Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007
- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Goedemorgen..
Ik heb onlangs een BX TGD break gekocht….helemaal tevreden en blij mee, rijdt heerlijk, de eerste APK is probleemloos verlopen, alleen heeft de motor wel wat last van olielekkage.
Ik ben van plan om volgende maand eens flink te gaan sleutelen, aangezien de hoeveelheid achterstallig onderhoud werkelijk gigantisch is. De koppeling is redelijk aan zijn eind, enkele koelslangen zijn aan de beurt, en een van de dingen die ik wil gaan doen is de klepdekselpakking vervangen. Hopelijk lost dit een groot deel van de lekkage op…
Maar…mocht dit niet zo zijn.. Ik kan mogelijk aan een ZX Diesel uit 1998 komen, een complete auto waar ik alle benodigde delen uit kan halen.. Zou de ZX motor (eventueel met versnellingbak) zonder grote problemen over te bouwen zijn in de BX?
Is hier ervaring mee, of levert bijvoorbeeld de aandriving van de HD-pomp problemen op? Bij de ZX zit een vacuumpomp (denk ik) op de nokkenas.
Alle info is welkom…Alvast bedankt.
Groetjes Eric
Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955
Die kan er zo in.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007
- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Dat zou mooi zijn…
De poelie voor de hydraulische pomp kan gewoon overgezet worden? Het is geen andere nokkenas dus? (Daar was ik namelijk een beetje bang voor)
Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955
Citroen_95 schreef:Dat zou mooi zijn…
De poelie voor de hydraulische pomp kan gewoon overgezet worden? Het is geen andere nokkenas dus? (Daar was ik namelijk een beetje bang voor)
kan gewoon over.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.