Samen doen met BX19TRS Ik heb het truucje al een beetje van jou afgekeken, maar om het helemaal in m’n uppie te doen durf ik (nog) niet.
Schijt aan originaliteit.
Heel verstandig dat BX19TRS je gaat helpen, dit is geen beginnersklusje.
Ik wil ook wel komen helpen, tenminste als je buurmeisje ons gezelschap komt houden
ZX1.4i schreef:Heel verstandig dat BX19TRS je gaat helpen, dit is geen beginnersklusje.
Ik wil ook wel komen helpen, tenminste als je buurmeisje ons gezelschap komt houden
Of z’n zus?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
buurmeisjes? foto?!
iek bedoel: LE gefeliciteerd!
Ijs schreef:ZX1.4i schreef:Heel verstandig dat BX19TRS je gaat helpen, dit is geen beginnersklusje.
Ik wil ook wel komen helpen, tenminste als je buurmeisje ons gezelschap komt houden
Of z’n zus?
Sind je in en XM rijd ben je heel scherp
PSssttt.
fftopic
Lelijke Eend schreef:@Bram: goede tip, heb ik geen moment aan gedacht !
@ZX1.4i: Distributieriem is het eerste wat er vervangen gaat worden. Tot die tijd rijd ik alleen naar Fryslân en verder niet (dus geen woon-werk verkeer). De totale kilometerstand is 305k Km (ongeveer ).
Licht even voorzichtig het dekseltje, als de d-riem er “erg” aan toe is, geef dan niet te hard gas en laat niet plotseling het gas los; daarmee beperk je het aantal schokken wat de D-riem moet ondergaan. Niet te hoog in toeren rijden als ie koud is kon je sowie so al beter doen, met een brakke d-riem kun je maar beter de 3000 toeren niet overschrijden. Echt ontspannen rijdt het niet, maar als je de zaak er mee heel houdt tot de vervanging is dat ook wel wat waard, toch?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Licht even voorzichtig het dekseltje, als de d-riem er “erg” aan toe is, geef dan niet te hard gas en laat niet plotseling het gas los; daarmee beperk je het aantal schokken wat de D-riem moet ondergaan.
Niet te hoog in toeren rijden als ie koud is kon je sowie so al beter doen, met een brakke d-riem kun je maar beter de 3000 toeren niet overschrijden.
Echt ontspannen rijdt het niet, maar als je de zaak er mee heel houdt tot de vervanging is dat ook wel wat waard, toch?
Je haalt me de woorden uit de mond, zo rijd ik nu ook al een tijdje (goede tip trouwens van je)...niet boven de 3000 rpm optrekken….zo min mogelijk met schokken rijden…je ziet als het ware je D riem spannen en ontspannen. ops:
Op de snelweg moet je trouwens wel naar de 3500 rpm, anders haal je de 120 niet en dan beginnen ze achter je wat zenuwachtig te worden.
Maar dat is dan geleidelijk….hoe dan ook, het rijdt inderdaad niet echt ontspannen zo.
Jammer dat het zo een k*klus is bij een 1.9D
Daar begin ik toch echt niet voor me lol aan, die van mij moet ook maar eens onder het mes, al is het alleen om de kleppen te stellen
Bram schreef:karel schreef:Licht even voorzichtig het dekseltje, als de d-riem er “erg” aan toe is, geef dan niet te hard gas en laat niet plotseling het gas los; daarmee beperk je het aantal schokken wat de D-riem moet ondergaan.
Niet te hoog in toeren rijden als ie koud is kon je sowie so al beter doen, met een brakke d-riem kun je maar beter de 3000 toeren niet overschrijden.
Echt ontspannen rijdt het niet, maar als je de zaak er mee heel houdt tot de vervanging is dat ook wel wat waard, toch?
Je haalt me de woorden uit de mond, zo rijd ik nu ook al een tijdje (goede tip trouwens van je)...niet boven de 3000 rpm optrekken….zo min mogelijk met schokken rijden…je ziet als het ware je D riem spannen en ontspannen. ops:
Op de snelweg moet je trouwens wel naar de 3500 rpm, anders haal je de 120 niet en dan beginnen ze achter je wat zenuwachtig te worden.
Maar dat is dan geleidelijk….hoe dan ook, het rijdt inderdaad niet echt ontspannen zo.
Je ziet de D-riem bij hogere toerentallen flink meer trillen/bewegen dan bij lagere toeren; met de belasting v/d motor heeft dat niet zoveel te maken, alleen met accelereren en decelereren.
Ich bin ein Breaker
Bram schreef:
Op de snelweg moet je trouwens wel naar de 3500 rpm, anders haal je de 120 niet en dan beginnen ze achter je wat zenuwachtig te worden.
zo heb ik de C25 tegen 90-100 naar huis gereden (had 4 jaar stil gestaan….......) echt ontspannen is het niet als je niet weet hoe het allemaal onderhouden of reeds vervangen is
maar gefeliciteerd met de aankoop LE
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
karel schreef:Bram schreef:karel schreef:Licht even voorzichtig het dekseltje, als de d-riem er “erg” aan toe is, geef dan niet te hard gas en laat niet plotseling het gas los; daarmee beperk je het aantal schokken wat de D-riem moet ondergaan.
Niet te hoog in toeren rijden als ie koud is kon je sowie so al beter doen, met een brakke d-riem kun je maar beter de 3000 toeren niet overschrijden.
Echt ontspannen rijdt het niet, maar als je de zaak er mee heel houdt tot de vervanging is dat ook wel wat waard, toch?
Je haalt me de woorden uit de mond, zo rijd ik nu ook al een tijdje (goede tip trouwens van je)...niet boven de 3000 rpm optrekken….zo min mogelijk met schokken rijden…je ziet als het ware je D riem spannen en ontspannen. ops:
Op de snelweg moet je trouwens wel naar de 3500 rpm, anders haal je de 120 niet en dan beginnen ze achter je wat zenuwachtig te worden.
Maar dat is dan geleidelijk….hoe dan ook, het rijdt inderdaad niet echt ontspannen zo.Je ziet de D-riem bij hogere toerentallen flink meer trillen/bewegen dan bij lagere toeren; met de belasting v/d motor heeft dat niet zoveel te maken, alleen met accelereren en decelereren.
de meeste Db-riemen knappen met stationair draaien!
Emiel
BX19trs schreef:karel schreef:Bram schreef:karel schreef:Licht even voorzichtig het dekseltje, als de d-riem er “erg” aan toe is, geef dan niet te hard gas en laat niet plotseling het gas los; daarmee beperk je het aantal schokken wat de D-riem moet ondergaan.
Niet te hoog in toeren rijden als ie koud is kon je sowie so al beter doen, met een brakke d-riem kun je maar beter de 3000 toeren niet overschrijden.
Echt ontspannen rijdt het niet, maar als je de zaak er mee heel houdt tot de vervanging is dat ook wel wat waard, toch?
Je haalt me de woorden uit de mond, zo rijd ik nu ook al een tijdje (goede tip trouwens van je)...niet boven de 3000 rpm optrekken….zo min mogelijk met schokken rijden…je ziet als het ware je D riem spannen en ontspannen. ops:
Op de snelweg moet je trouwens wel naar de 3500 rpm, anders haal je de 120 niet en dan beginnen ze achter je wat zenuwachtig te worden.
Maar dat is dan geleidelijk….hoe dan ook, het rijdt inderdaad niet echt ontspannen zo.Je ziet de D-riem bij hogere toerentallen flink meer trillen/bewegen dan bij lagere toeren; met de belasting v/d motor heeft dat niet zoveel te maken, alleen met accelereren en decelereren.
de meeste Db-riemen knappen met stationair draaien!
Emiel
Inderdaad, na gas los zijnde een deceleratie, of bij/na het starten, zijnde een acceleratie.
Ich bin ein Breaker
Ik denk wel: hoe lager het toerental, hoe meer je de tegendruk van de klepveren voelt als onregelmatige belasting. Bij hogere toerentallen verdwijnt dat veel meer.
Iets wat ik ook wel eens verontrustend vind is de kracht die de HD pomp soms vraagt. Dat moet ook maar even door de distributieriem geleverd worden.
Zit dat niet op een multiriem? of is dat xantia?