Ik ben van plan de hele kop zelf te gaan doen. Met uitzondering van het eventuele vlakken natuurlijk. Moet alleen nog ff een revisiesetje bestellen bij mijn buurman. Ga binnen nu en as weekend maar eens beginnen met het demonteren van de kop. Lijkt me leuk werk
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
bxtrdturbo schreef:
sorry het was 215 euro nog niet duur vind ik.
leeuwarden http://www.lmr-leeuwarden.nl
Vlakken + klepseals vervangen + schoonmaken + checken?
Het vervangen vann klepseals is ff een paar uurtjes stoeien (tenminste, dat had ik voor de eerste keer) maar valt wel mee verder. Vlakken kan (ik) niet zelf, maar is ook lang niet altijd nodig.
Leuk is wel dat je een prachtig glimmende en schone kop terugkrijgt. Als je tijd je lief is en je hebt geen zin verder ermee aan te klooien is het wel een optie natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
WYD schreef:PrutsyLJ schreef:
Edit: even wat anders, zou een voorpijp van een katloze GTi ook op een GTi met kat passen? Met andere woorden; is het uitlaatspruitstuk van de katloze GTi hetzelfde?
Ja!
moet je dan ook niet je injectie computer aanpassen?
die werkt toch samen met de kat of lambasonde?
Lambdasonde zit voor de katalysator bij de schone GTi. Het enige wat je moet doen is schroefdraad maken voor de lambdasonde als dat er nog niet zit.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Nou de D6A nokkenas is geregeld . Ik ga vandaag een begin maken met het demonteren van de kop en zal daar uiteraard foto’s van maken
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zo, het was even graven naar dit draadje. Maar goed, vandaag een complete koprevisieset binnen gekregen met alle pakkingen, keerringen en klepseals . De cilinderkop ligt momenteel half uit elkaar. Ik moet de kleppen met de zelf gefabriceerde klepveertang (een giga lijmklem met een gemod pijpje) nog uit de kop halen. Als dat gedaan is wil ik de kop laten vlakken voor wat extra compressie. Nu is de vraag;
Hoeveel kan eraf?
Ik weet dat bij het “normale” vlakken er een minimale hoeveelheid vanaf gefreest word. Alleen hierbij wil ik er zoveel mogelijk vanaf hebben . Ben benieuwd wat jullie er van denken…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Het is ZEER verstandig om de cilinderkop te laten afpersen op scheurtjes en te laten vlakken, dan zetten ze er gelijk nieuwe klepseals in!
Een kop kan zelfs ietsiepietsie krom raken van het ondeskundig demonteren, een kop heeft niet alleen een aanhaalvolgorde en procedure maar ook een loshaalprocedure.
Succes Prutsy!
Emiel