36 van de 40
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 maart 2007 01:27 AM
  [ # 526 ]

Wie is Jonkhart?

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 26 maart 2007 01:29 AM
  [ # 527 ]
XBXG schreef:

Wie is Jonkhart?

die peugeotspecialist bij jou om de hoek Cool

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 29 maart 2007 08:26 PM
  [ # 528 ]

Vandaag zomaar een dagje vrij kunnen krijgen en dus vanochtend meteen naar Peugeot-specialist Jonkhart gefietst met het beruchte slangetje onder de arm. Daar een min of meer gelijkwaardig slangetje op de kop kunnen tikken, die nu creatief vastzit op m’n BX. Binnenkort dus toch maar verder zoeken.

Marten, kan jij kijken bij jouw GTI of het olievulpotje gelijk is aan de TZI-modellen? Of weten andere BX-kenners dat toevallig?

Ook had ik nog 2 mooie Michelins op de achterbank liggen, die toch eens gemonteerd moesten worden.
Helaas bleek bij de bandenboer dat 1 band lek was vanwege een nare scheur in de wang.  Confused Dat was balen, want wat nu te doen met de 2e band? Ook zomaar weggooien? Nee, doet u ‘m maar om het reservewiel heen.  Very Happy
Dat was zo gepiept en heb ik nog enigszins profijt van dat mooie Michelinnetje. De oude reserveband kwam nog uit 1992, en had dus al 384.750 km onder de BX vertoefd.  Rolling Eyes

Kortom: ik ga het morgen weer eens wagen om met de BX naar m’n werk te rijden. Zaterdag ga ik dan weer verder, want het kan allemaal nog veeeeel beter.  Wink

Work in progress, om het zo maar even te zeggen.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 maart 2007 08:40 PM
  [ # 529 ]
XBXG schreef:

Vandaag zomaar een dagje vrij kunnen krijgen en dus vanochtend meteen naar Peugeot-specialist Jonkhart gefietst met het beruchte slangetje onder de arm. Daar een min of meer gelijkwaardig slangetje op de kop kunnen tikken, die nu creatief vastzit op m’n BX. Binnenkort dus toch maar verder zoeken.

Marten, kan jij kijken bij jouw GTI of het olievulpotje gelijk is aan de TZI-modellen? Of weten andere BX-kenners dat toevallig?

Ik heb de GTI net weer naar de garagebox gebracht. Bovendien heb ik weer geen flauw idee hoe het bij een 1600 zit.

Ik heb wel gezien dat ik ook zo’n plestik thermostaatkapje heb als dat bij jou ook al een paar keer gesneuveld is. Het ventieltje zweette wat en was niet meer vast te draaien (dol heet dat). Ik heb em losgedraaid en em weer vastgedraaid met siliconenpakking ertussen en eromheen gesmeerd. Vooralsnog was ie weer droog. Meja, het tuutje was ook niet gebroken.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 maart 2007 04:21 AM
  [ # 530 ]

@mssl: nee, ik had 2 mooie Michelins. De lekke is direct de afvalbak in gedumpt en de andere heb ik nu als reserveband. Sja, wat moet je anders met 1 goede band?  Rolling Eyes En dat alles voor 15 euro bij de Kwikfit. De monteur vond m’n BX een mooie wagen en complimenteerde me met de stoere Morettes (die gaan er dus echt zsm af)Laughing

Vanavond weer eens een proefritje gereden, nadat ik alle ontluchtingsslangen had ontdaan van “mayonaise” en met vers nieuw luchtfilter. De rit ging naar Kalmhout in België.
Toen ik net over de grens was, zag ik de gasmeter ineens nog maar 1 lampje aangeven.  Confused Uiteraard was daar geen enkele pomp open die LPG had, dus op hoop van zegen (na in Kalmthout geweest te zijn) weer richting Nederland gereden. Dat was nog zo’n 20 km binnendoor via Achterbroek, Wuustwezel en Loenhout. Daarna moest ik nog 2 km tot het tankstation en ik denk dat ik het heb gehaald op het allerlaatste “druppeltje” gas.  Rolling Eyes

Pfff, wat een doodsangsten doorsta je dan zeg, omdat m’n BX niet op benzine rijdt. De volgende keer zal ik echt vóór de grens tanken.  Very Happy


Kortom, de BX was hard bezig om me weer vertrouwen terug te geven. Dat lukte best aardig door deze actie (hij had het tenslotte gehaald), en verder rijdt de BX zo onwijs lekker!!
Maar toen kwam daar tijdens het rijden ineens weer dat verdomde motormanagmentlampje.  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Ik dacht eerst dat ie soms ging branden vanwege een tekort aan lucht wegens een met olie besmeurd luchtfilter, maar daar ligt het dus niet aan.
Ook komt er nog steeds was olie+mayo richting het luchtfilter, dus heel erg lang zal die wel niet mee gaan.  Confused

Anyway: ik kan morgen in ieder geval weer gewoon met de BX naar m’n werk ipv met de trein.  Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 maart 2007 04:51 AM
  [ # 531 ]
XBXG schreef:

Ik dacht eerst dat ie soms ging branden vanwege een tekort aan lucht wegens een met olie besmeurd luchtfilter, maar daar ligt het dus niet aan.
Ook komt er nog steeds was olie+mayo richting het luchtfilter, dus heel erg lang zal die wel niet mee gaan.  Confused

Lijkt me toch niet helemaal gezond.
Een oude tip om het “werkbaar” te houden: een dikke pijpenrager (zo’n rond borsteltje met een steel van ijzerdraad) in de omhoog gaande olieslang bevestigen zodat die wat olie /troep tegenhoudt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 maart 2007 02:59 PM
  [ # 532 ]

Ik zat eergister eens te zoeken naar een motortypeplaatje, want dat zou me wellicht van pas kunnen komen bij de Peugeot-specialist. Uiteindelijk was dat niet nodig omdat ik het hele slangetje had meegenomen naar hen.

Maar ik was nog steeds benieuwd naar het motortype.
Ik duw dus wat bedrading van de LPG-installatie opzij en zie me daar toch een vreemd typeplaatje zitten… Shocked  Shocked  Shocked

Ik had zoiets als BDY, BDZ verwacht, maar er stond 159A...

Dat zou dus betekenen dat ik na mijn GT en Digit’s wéér een GT-motor heb??

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 31 maart 2007 03:05 PM
  [ # 533 ]

Shocked Maar dan wel een 16 GTie Cool  (of zou ‘t echt stiekum een 1900 zijn en zuipt ‘ie daarom zo?)  Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2007 03:05 PM
  [ # 534 ]
XBXG schreef:

Ik zat eergister eens te zoeken naar een motortypeplaatje, want dat zou me wellicht van pas kunnen komen bij de Peugeot-specialist. Uiteindelijk was dat niet nodig omdat ik het hele slangetje had meegenomen naar hen.

Maar ik was nog steeds benieuwd naar het motortype.
Ik duw dus wat bedrading van de LPG-installatie opzij en zie me daar toch een vreemd typeplaatje zitten… Shocked  Shocked  Shocked

Ik had zoiets als BDY, BDZ verwacht, maar er stond 159A...

Dat zou dus betekenen dat ik na mijn GT en Digit’s wéér een GT-motor heb??

dat zou dus betekenen dat je een 1900 motor in je TZi heb? Rolling Eyes

past daar wel een automaat op? of zijn die ook geleverd met automaat?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 maart 2007 03:08 PM
  [ # 535 ]
arjan_verkade schreef:

dat zou dus betekenen dat je een 1900 motor in je TZi heb? Rolling Eyes

past daar wel een automaat op? of zijn die ook geleverd met automaat?

Ja hoor, want de 159A-motor heeft ook met een automaatbak in de 19TRS automatic gelegen.

En sja, het verbruik zou ineens oo verklaard kunnen worden.  Rolling Eyes

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2007 03:11 PM
  [ # 536 ]
XBXG schreef:
arjan_verkade schreef:

dat zou dus betekenen dat je een 1900 motor in je TZi heb? Rolling Eyes

past daar wel een automaat op? of zijn die ook geleverd met automaat?

Ja hoor, want de 159A-motor heeft ook met een automaatbak in de 19TRS automatic gelegen.

En sja, het verbruik zou ineens oo verklaard kunnen worden.  Rolling Eyes

oke de 19TRS is dezelfde als in de GT Smile

neem aan dat er qua uiterlijk toch wel een verschil tussen zulke motoren moet zitten?
wellicht heb je foto’s van de GT motor en kan je het even vergelijken met je TZi Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 31 maart 2007 03:13 PM
  [ # 537 ]
arjan_verkade schreef:
XBXG schreef:
arjan_verkade schreef:

dat zou dus betekenen dat je een 1900 motor in je TZi heb? Rolling Eyes

past daar wel een automaat op? of zijn die ook geleverd met automaat?

Ja hoor, want de 159A-motor heeft ook met een automaatbak in de 19TRS automatic gelegen.

En sja, het verbruik zou ineens oo verklaard kunnen worden.  Rolling Eyes

oke de 19TRS is dezelfde als in de GT Smile

neem aan dat er qua uiterlijk toch wel een verschil tussen zulke motoren moet zitten?
wellicht heb je foto’s van de GT motor en kan je het even vergelijken met je TZi Wink

Volgens mij is het onderblok van zowel de 159a, als de DKZ/BDY/BDZ van de buitenkant sowieso hetzelfde. Dus daar is weinig aan te zien Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 maart 2007 03:14 PM
  [ # 538 ]

Voor zover ik weet zijn de kale motorblokken van de 159A en die van de 16TZI gewoon gelijk.
Het enige verschil is natuurlijk dat ik bij mijn huidige motor geen carburateur meer heb zitten ( Crying or Very sad ), maar allemaal injectiezooi inclusief de bedrading daarvan.

Voor de rest zijn er volgens mij geen uiterlijke verschillen tussen de blokken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2007 03:17 PM
  [ # 539 ]

hmm geloof dat ik het even niet volg Surprisedops:

hoe kan een 16 TZi blok nu hetzelfde zijn als een 19TRS blok Rolling Eyes
die 19 moet dan toch groter zijn…?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 31 maart 2007 03:18 PM
  [ # 540 ]
arjan_verkade schreef:

hmm geloof dat ik het even niet volg Surprisedops:

hoe kan een 16 TZi blok nu hetzelfde zijn als een 19TRS blok Rolling Eyes
die 19 moet dan toch groter zijn…?

De cilinderinhoud is idd groter. Maar van buiten zie je geen verschil Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
36 van de 40
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook