1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
C25E van Paso
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 februari 2007 09:55 PM

ik heb er nu ook eentje, een C25E bj 91 van de 2é eigenaar die destijds het voertuig ook nieuw heeft verkocht
spijtig genoeg heeft hij de laatste 4 jaar buiten gestaan waardoor de roestduivel begonnen is
het frame rond de voorruit heeft nieuwe plaat nodig, ook de wielranden en hier en daar onderaan de zijkanten
vanonder heeft hij wel wat roest maar niet echt gaten
laatste stuk uitlaatbuis is nog slechts verwaarloosbaar aanwezig (laatste keuring in 2002 maakte reeds melding van de uitlaat)

de remleidingen zijn helaas overleden (moest op de handrem rijden )

in het interieur mist hij de hoofdsteunen van de 2zit en de gordels zijn spoorloos

linkse ruit daar heeft het mechanisme het begeven (denkelijk zoals de C15 er last van heeft )

ook al heeft hij maar 60000 originele km’s denk ik wel dat de D-riem moet vervangen (heeft hij en riem?)

de zeer goede banden zijn verduurt

wie heeft er info over de motor? (weet niet of het een 1.8 of een 2.0 is)

maar stuurt heel fijn, zal ik snel gewoon worden aan het stuur schakelen (al schakeld de achteruit bagger, denkelijk mechanisme doorsmeren)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 februari 2007 10:03 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 februari 2007 12:31 AM
  [ # 2 ]

dat zal wel lukken Confused  Rolling Eyes  Laughing

wie kan me trouwens aan info over deze wagen helpen?
laatste 8 van het chassisnr. : UC139468
ik zoek vooral welke motor erin ligt
en de kleurcode

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 20 februari 2007 09:43 PM
  [ # 3 ]

ook al heb ik eigenlijk nog niet veel met de wagen gedaan, weet nu dat het een 2.0 motor is en de kleur is Bianco corfu nr. 224

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 21 februari 2007 01:45 AM
  [ # 4 ]
paso schreef:

dat zal wel lukken Confused  Rolling Eyes  Laughing

wie kan me trouwens aan info over deze wagen helpen?
laatste 8 van het chassisnr. : UC139468
ik zoek vooral welke motor erin ligt
en de kleurcode

gewoon, rechts klikken en dan “eigenschappen”......  Rolling Eyes

 


ja, sorry jongens, ik wil ook in de top-tien

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 februari 2007 03:49 AM
  [ # 5 ]
robb schreef:

gewoon, rechts klikken en dan “eigenschappen”......  Rolling Eyes

ja, sorry jongens, ik wil ook in de top-tien

zo heb ik het ook gevonden Rolling Eyes

nee gewoon bij Citroën langs geweest en laten opzoeken, kleur staat onder de motorkap maar daarvoor moest ik eerst alle plaatjes proper maken

weet er trouwens iemand of die motor bvb. in de Xm heeft gelegen?


ja, sorry jongens, ik wil gewoon in de top 20 Twisted Evil

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 21 februari 2007 11:25 PM
  [ # 6 ]

Ik weet wel dat ze in de C35 de benzinemotor uit de DS gebruikten…

En de diesel uit de eerste modellen XM is inderdaad gebruikt in de C25 ook. Of vice versa, whatever.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 februari 2007 09:17 PM
  [ # 7 ]

nog niet echt aan bezig maar toch de stickers eraf gehaald, roest langs buiten even ruw aangepakt (voor het zicht)
dak beetje zuiverder en ook het ren om de roestsporen te verminderen




motor

teller

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 25 februari 2007 09:47 PM
  [ # 8 ]

ziet er al meteen beter uit!

waar ga je m voor gebruiken?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 februari 2007 10:17 PM
  [ # 9 ]

kan altijd wel een grote wagen gebruiken, zomaar
vind een camionet niet slecht rijden (heb er al veel gereden)
de Berlingo is hier 2é wagen en moet niet echt 4 persoons zijn, wel 3 voor de beide kinderen mee te nemen als m’n vrouw er niet is

eigenlijk zocht ik een dubbel cab ......

verder weet ik niet of ik deze echt ga opmaken, al is de basis wel zeer goed (vandaar dat ik hem kocht)
ben even aan het tellen geweest en kom als minimum op ca 600-700euro voor de belangrijkste zaken zoals bandenset-distributie-remleidingen-keuring

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 25 februari 2007 10:23 PM
  [ # 10 ]

Idea

VW ff wegdenken…  Wink

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 februari 2007 10:30 PM
  [ # 11 ]

tja niet echt, vroeger wel veel gaan kamperen

dan zou ik eerder voor een lange verhoogde gaan

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 maart 2007 01:00 AM
  [ # 12 ]

ben er eindelijk beetje bij beetje aan begonnen Very Happy
vrijdag de balken binnenin proper gemaakt (5 kg hooi ed.), stofzuigen en proper blazen
dit weekend dan met een oude beitel de roest weggekrabt
aan de wielkasten waar ze tegen de zijkant aansluiten is er ook mooi ruimte zat om allerhande vuil bij te houden (foto komt nog) , één nest roest dus
maar het zit enkel binnenin want langs buiten op de koets of in de wielkast zie je niks van roest
dat heb ik met een los sandvik zaagblad weggezaagd, weggekrabt
een echt peuterwerkje waar ik een uur of wat per kant mee zoet was
zondag dan nogmaals alles proper geblazen en met de stofzuiger de laatste prut weggehaald
dan roestomvormer uit het oranje flesje royaal aangebracht met een kwast met lange haren, denk dat ik toch minstens 80% behandeld heb (je kan er niet bij, je kan het niet zien)
op de zijkant moet ik hier en daar een slecht stuk vervangen en ook helemaal onderin achter de beide wielkasten zit een slecht stuk (lees gat)
eens dat allemaal vervangen is spuit ik de boel onder met hameritte (dan hoop ik 100% dekking te hebben)
als dat een tijdje gedroogt heeft komt er ML over, dan is het zeker goed (met slangetje blaas ik de boel dan wel onder)

vandaag dan de beide stoelen eruit gehaald en de rubbermat weggehaald, het schuim langs de onderkant is volledig vergaan
de bodem ziet er veel beter uit dan verwacht maar het chassisnummer (net daar natuurlijk) is behoorlijk aangetast Mad
de eerste 2 letters zijn amper zichtbaar en de eerst volgende cijfers nog maar net
denk dat ik met een dremel het nummer wat beter zichtbaar ga maken voor ik er roestomvormer opzet (is nu al propergemaakt met stalen borstel)
daarna dan lak en stuk of 5 lagen blanke lak

voorts zit er bitumen laag op de bodem die op de blanke plaat (galvanise) zit, die wil ik eraf halen en eerst hameritte zetten en dan terug een laag bitumen erop (tegen geluid)

morgen gaat de rubber onder het dash eruit ..........

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 27 maart 2007 09:38 PM
  [ # 13 ]

Heerlijk, iemand die een C25 met zoveel liefde behandelt!

qua motor denk ik eerder aan de Renault-Citroen motor uit de CX,
een (1995cc, 102pk?).
In de XM lag een 1998cc 122pk (injectie).

(ik ga er van uit dat de C25 gecarbureerd is?)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 maart 2007 09:43 PM
  [ # 14 ]

inderdaad carburatie
als de motorruimte aan bod komt en de luchtfiter ed. weg is zoek ik naar nummers op de motor, zal ik ook een foto plaatsen
motor draait trouwens heel goed, tik en weg Cool

daarnet met een graveur (6000 slagen/minuut) het chassisnummer terug beter leesbaar gekregen
staat al roestomvormer op

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 27 maart 2007 10:19 PM
  [ # 15 ]

Ter vergelijking:
dit is de motor uit onze vorige CX

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook