Wat zou ik toch graag al die nutteloze injectieshit eraf halen en gewoon weer vervangen door een carburateur met handchoke
Jij met je injectiefobie! Als je nou gewoon een fatsoenlijke BX kocht, dan werkt die injectiezooi gewoon goed. Volgens mij heb je deze alleen gekocht om je vooroordelen te kunnen bevestigen
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Niet alleen dat, met enige studie is injectie prima te snappen maar Wouter heeft niet het geduld om er wat tijd in te steken.
Echter, op een dag is de bron van betaalbare carburateurauto’s opgedroogd.
@marten: interessant dat die koppen bijna hetzelfde zijn… vroeger bij de viertakt Honda brommers kon je wel een 50 kop op een 70 monteren maar dat was vragen om problemen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
beerpeet schreef:“natuurlijk”?
Idd: Xenon in rechthoekige aquaria is veel mooier
Wouter, had je al eens geinformeerd naar nieuw spul van de dealer? Dat geschooi op sloperijen is wel lollig, maar voor onderdelen waarvan je weet dat ze waarschijnlijk net zo gaar zijn is het zo zonde van de tijd en moeite.
Alcyone schreef:Niet alleen dat, met enige studie is injectie prima te snappen maar Wouter heeft niet het geduld om er wat tijd in te steken.
Echter, op een dag is de bron van betaalbare carburateurauto’s opgedroogd.
@marten: interessant dat die koppen bijna hetzelfde zijn… vroeger bij de viertakt Honda brommers kon je wel een 50 kop op een 70 monteren maar dat was vragen om problemen.
of zijn de carburateurs zelf helemaal opgedroogd omdat er alleen maar op LPG gereden wordt
Citroën D Special 1970
gelukkig, ik heb er nog een paar…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
XBXG schreef:Wat zou ik toch graag al die nutteloze injectieshit eraf halen en gewoon weer vervangen door een carburateur met handchoke.
“Carburateurs zuigen”
Oja, sinds zojuist is de BX ooko voorzien van (nieuwe!) spatlappen vóór.
Heeft nog lang geduurd dan bij deze
Ich bin ein Breaker
karel schreef:XBXG schreef:Wat zou ik toch graag al die nutteloze injectieshit eraf halen en gewoon weer vervangen door een carburateur met handchoke.
“Carburateurs zuigen”
En niet alleen letterlijk.
Alcyone schreef:Niet alleen dat, met enige studie is injectie prima te snappen maar Wouter heeft niet het geduld om er wat tijd in te steken.
Maar wie zei hier dat Wouter een carburateur wel snapt? Het idee bestaat dat die het altijd doen. Een slecht werkende carburateur (heb ik helaas ook vaak zat last van gehad) drijft je ook tot waanzin.
mwa, ik vind ze ook wel schattig hoor, die carbs, maar voor echte prestaties zijn misschien multipoint injectors toch wat fijner.
ik heb nog nooit problemen gehad met de “i” van de typeplaatjes, maar ik moet zeggen dat ik die carburateurs ook wel hun charme vind hebben. het geluid is ook wel leuk.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:mwa, ik vind ze ook wel schattig hoor, die carbs, maar voor echte prestaties zijn misschien multipoint injectors toch wat fijner.
ik heb nog nooit problemen gehad met de “i” van de typeplaatjes, maar ik moet zeggen dat ik die carburateurs ook wel hun charme vind hebben. het geluid is ook wel leuk.
Ik ga niet in herhalingen proberen te vallen, maar er kan zó veel verrot aan zo’n klein stukje fijnmechanica van doorgaans dubieuze kwaliteit en met veel beperkter levensduur als menigeen wil geloven, en als ze wél helemaal heel zijn blijft het nogsteeds een armzalig compromis tussen “wat hoort” en “wat kan” met zulke primitieve middellen. Niet dat monopoint injectiesystemen hightech creme de la creme zijn, metoch…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:
Ik ga niet in herhalingen proberen te vallen, maar er kan zó veel verrot aan zo’n klein stukje fijnmechanica van doorgaans dubieuze kwaliteit en met veel beperkter levensduur als menigeen wil geloven, en als ze wél helemaal heel zijn blijft het nogsteeds een armzalig compromis tussen “wat hoort” en “wat kan” met zulke primitieve middellen. Niet dat monopoint injectiesystemen hightech creme de la creme zijn, metoch…
mooi
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
hey Wouter,
ik wil best even langsrijden een keer, misschien wat dingen vergelijken? of begrijp ik er uit dat er niks te zien is aan de buitenkant van verschilende blokken..
en misschien leuk voor een paar fotos
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Een 159a blok, met de monopoint injectie van een 16. Ik begrijp nu ook waarom dit niet op benzine wil lopen….....
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Een 159a blok, met de monopoint injectie van een 16. Ik begrijp nu ook waarom dit niet op benzine wil lopen….....
Volgesn de vorige eigenaar was er een keer een andere blok ingekomen. Meja, een ander onderblok? Zelfde krukas:? Of ook een 1900 krukas? Vraagtekens.
De motor heeft bij de vorige eigenaar in elk geval nog prima op benzine gelopen. Ik denk dat ALS het al een 19 zou zijn, hij best op benzine wil lopen, alleen niet zo lekker. Zal wellicht stotteren met accelereren, dat soort dingen. Maar ik vermoed dat ie met de lambda correctie wel goed loopt. ALleen is die lambda correctie niet actief bij stevig optrekken, plankgas of koude motor.
Vorige eigenaar was toch Ijs?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )