mssl schreef:René van Maren schreef:Zit dat niet op een multiriem? of is dat xantia?
Bij de 16V volgens mij iig niet ! Bij de rest weet ik het niet. Toen mijn D-riem geklappert was werd de HD pomp dan ook totaal niet aangedreven
Bij de meeste BXen diesel en bij de (originele) BX 16v wordt de HD pomp idd door de nokkenstok aangedreven. Uitzonderingen: de BX Sport 16v van Hannewijk (zelfbouw). De TZD van Bram en enkele andere nieuwerwetse BX-en diesel met stuurbekrachtiging willen wel eens een Xantia pomp hebben. Mijn Turbo D12 heeft ook een Xantia pomp trouwens.
René van Maren schreef:Zit dat niet op een multiriem? of is dat xantia?
Bij diesels met enkelvoudige pomp zit ie aan de bak-zijde op de nokkenas, dus loopt ie via de D-riem, net als bij de 16v trouwens.
Diesels met een Xantia-pomp hebben ‘m via een aparte multiriem.
Nouja, “timing is everything”, je wordt even afgeleid voor je op “OK"drukt en vervolgens blijkt dit een herhaling te zijn van Marten’s antwoord…
Ich bin ein Breaker
Hej LE nog happy???
Het topic neemt een merkwaardige en niet onaardige technische wending
Emiel
BX19trs schreef:Hej LE nog happy???
Het topic neemt een merkwaardige en niet onaardige technische wending
Emiel
Dat komt omdat LE zit te slapen en niet zelf het topic volspamt.
mpostma schreef:BX19trs schreef:Hej LE nog happy???
Het topic neemt een merkwaardige en niet onaardige technische wending
Emiel
Dat komt omdat LE zit te slapen en niet zelf het topic volspamt.
En laten we blij zijn dat het allemaal on-topic posts zijn, zover
Ich bin ein Breaker
Toch alweer 5 pagina’s over een auto die hij nog niet heeft Genoeg tips zo te zien elmo
Ijs schreef:Toch alweer 5 pagina’s over een auto die hij nog niet heeft Genoeg tips zo te zien elmo
Als ik daar nog wat over opmerken mag had hij daar in het “Gezocht” topic nog veel meer pagina’s voor nodig….
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
karel schreef:Ijs schreef:Toch alweer 5 pagina’s over een auto die hij nog niet heeft Genoeg tips zo te zien elmo
Als ik daar nog wat over opmerken mag had hij daar in het “Gezocht” topic nog veel meer pagina’s voor nodig….
En dan waren we net zo blij dat het ontopic bleef…. (zowel hier als daar)
Laten wij dat dan ook maar zo houden stel ik voor.
Ja ...en Renz en ik komen net bij Oldenhage vandaan, waar de monteur (die dus die rode TGD break in bezit heeft)...even dat ringetje in het GTI stuur van SZ gemaakt heeft, want ik redde het niet met mijn oude punttang. ops:
Ik was met de TZD-turbo van Renz en hijzelf kwam even zijn rode Yamaha R6 aan Johan en monteurs laten zien.
We stonden even buiten de garage te kletsen met Johan en die jonge monteur en ik vroeg hem dus of hij zijn TGD break toevallig wilde verkopen…JA HOOR, als ze er een redelijk bod op doen dan valt er altijd met hem over te praten.
Ik noemde tussen neus en lippen door iets van 1000 euro of zo….en daar reageerde hij niet positief of negatief op.
Wel zei hij dat er net een nieuwe D riem EN koppeling inzit, dat laatste heeft de vorige eigenaar volgens mij nog gedaan (of laten doen)...Lucas Unger dus….plus dat er nog veel meer reparatie’s aan zijn verricht.
Km.st. is overigens nu 303.000
Het is dus een 94’er TGD break met al de Xantia HD pomp en brandstoffilter…..dus dezelfde motor als in die van mij, met STB en 2 electr ramen + CV.
Nou ja….je hebt die witte nu al laten reserveren…maar mocht er nog iets tussen komen, dan weet je (en anderen) dat.
Het was de BX diesel waar ik de meeste km’s in de kortste tijd mee heb gereden, namelijk 12.000 km in 2 maanden.
Ik weet i.i.g. dat die motor uitstekend liep toen ik hem nog had.
Aangezien alle tips aangaande de distributieriem me erg logisch lijken (toertental laag houden, toertental niet laag houden i.v.m. meer schokkige belasting) ga ik gewoon rijden. Niet extra sloom, niet extra hard (zou ook niet aardig zijn omdat ik waarschijnlijk voor of achter een tweepits Visa rijd op de terugweg ).
En verder gewwoon LHM, olie en andere zooi meenemen en zien waar de BX strandt Komt wel goed.
Schijt aan originaliteit.
als je in de buurt van huizen strandt, neem ik je na een bakkie wel op sleep met mijn xmd12turbo
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Top ! Ik zal de lijst adressen uit het hulptroependeel ook uitprinten
Schijt aan originaliteit.
Ik zet mijn klepverentang alvast voor je in het vet
Nu pas ? Volgens mij moet dat voor je het ding weg zet
Morgen even verzekering regelen voor m’n BX-ie. Moet tijdens werktijd, maar de tijd die ik ‘verbel’ werk ik wel over.
Schijt aan originaliteit.
Das wel heel erg offtopic he
Nee, mijn baas is vast niet zo erg, maar ik wel En nee, ik stap niet altijd om stipt 17:00uur op, meestal een kwartier/half uur/uur er na zodat ik nog even een klusje af kan maken. En ik werk bij Offringa in Creil waar ik reparaties uitvoer (laswerk) en (relatief) kleine dingen (om)bouw. Redelijk divers dus
Schijt aan originaliteit.