Televisieprogramma V.P.R.O.
Lucas de Haan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106

Gepost: 29 maart 2007 02:02 PM

De V.P.R.O. is bezig met de voorbereiding van een autoprogramma.

Aan mij werd de volgende vragen gesteld:zijn er toevallig mensen die op korte termijn naar Frankrijk gaan om de vorige eigenaar van hun ID/DS op te sporen?

Weet je nog fotogenieke locaties waar ID/DSen staan (sloperijen en dergelijke)

Bij deze speel ik de vragen door aan jullie!

Mochten jullie op dit gebied iets weten, dan hoor ik het graag!

DS; "Objet de Culte"

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 29 maart 2007 08:15 PM
  [ # 1 ]

ik was het nog niet van plan.. maar het is een idee!

.komma

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 29 maart 2007 10:43 PM
  [ # 2 ]

Het lijkt me wel een leuk idee om eens te ondernemen,maar dat wordt niet op korte termijn verwezelijkt….m’n Dame ondergaat een kleine restauratie/renovatie..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 29 maart 2007 11:04 PM
  [ # 3 ]

de mijne is van een oud echtpaar geweest dat tot 13 jaar geleden er alleen zondag mee naar de kerk ging. midden in frankrijk.

Erna heeft ze binnen staan wachten. Smile maandag de rdw keuring.  gaat ze weer zweven!

.komma

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 maart 2007 11:11 PM
  [ # 4 ]

Even een opmerking terzijde:

De puntjes tussen de letters V.P.R.O moeten weg. Dit stond voor de Vrije Protestantse Radio Omroep. De huidige VPRO heeft daar niets meer mee van doen.

Verder een leuk idee!!!

Jeroen

Profiel  

wally.s
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

Gepost: 30 maart 2007 12:05 AM
  [ # 5 ]

ik weet dat mijn DS21pallas ergens uit marseille komt, maar waar ik het zou moeten zoeken? Laughing

ik kan je wel aan een adres helpen in zuid frankrijk waar het een kompleet walhalla is voor de hopeloos citroenverslaafden ,
je kijkt er je ogen uit , er liggen daar wel 50 a 100 snoeken te vergaan met de natuur in dat prachtige climaat en dat samen met honderden 2cv ,dyanes ,ami’s en nog veel meer wat citroen ooit gebouwd heeft.
als dat geen mooie fotolocatie is!!!!

het is net in de provence bij ORANGE
garage Motte aan de route de jonquieres

oh ja, en ze verkopen helemaal niets aan de ollanders !!!!! Crying or Very sad

2cv “1971
cx 25 prestige aut
2cv 1976
AK-B ‘70
Dyane 1971
Dyane4 1973
dyane 1974
dyane 1983
Ami 8 1972

Profiel  

Mark Hidding
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108

- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Gepost: 03 april 2007 05:42 PM
  [ # 6 ]

fotogenieke locaties Frankrijk

Een Franse kennis van me woont in het zuiden van de Morvan vlakbij Luzy. Hij is boer – met een grote moderne boerderij – en hij verzameld oude auto’s (met name Citroën). Hij heeft enkele oude ID’s en DS-sen, maar ook HY’s, 2 CV’s etc. Vrijwel in enkele schuur staan wel enkele auto’s. Enkele auto’s zijn ooit nieuw gekocht door zijn opa en vader. Door de omgeving waarin hij woont en de diversiteit van de verzameling is dit in mijn ogen een mooi adres om te filmen.

Verder heb ik eens een CX Ambulance gekocht van Dominique Pagneux. Hij is auteur van meer dan 50 boeken over (oude) auto’s. Hij heeft in de buurt van Le Mans een grote schuur met allemaal auto’s, motoren e.d. Een leuke verzameling. Jammer is alleen dat de allermooiste voertuigen achter in de schuur stonden om diefstal tegen te gaan (DS Chapron Coupe, Talbot Lagonda, etc) en dat juist dit deel van de schuur is helemaal ingestort bij een grote storm bijna 10 jaar geleden.

Tot slot ben ik een keer (voor DS-onderdelen) in de bergen bij Cannes geweest bij een verzamelaar van auto’s waarvan er maar één of enkele zijn gemaakt. Hij heeft een groot deel van de collectie binnen staan, maar ook op het dak van zijn huis staan enkele hele bijzondere exemplaren. Hij had een jaar of vijf geleden onder andere de Trabantjes van U2 van de CX Achtung Baby staan (onder een stuk landbouwplastic!!!).

Via de site van Othello http://www.citrothello.net kun je een vijftal grote verzamelingen bekijken die ook zonder meer de moeite waard zijn. Mocht je het in Nederland willen zoeken dan heb ik denk ik ook nog wel enkele tips.

vriendelijke groet,
Mark

ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 04 april 2007 01:15 AM
  [ # 7 ]

Volgens mij is deze link al eens eerder op het CiFo langsgekomen…. Veel roestende DS-en, etc.

http://home.arcor.de/schrottx1/

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook