5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempje)
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 23 maart 2007 01:00 AM
  [ # 61 ]

Code 35 betekend iets anders volgens mij:

35 - Throttle switch, full load contact

 


http://www.tramontana.co.hu/citroen/fuel/test.php

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 23 maart 2007 01:36 AM
  [ # 62 ]

als de codes overeen komen met een 16tzi, dan is code 35 de volgasschakelaar

maar ik weet niet of dat hetzelfde is dus

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 23 maart 2007 02:01 PM
  [ # 63 ]
Daan88 schreef:

als de codes overeen komen met een 16tzi, dan is code 35 de volgasschakelaar

maar ik weet niet of dat hetzelfde is dus

dat zeg ik Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 maart 2007 09:35 PM
  [ # 64 ]

De codes zijn gelijk van een Bx 16 TZI en een 19 TZI break??? want dan weet ik dus in welke hoek ik moet zoeken Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 24 maart 2007 09:24 PM
  [ # 65 ]

vandaag de TZI weer gestart.

eerst leek die redelijk goed te doen (net als laatst) en pas toen ik gas gaf (snel) ging het motormanagment lampje weer branden.
Daarna liep de motor ook weer beroerd.. de 2500 toeren haalde hij niet meer. (ook heel houterig reageren op het gas)

Rook was ook blauwig en stonk ontzettend… bij flink gasgeven pofde hij ook in de uitlaat en sputterde hij de benzine weer uit de uitlaat Laughing

Wat mij verstandig lijkt is om maandag samen met LJ te gaan kijken als eerst:
- bougie kabels
- injectie connectoren (waar kan ik de volgorde vinden ofzo? is een raadsel en de stekkertjes verschillen ook niet onderling)

Daarna andere stekkers nalopen…

Ik heb vandaag gekeken of ik de volgasschakelaar kon vinden maar weet niet waar ik zoeken moet Confused ;

Na maandag hoop ik meer te weten en ook de injectie connectoren goed op rij te hebben… (die zitten kris kras door elkaar de draden als ik ze voor mijn opzicht goed wil hebben moet ik weer aan het schuiven)

Dus meer info dinsdag Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 24 maart 2007 10:03 PM
  [ # 66 ]

Vóórdat je allemaal stekkers en connectoren gaat verwisselen:

Ik hoor toch echt dingen die doen denken aan onvolledige verbranding: knal in/uit de uitlaat (naverbranding?), benzine sputtert uit de uitlaat, en het motormanagement slaat op noodloop (niet hoger dan 2500 toeren, volgens mij/waarschijnlijk omdat de lambda-sonde een verkeerd uitlaatgasmengsel detecteert?!). Shocked

Idee zou dus zijn dat de injectie (benzinetoevoer) in orde is, maar de ontbranding niet. Check dus eerst je bougies en bougiekabels, want mogelijk heb je daarmee het probleem al opgelost??? Rolling Eyes

Overigens wil ik niet iedereen aan mijn trauma helpen, maar dit was het begin van mijn autobrand, uiteraard wel in combinatie met een lekkende benzine-retourslang (op reserveband spattende benzinedruppels werden ontbrand door oververhitte middendemper als gevolg van naverbranding in de uitlaat van onvolledig verbrandde benzinemengsel)

Het zou zelfs zo simpel kunnen zijn dat wellicht ooit bougie(kabel)s vernieuwd zijn en niet in goede ontstekingsvolgorde terug zijn geplaatst?  Very Happy

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 25 maart 2007 03:59 AM
  [ # 67 ]
oudelut schreef:

Het zou zelfs zo simpel kunnen zijn dat wellicht ooit bougie(kabel)s vernieuwd zijn en niet in goede ontstekingsvolgorde terug zijn geplaatst?  Very Happy

Dat lijkt me echt uitgesloten, dan draait de motor echt niet rond.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 25 maart 2007 04:33 AM
  [ # 68 ]
karel schreef:
oudelut schreef:

Het zou zelfs zo simpel kunnen zijn dat wellicht ooit bougie(kabel)s vernieuwd zijn en niet in goede ontstekingsvolgorde terug zijn geplaatst?  Very Happy

Dat lijkt me echt uitgesloten, dan draait de motor echt niet rond.

Ik ben geen expert, maar ik heb wel anders meegemaakt… Ik verwacht overigens niet dat dít de oplossing is, maar verdenk toch wel degelijk de ont/verbranding?!  Idea

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 maart 2007 06:33 PM
  [ # 69 ]

ze vandaag even uit de schuur getrokken ( accu kabels gaan er na het sleutelen altijd weer af en reset de ECU dus) zodat ik hem omgedraait in de schuur kon zetten voor morgen avond.

Bij gewoon weinig gas rustig rijden is er niks aan de hand motormanagment brand dan ook niet (heerlijk zeg een Automaat Cool )

ps niet mee gereden alleen even omdraaien op de oprit

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 27 maart 2007 08:54 PM
  [ # 70 ]

Ik ga zo es richting Geesteren. Kijken wat er gefikst kan worden Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 maart 2007 12:58 AM
  [ # 71 ]

zo vanaaf lekker geklust Laughing

maar we zijn nog geen steek verder Sad  Crying or Very sad

wat hebben we gedaan:
- complete kabelboom nagekeken (2 stekkers kunnen plaatsen)
- alle mogelijke combinaties gedaan met injectie connectoren
- ECU gewisseld (van de GTI in de TZI)
- volgasmeter omgewisselt (van de GTI in de TZI) (gaf nog steeds code 35 aan)
- bougiekabels gecontroleerd

verder nog iets leendert??  Laughing

iemand nog suggesties?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 28 maart 2007 02:15 AM
  [ # 72 ]

Ja, 1 ding; ik had de lambdasonde nog even los gegooit zodat tie echt op de noodloop ging, maar dat maakte ook geen fuck uit. Tis iets heel aparts. Ik zou bijna denken dat tie ergens niet goed massa maakt oid. Heeeel vreemd iig. Stationair draait tie schitterend rond, maar zodra je gas geeft is het 1 groot gehort en gestoot inclusief backfire’s.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 maart 2007 02:16 AM
  [ # 73 ]
PrutsyLJ schreef:

Ja, 1 ding; ik had de lambdasonde nog even los gegooit zodat tie echt op de noodloop ging, maar dat maakte ook geen fuck uit. Tis iets heel aparts. Ik zou bijna denken dat tie ergens niet goed massa maakt oid. Heeeel vreemd iig. Stationair draait tie schitterend rond, maar zodra je gas geeft is het 1 groot gehort en gestoot inclusief backfire’s.

Luchtweger getest en uitgewisseld?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 28 maart 2007 02:18 AM
  [ # 74 ]

Wel even gestart, zonder de luchtweger eraan vast. Dus zodat tie rechtstreeks lucht bij de gasklep pakt zeg maar. Maakte ook geen verschil. De luchtweger zelf niet meer getest… Stom, dat soort dingetjes vergeet je dan weer Rolling Eyes

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 maart 2007 02:24 AM
  [ # 75 ]
PrutsyLJ schreef:

Ja, 1 ding; ik had de lambdasonde nog even los gegooit zodat tie echt op de noodloop ging, maar dat maakte ook geen fuck uit. Tis iets heel aparts. Ik zou bijna denken dat tie ergens niet goed massa maakt oid. Heeeel vreemd iig. Stationair draait tie schitterend rond, maar zodra je gas geeft is het 1 groot gehort en gestoot inclusief backfire’s.

Mmm, bedoel je echt een “backfire” als in “een steekvlam in het inlaatcircuit”, of bedoel je “geplof in de uitlaat”?

Echte backfires krijg je toch niet helemaal “zomaar”, daarvoor moet er op het verkeerde moment brandstof op de verkeerde plek met een vonk in aanraking komen.

Is er iets bekend over het ontstaan van het probleem, ging dat spontaan of na mislukt onderhoud?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook