2 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

BX van LE (Criezel, LHM gedoe p. 38)
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 27 maart 2007 08:50 PM
  [ # 16 ]

Wat dacht je van voorraadbol oppompen/vervangen?

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 27 maart 2007 08:50 PM
  [ # 17 ]
Lelijke Eend schreef:

Break gebruik ik voor woon-werk verkeer zodat ik daarmee geld kan verdienen om m’n Eend op te knappen. Die gaat echt niet weg ofzo ! Wellicht dat ik de Break weer verkoop als de Eend af is, maar dat zal de toekomst leren. Ik heb wat dat betreft nog geen concrete plannen. Want als ik voor het woon-werk verkeer in m’n Break rijd en voor de lol in de Eend dan is het Eendrijden weer wat bijzonderder Wink Maar een Eend kan ook best dagelijks gebruikt worden ... Mijmerdemijmer, droom, droom ...

Hier gaat het in ieder geval over de BX Wink

Mooi zo, eindelijk “geslaagd”! Als je eenmaal verslaafd bent wil je niet meer anders Wink

Over “Vettigheid bij die leidingen”, het gaat daar om de pijpen onder de luchtverdeler, die op de inlaat zitten. Mogelijk meegezogen olie, of een lekke klepdekselpakking of olieslang die van bovenaf het klepdeksel naar beneden loopt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 maart 2007 08:56 PM
  [ # 18 ]

Van hart en veel rijplezier Razz

Vettigheid op het blok valt mee, zo te zien is het de kleppendekselpakking.
Mooie foto overigens, duidelijk te zien dat de leidingen hier anders lopen dan bij de wat nieuwere 1.9D blokken. Dit voor het geval je de gloeikaarsen wil vervangen of eruit halen als je de D-riem gaat vervangen.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 27 maart 2007 08:59 PM
  [ # 19 ]

Nogmaals (vorige was gewist) van harte gefeliciteerd met je BX, meteen ff contact opnemen met Roel voor inschrijving voor de BX-club! Cool

Ik zie m zaterdag wel enneh je niet te veel aantrekken van de doemverhalen aub.

Emiel

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 maart 2007 08:59 PM
  [ # 20 ]
karel schreef:
Ijs schreef:

Elmer, nogmaals gefeliciteerd en ik zie je binnenkort wel voor de HD-pomp.

Eerst maar eens LHM spoelen; als de drukregelaar tikt is er weinig met de pomp loos iig.

Precies. Maar probeer dat zo’n stijfkop maar eens uit te leggen Wink (ik heb een poging gedaan, maar toen werd per ongeluk het topic gewist)

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 27 maart 2007 09:09 PM
  [ # 21 ]

Die pomp is voor reserve aangezien de huidige wel erg hard tikt. Nog nooit een pomp zo hard horen tikken, maar anderzijds ben ik (nog) geen hydropneumaat-kenner. In ieder geval denk ik dat ik me er voor een tientje geen buil aan kan vallen Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 27 maart 2007 09:16 PM
  [ # 22 ]

Ik heb LE ook al duidelijk gemaakt dat het hier 99% niet aan ligt, maar als LE dat wil.. Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 maart 2007 09:17 PM
  [ # 23 ]
Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 27 maart 2007 09:17 PM
  [ # 24 ]

Ik doe een poging….

Een pomp tikt alleen, als je hem op de grond laat vallen

De drukregelaar TIKT…
Tikt ie vaak? gegarandeerd dat je voorraadbolletje stuk/leeg is.

Marten… Jij weer!

Geintje hoor.
Maar zeg eens Elmer, heb je al wat van het RDW gehoord??

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 27 maart 2007 09:22 PM
  [ # 25 ]

Van het RDW weinig. Alleen dat de omkeuring van grijs naar geel ongeveer (!) €70,- kost. De Douane (die over de BPM gaat) kon een stuk duidelijker en sneller zijn en vertelde mij dat de kosten voor BPM €560,- zullen bedragen. Dat vind ik te duur, maar ik heb besloten dat er geen achterbank in komt, dus hoef ik ook geen BPM te betalen Wink Wel het gewone bedrag aan wegenbelasting. Nouja ... Voor een grijs-kanteken wagen betaal je nog steeds wel iets minder, maar dat verschil is zeer klein.

Overigens zal het de drukregelaar wel zijn die tikt, maar die maakt toch deel uit van de pomp ? Surprisedops:

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 27 maart 2007 09:24 PM
  [ # 26 ]
Lelijke Eend schreef:

Die pomp is voor reserve aangezien de huidige wel erg hard tikt. Nog nooit een pomp zo hard horen tikken, maar anderzijds ben ik (nog) geen hydropneumaat-kenner. In ieder geval denk ik dat ik me er voor een tientje geen buil aan kan vallen Wink

De drukregelaar tikt en niet de pomp. Het ligt echt niet aan de pomp als de drukregelaar hard tikt.

Een tientje voor een pomp is niet veel geld. Toch zou ik niet besteden aan de nutteloze vervanging van de pomp. (het alleen al zonde van de tijd en je loopt alleen maar het risico defecten te introduderen die er eerst niet waren).

Checken retourlekkage:
Kijk eerst eens hoeveel retourlekkage je hebt (met name retour van de remservo en van de veerpoten is interessant. Mee dan licht druppelen is verdacht.

Checken capaciteit drukrgelaar.
Draai even na het uitzetten van de motor de ontlastbout op de drukregelaar los en kijk of hij lang of kort sist. Hij zou toch best wel een seconde of 3/4 moeten sissen (ten teken dat de LHM druk ontsnapt). Als je bijna niks hoort heeft de voorraadbol geen enkele buffercapaciteit meer en kun je die beter eerst vervangen.

Als nou blijkt dat beide zaken (retourlekkage van veerpoten/remservo) en de capaciteit van de drukregelaar uitstekend voor elkaar zijn dan kun je de drukregelaar verdenken.

De pomp verdenk je pas als hij NIET meer tikt (en dus niet op druk komt).

@IJs: sorry als ik je handel verziek, maar we kunnen Elmer toch niet met een pomp + verkeerd advies afschepen, ofwel Wink

“Baat het niet, dan schaadt het niet” is ook zo’n kansloze uitspraak.

Edit: @LE: pomp en drukverdeler zijn 2 volstrekt gescheiden componenten.  Het tikken van de pomp is dus een volstrekt foute (maar toch veelgehoorde) uitspraak.

Profiel  

René
> 25000 berichten
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 27 maart 2007 09:25 PM
  [ # 27 ]
Lelijke Eend schreef:

Overigens zal het de drukregelaar wel zijn die tikt, maar die maakt toch deel uit van de pomp ? Surprisedops:

Confused

Die zit een stukje verder…

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 27 maart 2007 09:35 PM
  [ # 28 ]

Marten en René, bedankt voor de tips ! En die pomp wordt pas vervangen als hij stuk is, niet eerder Wink Ik ben geen ‘happy sleutelaar’ die op de gok maar wat versleutelt (bij m’n BX in ieder geval niet Wink ). Ik kreeg het aanbod, dacht dat pomp en drukregelaar 1 waren en dat vervangen wellicht een optie was. Dat blijkt het dus waarschijnlijk niet te zijn, dus dat houdt in dat ik voor weinig een pomp op voorraad heb Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 27 maart 2007 09:48 PM
  [ # 29 ]

En heb je al een lidnummer van de BX Club? Wink

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 27 maart 2007 09:49 PM
  [ # 30 ]

gefeliciteerd, en nou even die auto in je lijst zetten, anders is het niet echt! Wink
en veel geluk met de auto

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

2 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook