Code 35 betekend iets anders volgens mij:
35 - Throttle switch, full load contact
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
als de codes overeen komen met een 16tzi, dan is code 35 de volgasschakelaar
maar ik weet niet of dat hetzelfde is dus
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:als de codes overeen komen met een 16tzi, dan is code 35 de volgasschakelaar
maar ik weet niet of dat hetzelfde is dus
dat zeg ik
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
De codes zijn gelijk van een Bx 16 TZI en een 19 TZI break??? want dan weet ik dus in welke hoek ik moet zoeken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vandaag de TZI weer gestart.
eerst leek die redelijk goed te doen (net als laatst) en pas toen ik gas gaf (snel) ging het motormanagment lampje weer branden.
Daarna liep de motor ook weer beroerd.. de 2500 toeren haalde hij niet meer. (ook heel houterig reageren op het gas)
Rook was ook blauwig en stonk ontzettend… bij flink gasgeven pofde hij ook in de uitlaat en sputterde hij de benzine weer uit de uitlaat
Wat mij verstandig lijkt is om maandag samen met LJ te gaan kijken als eerst:
- bougie kabels
- injectie connectoren (waar kan ik de volgorde vinden ofzo? is een raadsel en de stekkertjes verschillen ook niet onderling)
Daarna andere stekkers nalopen…
Ik heb vandaag gekeken of ik de volgasschakelaar kon vinden maar weet niet waar ik zoeken moet ;
Na maandag hoop ik meer te weten en ook de injectie connectoren goed op rij te hebben… (die zitten kris kras door elkaar de draden als ik ze voor mijn opzicht goed wil hebben moet ik weer aan het schuiven)
Dus meer info dinsdag
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Vóórdat je allemaal stekkers en connectoren gaat verwisselen:
Ik hoor toch echt dingen die doen denken aan onvolledige verbranding: knal in/uit de uitlaat (naverbranding?), benzine sputtert uit de uitlaat, en het motormanagement slaat op noodloop (niet hoger dan 2500 toeren, volgens mij/waarschijnlijk omdat de lambda-sonde een verkeerd uitlaatgasmengsel detecteert?!).
Idee zou dus zijn dat de injectie (benzinetoevoer) in orde is, maar de ontbranding niet. Check dus eerst je bougies en bougiekabels, want mogelijk heb je daarmee het probleem al opgelost???
Overigens wil ik niet iedereen aan mijn trauma helpen, maar dit was het begin van mijn autobrand, uiteraard wel in combinatie met een lekkende benzine-retourslang (op reserveband spattende benzinedruppels werden ontbrand door oververhitte middendemper als gevolg van naverbranding in de uitlaat van onvolledig verbrandde benzinemengsel)
Het zou zelfs zo simpel kunnen zijn dat wellicht ooit bougie(kabel)s vernieuwd zijn en niet in goede ontstekingsvolgorde terug zijn geplaatst?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Het zou zelfs zo simpel kunnen zijn dat wellicht ooit bougie(kabel)s vernieuwd zijn en niet in goede ontstekingsvolgorde terug zijn geplaatst?
Dat lijkt me echt uitgesloten, dan draait de motor echt niet rond.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:oudelut schreef:Het zou zelfs zo simpel kunnen zijn dat wellicht ooit bougie(kabel)s vernieuwd zijn en niet in goede ontstekingsvolgorde terug zijn geplaatst?
Dat lijkt me echt uitgesloten, dan draait de motor echt niet rond.
Ik ben geen expert, maar ik heb wel anders meegemaakt… Ik verwacht overigens niet dat dít de oplossing is, maar verdenk toch wel degelijk de ont/verbranding?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ze vandaag even uit de schuur getrokken ( accu kabels gaan er na het sleutelen altijd weer af en reset de ECU dus) zodat ik hem omgedraait in de schuur kon zetten voor morgen avond.
Bij gewoon weinig gas rustig rijden is er niks aan de hand motormanagment brand dan ook niet (heerlijk zeg een Automaat )
ps niet mee gereden alleen even omdraaien op de oprit
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik ga zo es richting Geesteren. Kijken wat er gefikst kan worden
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zo vanaaf lekker geklust
maar we zijn nog geen steek verder
wat hebben we gedaan:
- complete kabelboom nagekeken (2 stekkers kunnen plaatsen)
- alle mogelijke combinaties gedaan met injectie connectoren
- ECU gewisseld (van de GTI in de TZI)
- volgasmeter omgewisselt (van de GTI in de TZI) (gaf nog steeds code 35 aan)
- bougiekabels gecontroleerd
verder nog iets leendert??
iemand nog suggesties?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ja, 1 ding; ik had de lambdasonde nog even los gegooit zodat tie echt op de noodloop ging, maar dat maakte ook geen fuck uit. Tis iets heel aparts. Ik zou bijna denken dat tie ergens niet goed massa maakt oid. Heeeel vreemd iig. Stationair draait tie schitterend rond, maar zodra je gas geeft is het 1 groot gehort en gestoot inclusief backfire’s.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Ja, 1 ding; ik had de lambdasonde nog even los gegooit zodat tie echt op de noodloop ging, maar dat maakte ook geen fuck uit. Tis iets heel aparts. Ik zou bijna denken dat tie ergens niet goed massa maakt oid. Heeeel vreemd iig. Stationair draait tie schitterend rond, maar zodra je gas geeft is het 1 groot gehort en gestoot inclusief backfire’s.
Luchtweger getest en uitgewisseld?
Wel even gestart, zonder de luchtweger eraan vast. Dus zodat tie rechtstreeks lucht bij de gasklep pakt zeg maar. Maakte ook geen verschil. De luchtweger zelf niet meer getest… Stom, dat soort dingetjes vergeet je dan weer
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Ja, 1 ding; ik had de lambdasonde nog even los gegooit zodat tie echt op de noodloop ging, maar dat maakte ook geen fuck uit. Tis iets heel aparts. Ik zou bijna denken dat tie ergens niet goed massa maakt oid. Heeeel vreemd iig. Stationair draait tie schitterend rond, maar zodra je gas geeft is het 1 groot gehort en gestoot inclusief backfire’s.
Mmm, bedoel je echt een “backfire” als in “een steekvlam in het inlaatcircuit”, of bedoel je “geplof in de uitlaat”?
Echte backfires krijg je toch niet helemaal “zomaar”, daarvoor moet er op het verkeerde moment brandstof op de verkeerde plek met een vonk in aanraking komen.
Is er iets bekend over het ontstaan van het probleem, ging dat spontaan of na mislukt onderhoud?
Ich bin ein Breaker