PrutsyLJ schreef:Wel even gestart, zonder de luchtweger eraan vast. Dus zodat tie rechtstreeks lucht bij de gasklep pakt zeg maar. Maakte ook geen verschil. De luchtweger zelf niet meer getest… Stom, dat soort dingetjes vergeet je dan weer
Als de luchtweger niet zit aangesloten dan zal ie idd niet lekker lopen. Zodra er meer lucht binnenkomt verslikt ie zich omdat de ecu geen benzine bijspuit.De gasklepstandmeter is maar heel primitief. Meet voor zover ik weet alelen maar de standen stationair/deellast/volgas. Deellast is bedoeld om de stappenmotor functie voor het stationair lopen te omzeilen. En volgas is bedoeld om de lambdaregeling uit te zetten. Voor de rest wordt de precieze mengselbereiding gedaan aan de hand van de stand van de luchtweger met een correctie door de lambdameting.
karel schreef:Mmm, bedoel je echt een “backfire” als in “een steekvlam in het inlaatcircuit”, of bedoel je “geplof in de uitlaat”?
Echte backfires krijg je toch niet helemaal “zomaar”, daarvoor moet er op het verkeerde moment brandstof op de verkeerde plek met een vonk in aanraking komen.
Is er iets bekend over het ontstaan van het probleem, ging dat spontaan of na mislukt onderhoud?
Backfire als in een lekkere plof in het inlaatcircuit idd. Luchtfilterbak die ploft er iig los van . Er was 1 combinatie met de injectoren waarbij dat minimaal was. Dus ik neem aan dat dat de goede was. Deze kwam qua kleur ook overeen met mijn GTi.
Dit gezeik is gekomen nadat een onbekend persoon de startmotor had vervangen en daarvoor het hele inlaatspruitstuk inclusief injectorenrail en dergelijke had verwijderd.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:karel schreef:Mmm, bedoel je echt een “backfire” als in “een steekvlam in het inlaatcircuit”, of bedoel je “geplof in de uitlaat”?
Echte backfires krijg je toch niet helemaal “zomaar”, daarvoor moet er op het verkeerde moment brandstof op de verkeerde plek met een vonk in aanraking komen.
Is er iets bekend over het ontstaan van het probleem, ging dat spontaan of na mislukt onderhoud?
Backfire als in een lekkere plof in het inlaatcircuit idd. Luchtfilterbak die ploft er iig los van . Er was 1 combinatie met de injectoren waarbij dat minimaal was. Dus ik neem aan dat dat de goede was. Deze kwam qua kleur ook overeen met mijn GTi.
Dit gezeik is gekomen nadat een onbekend persoon de startmotor had vervangen en daarvoor het hele inlaatspruitstuk inclusief injectorenrail en dergelijke had verwijderd.
Je zou bijna zeggen: kruip in de huid van die persoon en demonteer die rail opnieuw en controleer alles stap voor stap, ook of het spruitstuk goed aansluit (ik weet niet of er een pakking tussen hoort, maar zo ja, controleer/vervang die dan). Ook verdelerkap, rotor etc. controleren.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
kijk al best veel reacties (dat doe me deugd)
Wat ik nu eerst op het lijstje heb staan:
- vacuum slangen nakijken (komen foto`s van 2 afgedopte slangen)
- injectie relais (extra massa draden trekken)
- iemand zei ook: contorleer de koelwatersensor want daardoor kan die ook gek gaan doen.
- verdelerkap + rotor nakijken…
Ik weet nu haast zeker dat ik maar de GT ga oplappen want mijn gevoel zegt dat dit een raar en irritant probleem is
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:kijk al best veel reacties (dat doe me deugd)
Wat ik nu eerst op het lijstje heb staan:
- vacuum slangen nakijken (komen foto`s van 2 afgedopte slangen)
- injectie relais (extra massa draden trekken)
- iemand zei ook: contorleer de koelwatersensor want daardoor kan die ook gek gaan doen.
- verdelerkap + rotor nakijken…Ik weet nu haast zeker dat ik maar de GT ga oplappen want mijn gevoel zegt dat dit een raar en irritant probleem is
En ik zeg nogmaals: check die luchtweger eens.
Zit de luchtdrukverfeffeningsverbinding tussen inlaatspruitstuk en drukregelaar goed?
karel schreef:Je zou bijna zeggen: kruip in de huid van die persoon en demonteer die rail opnieuw en controleer alles stap voor stap, ook of het spruitstuk goed aansluit (ik weet niet of er een pakking tussen hoort, maar zo ja, controleer/vervang die dan). Ook verdelerkap, rotor etc. controleren.
Ja, dat zei ik ook al tegen Daan. Maar ja dat is een nogal tijdrovend klusje. En daan idd check die luchtweger nog even!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
BX break verkopen?
Emiel
BX19trs schreef:BX break verkopen?
Emiel
Ik ben meer voor een sloopmeeting @ Noordwolde
mpostma schreef:BX19trs schreef:BX break verkopen?
Emiel
Ik ben meer voor een sloopmeeting @ Noordwolde
Ik zie toch liever een keep’m rolling meeting @ wherever
Ich bin ein Breaker
karel schreef:mpostma schreef:BX19trs schreef:BX break verkopen?
Emiel
Ik ben meer voor een sloopmeeting @ Noordwolde
Ik zie toch liever een keep’m rolling meeting @ wherever
Ik was serieus!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
er worden nog enkele dingen geprobeert op advies van deskundigen.
mocht dat niet baten dan is het voor mij met deze break wel gezien. Ik heb geen tijd/geld om er alles op alles voor te zetten. Het probleem is hoogst waarschijnlijk wel op te lossen en zal ook zeker wel lukken. (maar er zijn nog 2 wachtenden naast deze BX )
en als de Bx gesloopt wordt dan is er 1 sloop adres….
Hier nog wat extra info voor de laatste tips der tips…
deze stekkers:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MZKZVG6E
zitten nu hier (zoals het hoort)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=38XNQSRQ
en hier zit ik met 2 afgedopte slangen
hier 1:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HVONG44Y
en hier 1:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NGKUZ88K
(het is wel even goed kijken en zoeken )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Die eerste foto met afgedopt slangetje; die hoort afgedopt te zijn. (zit tussen 2 koelwateraansluiting in) Net even gechekt bij mijn 16GTI creatie. (injectie komt uit break)
Op die 2e foto kan ik hem zo gauw niet zien ops:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
GoofBlikscha schreef:
Op die 2e foto kan ik hem zo gauw niet zien ops:
tussen de 2 koelslangen letten op een beetje koper achtige schroef die erin is gedraaid
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
oja ik zie het, zal even kijken. Maar zie ik nou op jouw gasklephuis iets zitten dat lijkt op een elektronische stationair sproeier (cilindervormig dingetje met male connector)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
oke, ik kom net tot de ontdekking dat mijn gasklephuis er heeeel anders uit ziet als de jouwe. (en die van mij komt toch echt uit een 19TZI break) zit er niet een op van een 16TRI oid?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993