Zoals al een paar man wisten ging ik men carbu . Schoon maken met spul van wynn’s rechtstreeks aanzuigen door de brandstofpomp . Wat we tegen kwamen was , dat na de helft van het potje even inweken sproeiers er even uitgenomen beetje gepoetst . En toen terug starten , stationair bolde hij niet meer dus af en toe wat gas geven , toen kwamen er helse vlammen van boven uit carbu en sprong goed . We denken dat dat komt door puur dat spul te gebruiken . Toen hebben alles terug orgineel aangesloten hadden bolden ook eve niet meer stationair . Nu weer wel maar rollentie staat nu iets te hoog . Ook waren we de LUCHTSCHROEF van de WEBER carbur. aan het zoeken maar nog altijd niet gevonden . Weet iemand of er die 1 heeft zitten zo ja waar . Maar precies dat de auto veel beter aanpakt , heb er niet lang mee rond gereden . rijd veel losser in ieder geval .
groeten
Vandaag ben ik ook bezig geweest met wynns reiniger,heb hem het blikje laten aanzuigen, en daarna laten inwerken(moest nog een distrie-riem met spanner vervangen),heb daana de carbu niet los gehad,maar ben gewoon gaan rijden,en ik vind dat het zeker wat uitmaakt,het lijkt wel of je met flinke wind in de rug rijdt,erg soepel is ie geworden,en pakt goed op,enfin ik pak er een pint op…wordt je ook lekker soepel van….Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
rallentie is die lange schroef naast de carb kan je zo met de hand verdraaien
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ja dat is voor de rolentie , maar normaal kan je de lucht toch ook regelen met een schroef hé . Had je ook dat er wat vlammen uit je carbu kwamen als je wat gas gaf met dat spul ? Claudius , weet jij of er een luchtschroef in die weber carburator zit ? Of alleen die grote rolentie schroef . groeten
Nee ik had geen vlammen,hij slurpte de hele zooi zó naar binnen,maar het stonk wel lekker.
Ik zag op je filmpje (over het tikken), dat wij exact dezelfde voiture hebben,en dat heb ik nog niet eerder gezien.
De luchtregelschroef zit als je vóór de wagen staat; linksonderin van de carbu….iets vóór een slangetje.
Een klein electriekschroevendraaiertje past erin, draai hem(luchtsproeier) tijdens stationair er een weinig in (tot ie rottig gaat lopen) en draai het er weer uit,en stop tot de motor de meeste toeren gaat draaien.Dit alles bij een warme motor. Moet lukken Gr C
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
leoneke schreef:ja dat is voor de rolentie , maar normaal kan je de lucht toch ook regelen met een schroef hé . Had je ook dat er wat vlammen uit je carbu kwamen als je wat gas gaf met dat spul ?
je had de luchtfilter eraf? mist z’n vacuum gebeuren dan
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bij deze schoonmaak klus zegt Wynn’s dat de filter eraf moet.
Bij terugslag in de carbu kan je ook denken dat de motor iets te weing benzine (arm mengsel) krijgt.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
ik vind die schroef niet hoor . Of bedoel jij het schroefje in de vacuumpomp? Die regelt toch alleen maar de terugvoer ? Had jij veel gas gegeven tijdens het proces ?
Groeten
Ik had wel véél gas gegeven,af en toe joelde het machien.
Maar nu de schroef; de stationair is gevonden hé? die dikke achteraan,die draai je met de vingers,de lucht schroef zit echter verscholen in een gat van ongeveer 6mm,en dat gat zit dan aan de linkerkant onderaan en bijna achteraan,iets vóór een (waterkoelings)slangetje,door het inlaatspruitstuk loopt immers koelwater.
Kun je het nu allemaal niet vinden?dan stuur ik wel een foto van mijn carbu op je pb ofzoiets.
Het kan ook zijn dat je de luchtschroef -kwijt- bent,(das nie best).
En je staionairsproeier(electriesch) zit ie aangesloten aan de 12v?? ook niet onbelangrijk(achteraan de carbu) laat maar eens horen. Gr C
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
ik vermoed dat een weber geen luchtschroef heeft zoals bv een solex die wel heeft.
de enigste stelschroef om de brandstoftoevoer te beinvloeden. op een weber is de Co schroef.
afhankelijk van elk type zit die natuurlijk weer ergens anders.
bij een GS/A weber bv, zit die exact onder in de voet van de carb, en vanuit de voorzijde van de auto gezien (je kijkt dus in de motorruimte) links onderin, in het kleine buisje wat uitsteekt van de carbvoet.
bij andere carbs is het dus ff goed zoeken naar die bewuste schroef.
procedee co afstellen.
zorg dat kleppen en ontsteking goed staan.
laat de motor warm worden tot de fans aanslaan.
(90 graden ongeveer dus).
stel dan de stationair loop zo laag mogenlijk in, niet dat hij bokt, maar wel dat hij zo traag als redelijk mogenlijk rond gaat.
draai nu de Co schroef in, tot de motor inzakt. stel daarna de schroef op tot het hoogst haalbare toerental.
stel nu middels de stationaire stelschroef het toerental in op +/- 900 omw.
en draai nu de CO schroef in tot het toerental begint te zakken, draai nu terug tot je een mooi zuivere loop hebt.
regel de stationaire schroef bij tot wederom mooi 900 omw.
klaar.
als je carb en de rest in goede conditie verkeerd, kun je zonder problemen door de APK heen komen ,want nu staat je Co op ongeveer 1,7 tot 2 %.
mvgr wupke.
OK noem het de CO schroef,maar het gaat erom dat Leoneke zijn C15 zo goed mogelijk laat lopen,dan maar op gehoor of gevoel,want dure CO meetapp, hebben we meestal niet in ons bezit. GR C
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
uitleg is volledig zonder machine te doen, gewoon stap voor stap wat er staat
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik zal morgen nog eens kijken dan . Hoe weet je of je 900omw. gedraaidt hebt , ja ik ken er niet zoveelvan paso weet dat ik nog maar een beginner ben , heb totaal geen ervaring maar ben ook nog jong h&
stillekes word het mij wel duidelijk door de goede info van jullie thx daarvoor
groeten
pak dat 800 rpm een trage ralentie is en 1000 rpm een snelle
op gehoor daar tussenin
beginner ben ik ook ooit geweest, toen ik van m’n pa op m’n elf jaar een Wartburg kreeg….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
stuur maar een foto ik zie totaal gen schacht met een schroefje , enkel helemaal rechts boven aan .
http://putstuff.putfile.com/62786/5943717
daar rechts boven aan
groeten
kijk eens in de VOET, daar waar de carb mee vast zit op het spruitstuk.
de stationaire Co schroef komt uit onder de onderste vlinderklep in je carb ,van de 1e of primaire inlaat.
dwz je hebt een dubbele carb, een zogenaamde 2 traps valstroom carb.
het kanaal wat het eerst opend is je primaire carb, de 2e buis is de 2e trap , dus de secundaire inlaat.
in je primaire carb zit onderin een vlinderklep, daaronder kun je met een zaklamp zien dat er een miniscuul gaatje zit en of klein koperkleurig piefje.
dat is de Co sproeier (stationaire sproeier).
aan de buitenkant zou die toegankelijk moeten zijn met een kleine schroevendraaier.
NOOT, soms zit er een stofkapje voor het gaatje ,waarachter zich de schroef van de sproeier bevind.
hier een foto waar je een schroef waarneemt, op welke positie je de sproeier kunt vinden.
mvgr wupke en dan bedoel ik de schroef met veer, bij jou zou die in een gaatje in de voet moeten zitten.