mpostma schreef:En heb je al een lidnummer van de BX Club?
Nog niet, binnenkort wel.
hel1 schreef:gefeliciteerd, en nou even die auto in je lijst zetten, anders is het niet echt!
en veel geluk met de auto
Zodra hij echt op m’n naam staat
Schijt aan originaliteit.
Gefeliciteerd! Bij de volgende friese BX-meeting kun je met een BX komen, das beter dan alleen met een partytent!
Lelijke Eend schreef:Die pomp is voor reserve aangezien de huidige wel erg hard tikt. Nog nooit een pomp zo hard horen tikken, maar anderzijds ben ik (nog) geen hydropneumaat-kenner. In ieder geval denk ik dat ik me er voor een tientje geen buil aan kan vallen
Zonde van dat tientje, zo’n ding zet je er echt niet helemaal zomaar even op.
Ik rijd al ruim 10jaar hydropneumaat, ook met hoge kmtrages, en heb nog nooit een andere pomp nodig gehad…
Ich bin ein Breaker
Lelijke Eend schreef:In ieder geval denk ik dat ik me er voor een tientje geen buil aan kan vallen
Da’s inderdaad geen geld voor een rijdende BX Break!
Gefeliciteerd!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
karel schreef:Zonde van dat tientje, zo’n ding zet je er echt niet helemaal zomaar even op.
Ik rijd al ruim 10jaar hydropneumaat, ook met hoge kmtrages, en heb nog nooit een andere pomp nodig gehad…
Ja…in het kader van *help LE de zomer door* had ik in die verdwenen draad al geschreven dat hij beter eerst de voorraadbol kon doen i.p.v. links en rechts HD spul te gaan aanschaffen….tenzij Elmer opeens een buil geld te verteren heeft natuurlijk.
Ik schreef het al eerder….16 BX’en gehad, van 1.4 tot Turbodiesel en ook nog nooit een defecte pomp gehad.
karel schreef:Lelijke Eend schreef:Die pomp is voor reserve aangezien de huidige wel erg hard tikt. Nog nooit een pomp zo hard horen tikken, maar anderzijds ben ik (nog) geen hydropneumaat-kenner. In ieder geval denk ik dat ik me er voor een tientje geen buil aan kan vallen
Zonde van dat tientje, zo’n ding zet je er echt niet helemaal zomaar even op.
Ik rijd al ruim 10jaar hydropneumaat, ook met hoge kmtrages, en heb nog nooit een andere pomp nodig gehad…
Ik wel en het heeft bij mij heel goed geholpen!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Zoals eerder al genoemd: er wordt niet her en der op de gok vanalles vervangen. Ik was in de (achteraf foutieve) onderstelling dat het met de pomp te maken had en dat pomp en drukregelaar 1 geheel waren en heb het ding daarom gekocht zodat ALS blijkt dat die pomp/drukregelaar kaduuk is, ik deze alvast op de plank heb liggen.
Maar en man een man, een woord een woord, dus ondanks dat ik dat ding waarschijnlijk niet nodig heb, koop ik hem toch van Ijs zoals overeen gekomen.
Schijt aan originaliteit.
gefeliciteerd!!! blij te horen dat je er een hebt, hoeven we ook niet meer naar het gezocht topic heen en weer te schakelen
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Schijt aan originaliteit.
Nog een tip voor je als je hem zaterdag gaat halen…..koop bij de super 1 liter koelvloeistof, motorolie en bij een goedkoop adresje een liter LHM om mee te nemen voor de terugreis.
Plus wat gereedschap, Ducktape en zo.
Als je met de trein moet is dat effe wat sjouwwerk…maar dan kun je je tenminste (meestal) redden onderweg.
Ik heb ook altijd een plastic tas met dat spul bij me als ik een auto ga ophalen.
En het gekke is dan dat ik het nooit nodig heb
Hoe zit het eigenlijk met het leukste klusje aan deze auto, de D-riem, wel z.s.m. (laten) vervangen, ik lees 9 jaar en bijna 100k, die had al lang vervangen moeten worden.
Wat is de totale km-stand eigenlijk?
Gefeliciteerd!! Kun je eindelijk ook droog rijden als ‘t regent!
ZX1.4i schreef:Hoe zit het eigenlijk met het leukste klusje aan deze auto, de D-riem, wel z.s.m. (laten) vervangen, ik lees 9 jaar en bijna 100k, die had al lang vervangen moeten worden.
Wat is de totale km-stand eigenlijk?
Ik zie het al voor me, breekt hij op weg naar huis..daar kan geen ducktape tegenop bram…
@Bram: goede tip, heb ik geen moment aan gedacht !
@ZX1.4i: Distributieriem is het eerste wat er vervangen gaat worden. Tot die tijd rijd ik alleen naar Fryslân en verder niet (dus geen woon-werk verkeer). De totale kilometerstand is 305k Km (ongeveer ).
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:@ZX1.4i: Distributieriem is het eerste wat er vervangen gaat worden. Tot die tijd rijd ik alleen naar Fryslân en verder niet (dus geen woon-werk verkeer). De totale kilometerstand is 305k Km (ongeveer ).
Heel verstandig, vergeet de spanrol, looprol en de waterpomp niet.
Ga je het overigens zelf doen of laten doen?