmer, droom, droom ...
Hier gaat het in ieder geval over de BX
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zit er al een haak achter?
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
patje74 schreef:Zit er al een haak achter?
ja
le, gefeliciteerd met deze bx
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Gefeliciteerd Elmer!!
Animal triste post coitum
Ijs schreef:Elmer, nogmaals gefeliciteerd en ik zie je binnenkort wel voor de HD-pomp.
Eerst maar eens LHM spoelen; als de drukregelaar tikt is er weinig met de pomp loos iig.
Ich bin ein Breaker