Nieuwe bevindingen
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 12 maart 2007 11:38 AM

Nou, we zijn nu een aantal weken verder dus het is weer tijd voor een update. Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om veel met de auto te rijden.

Een aantal zaken vallen me ondertussen wel op. De motor liep een beetje te hoog stationair op benzine, dus met de werkplaatshandboeken erbij het toerental wat naar beneden gebracht. Nu valt me echter op dat de motor bij stationair een beetje trilt, alsof er een siddering door de motor heen gaat. Voordat ik het stationair toerental kon afstellen, eerst even een stukje gereden om de motor wat op te warmen.

Bij het rijden valt het volgende me op, zodra ik over een putdeksel rijdt, rammelt er iets in de auto aan de achterkant, of het nou de gasinstallatie is, of de achterruit die niet helemaal goed aansluit weet ik nog niet. Ik moet nog een afspraak maken bij de gebroeders Sanders, dat ga ik vandaag eens doen.

Wat betreft het vaak aanslaan van de HD pomp, ik heb gezocht naar lekkages maar niets kunnen vinden. Het stuurhuis is helemaal lekvrij.

We wachten dus even af wat er bij de gebroeders Sanders uit komt. Hopelijk hebben zij binnenkort tijd om eens goed naar de auto te kijken.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 12 maart 2007 01:43 PM
  [ # 1 ]

hoi,
Het er weer voor! rijden met de dame Very Happy


ik dacht… een geluid bij het rijden over een putdeksel.. Meestal is het rubber dat aan de binnenkant van de kofferklep zit verwijderd (ivm met water en roest zorgen). Hierdoor sluit de klep niet meer zo strak. wellicht hoor je die bewegen.

Stuurhuis lekt meestal binnenin. Dus er zit een interne lek. Dan werkt ie minder en slaat je pomp voortdurend aan. Geen lekkage echter. Je kunt hier pas zeker van zijn als je ander dingen gecontroleerd hebt zoals de hoofdbol. Alsdie ok is kun je je zorgen gaan maken over het stuurhuis.

groetjes

.komma

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 12 maart 2007 02:00 PM
  [ # 2 ]

Dat van dat putdeksel en de achterklep. Er zit inderdaad geen rubber meer in de kofferklep en als ik die open wil doen dan zit er beweging in voordat ik op de ontgrendeling gedrukt heb…. Goede tip Laughing

Ik heb volgende week donderdag een afspraak staan bij de gebroeders Sanders om de auto eens goed na te laten kijken. Dan doen ze meteen het balanceren van de achterwielen, kijken ze de stationairloop een keer na en het “probleem” met de HD pomp.

En het is er inderdaad weer voor ja. Als de auto in orde was geweest was ik vandaag lekker met de DS naar het werk gereden. Raampje open en lekker door de polder.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 26 maart 2007 12:23 PM
  [ # 3 ]

Helaas heb ik de afspraak moeten verzetten naar komende vrijdag vanwege zakelijke afspraken. Dus einde van deze week weet ik meer. Gisteren nog wel even een stukje gereden, heerlijk!!!!!!

Ze rijdt wat dat betreft als een trein, het zijn echt die kleine dingetjes.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 30 maart 2007 03:05 PM
  [ # 4 ]

Ben net terug van de Gebroeders Sanders, leuke kerels!!! Even een proefritje gemaakt met Rene en daarna de garage in. Ik had al een lijstje gemaakt met dingetjes maar Rene stelde voor om alleen maar de wielen te balanceren en daarna gewoon een afspraak te maken voor een grote beurt zodat ze alles eens na zouden kunnen lopen.

Zo kwam ik erachter dat ik dus XVS banden op mijn DS heb in nieuwstaat, en een kromme velg. Nu is alles gebalanceerd, nieuwe velg en binnenband en is de motor een klein beetje beter afgesteld. Ze hebben al wat andere dingetjes gevonden, de HD regelaar lekt, het stuurhuis is dicht Laughing gelukkig. Uitlaat hangt een beetje los en nog wat van die kleine dingetjes.

19 April weer terug voor een grote beurt dan kan alles eens goed nagelopen worden. Zo kost het ongemerkt toch weer een hoop geld maar dan kan ik daarna ook weer onderweg… DS rijden is nu eenmaal niet goedkoop.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
marcelwijnands
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 11-04-2006

Gepost: 31 maart 2007 11:54 AM
  [ # 5 ]

Bas,

Was die kromme velg de oorzaak van dat klapperen aan de achterzijde?

Het ruimteschip op de weg

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 02 april 2007 12:39 PM
  [ # 6 ]

Nee, het klapperen aan de achterzijde komt omdat er geen rubber in het kofferbakdeksel zit waardoor deze telkens op de kofferbak “klapt” als ik over een putdeksel of iets dergelijks heen rijdt. Ik moet op Citromobile even een rubber halen en dan is dat opgelost.

Wat betreft het rijgedrag, het is wel verbeterd maar het is nog niet helemaal weg. Ze hebben de speling al gecontroleerd van de (volgens mij) draagarmlagers en daar was niets mis mee. Ze trilt in ieder geval niet meer zo erg boven de 100. Nu rijdt ik sowieso bijna nooit harder dan 100, alleen maar om een vrachtwagen of zo in te halen, maar het is toch wel fijn als dat zonder problemen kan en dat is nu in ieder geval mogelijk. Het blijft ten slotte een auto van 39 jaar oud…..

Ik denk dat ik morgen eens lekker met de auto naar het werk ga, dan krijg ik in ieder geval weer die smile op mijn gezicht. Dat was al een beetje toen ik heen en weer naar Mariahout gereden ben, morgen nog een sigaartje erbij en dan is het compleet Laughing  Laughing

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 28 april 2007 08:28 PM
  [ # 7 ]

Nou, vandaag eindelijk de DS weer opgehaald bij de Gebroeders Sanders in Mariahout. Naast de grote beurt is er nog van alles bijgekomen. Dat was wel even schrikken maar ja, DS rijden is nooit goedkoop geweest. Nu is mijn dame weer in tiptop staat, ware het niet dat ik net ontdekte dat ik een lekke band heb linksvoor Confused  Confused  toen we uit de stad terugkwamen met de fiets (die staan in de garage bij de DS). Dus daar moet ik deze week dan nog maar iets aan laten doen, anders wordt Citromobile alleen maar mogelijk met de C5.

Vraagje, om de binnenband te laten vervangen, kan dat door een bandenboer of moet ik dan alsnog naar een specialist? Ik had al een adresje doorgekregen hier in Nijmegen daarvoor.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
splenter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 22-10-2006

Gepost: 28 april 2007 10:07 PM
  [ # 8 ]

Ik heb het gewoon bij de Kwikfit laten doen hier in Nijmegen.
Geen enkel probleem. Alleen balanceren doen ze niet.
Lekker hè, zweven in een DS. Groet, Bert

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 29 april 2007 11:41 PM
  [ # 9 ]

Kijk, dat is makkelijk. Ik heb het reservewiel er al op liggen en de lekke band ligt in de C5. Dan rijdt ik gewoon langs de kwikfit en laat het daar even doen. Dan kan ik ten minste naar Citromobile met de DS.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 02 mei 2007 10:53 PM
  [ # 10 ]

Nou, de band was gerepareerd!!!!! Gisteren laten doen bij de Euromaster in Arnhem, zij balanceren zelfs DS wielen en het gerepareerde wiel er weer op gezet!!! Vandaag met de DS lekker naar mijn werk gereden, kom ik thuis, parkeer de auto, hoor ik gesis.. Loopt diezelfde band weer leeg Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Ik denk dat mijn velg ergens gewoon een scherpe rand heeft zitten bij de ventiel opening want het lek zit precies bij de het ventiel. 2 x een lekke band (dezelfde) in een paar dagen vind ik toch een beetje te.

Dat betekent wel komende zaterdag niet met de DS naar Citromobile Crying or Very sad  Crying or Very sad want ik heb mijn reservewiel er nu onder liggen en ik ga niet zonder reservewiel onderweg. Dan maar met de C5.

Het leven is niet altijd wat je ervan verwacht.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 mei 2007 11:33 PM
  [ # 11 ]

Heb ooit eens twee gebruikte XAS-en gekocht en laten monteren, gaf ook lekke binnenbanden…
Wat bleek, de XAS-en hadden buiten gelegen en er zaten doornen in van naburige struik!
Er kan dus ook aan de binnenzijde van de banden iets scherps zitten.

knuffel

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 03 mei 2007 11:59 AM
  [ # 12 ]

bas bas bas.

regel even een leen reserveband! er is vast wel mede citrofiel in de buurt.  Ik heb er wel wat liggen maar te ver weg, iemand? hier die in de buurt woont?

Kun je dit weekeind toch zweven!  Laughing 


leef!

.komma

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 03 mei 2007 12:04 PM
  [ # 13 ]

Ja, maar de band is niet vervangen, die lag al op de oude velg. De velg is vervangen en daar zit waarschijnlijk het probleem in. Het betreft een opnieuw gepoedercoate velg en daar zit waarschijnlijk een scherp puntje/randje precies bij de ventielopening. Ik ga vandaag even bellen met de garage om het op te lossen.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 mei 2007 12:31 PM
  [ # 14 ]

Yep. Ze hangen de velgen met een haakje op aaan het ventielgat. daardoor ontstaat daar een scherp randje! effe met de dremel gladmaken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook