38 van de 40
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende > 
   
XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 31 maart 2007 08:27 PM
  [ # 556 ]

Wat zou ik toch graag al die nutteloze injectieshit eraf halen en gewoon weer vervangen door een carburateur met handchoke

Jij met je injectiefobie! Als je nou gewoon een fatsoenlijke BX kocht, dan werkt die injectiezooi gewoon goed. Volgens mij heb je deze alleen gekocht om je vooroordelen te kunnen bevestigen Twisted Evil

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 31 maart 2007 08:41 PM
  [ # 557 ]

Niet alleen dat, met enige studie is injectie prima te snappen maar Wouter heeft niet het geduld om er wat tijd in te steken.

Echter, op een dag is de bron van betaalbare carburateurauto’s opgedroogd.

@marten: interessant dat die koppen bijna hetzelfde zijn… vroeger bij de viertakt Honda brommers kon je wel een 50 kop op een 70 monteren maar dat was vragen om problemen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 31 maart 2007 09:57 PM
  [ # 558 ]
beerpeet schreef:

“natuurlijk”?  Confused

Idd: Xenon in rechthoekige aquaria is veel mooier Very Happy

Wouter, had je al eens geinformeerd naar nieuw spul van de dealer? Dat geschooi op sloperijen is wel lollig, maar voor onderdelen waarvan je weet dat ze waarschijnlijk net zo gaar zijn is het zo zonde van de tijd en moeite.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 01 april 2007 12:49 AM
  [ # 559 ]
Alcyone schreef:

Niet alleen dat, met enige studie is injectie prima te snappen maar Wouter heeft niet het geduld om er wat tijd in te steken.

Echter, op een dag is de bron van betaalbare carburateurauto’s opgedroogd.

@marten: interessant dat die koppen bijna hetzelfde zijn… vroeger bij de viertakt Honda brommers kon je wel een 50 kop op een 70 monteren maar dat was vragen om problemen.

of zijn de carburateurs zelf helemaal opgedroogd omdat er alleen maar op LPG gereden wordt Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 01 april 2007 02:01 AM
  [ # 560 ]

gelukkig, ik heb er nog een paar…

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 april 2007 02:02 AM
  [ # 561 ]
XBXG schreef:

Wat zou ik toch graag al die nutteloze injectieshit eraf halen en gewoon weer vervangen door een carburateur met handchoke.  Cool  Cool

“Carburateurs zuigen”

Oja, sinds zojuist is de BX ooko voorzien van (nieuwe!) spatlappen vóór.

Heeft nog lang geduurd dan bij deze Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 april 2007 02:10 AM
  [ # 562 ]
karel schreef:
XBXG schreef:

Wat zou ik toch graag al die nutteloze injectieshit eraf halen en gewoon weer vervangen door een carburateur met handchoke.  Cool  Cool

“Carburateurs zuigen”

En niet alleen letterlijk.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 april 2007 02:12 AM
  [ # 563 ]
Alcyone schreef:

Niet alleen dat, met enige studie is injectie prima te snappen maar Wouter heeft niet het geduld om er wat tijd in te steken.

Maar wie zei hier dat Wouter een carburateur wel snapt? Het idee bestaat dat die het altijd doen. Een slecht werkende carburateur (heb ik helaas ook vaak zat last van gehad) drijft je ook tot waanzin.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 01 april 2007 02:15 AM
  [ # 564 ]

mwa, ik vind ze ook wel schattig hoor, die carbs, maar voor echte prestaties zijn misschien multipoint injectors toch wat fijner.
ik heb nog nooit problemen gehad met de “i” van de typeplaatjes, maar ik moet zeggen dat ik die carburateurs ook wel hun charme vind hebben. het geluid is ook wel leuk.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 april 2007 02:24 AM
  [ # 565 ]
hel1 schreef:

mwa, ik vind ze ook wel schattig hoor, die carbs, maar voor echte prestaties zijn misschien multipoint injectors toch wat fijner.
ik heb nog nooit problemen gehad met de “i” van de typeplaatjes, maar ik moet zeggen dat ik die carburateurs ook wel hun charme vind hebben. het geluid is ook wel leuk.

Ik ga niet in herhalingen proberen te vallen, maar er kan zó veel verrot aan zo’n klein stukje fijnmechanica van doorgaans dubieuze kwaliteit en met veel beperkter levensduur als menigeen wil geloven, en als ze wél helemaal heel zijn blijft het nogsteeds een armzalig compromis tussen “wat hoort” en “wat kan” met zulke primitieve middellen. Niet dat monopoint injectiesystemen hightech creme de la creme zijn, metoch…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 01 april 2007 02:28 AM
  [ # 566 ]
karel schreef:

Ik ga niet in herhalingen proberen te vallen, maar er kan zó veel verrot aan zo’n klein stukje fijnmechanica van doorgaans dubieuze kwaliteit en met veel beperkter levensduur als menigeen wil geloven, en als ze wél helemaal heel zijn blijft het nogsteeds een armzalig compromis tussen “wat hoort” en “wat kan” met zulke primitieve middellen. Niet dat monopoint injectiesystemen hightech creme de la creme zijn, metoch…

mooi Wink

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 01 april 2007 02:33 AM
  [ # 567 ]

hey Wouter,

ik wil best even langsrijden een keer, misschien wat dingen vergelijken? Smile  of begrijp ik er uit dat er niks te zien is aan de buitenkant van verschilende blokken..

en misschien leuk voor een paar fotos

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 01 april 2007 02:54 AM
  [ # 568 ]

Een 159a blok, met de monopoint injectie van een 16. Ik begrijp nu ook waarom dit niet op benzine wil lopen….....

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 april 2007 03:01 AM
  [ # 569 ]
stoterstangen90 schreef:

Een 159a blok, met de monopoint injectie van een 16. Ik begrijp nu ook waarom dit niet op benzine wil lopen….....

Volgesn de vorige eigenaar was er een keer een andere blok ingekomen. Meja, een ander onderblok? Zelfde krukas:? Of ook een 1900 krukas? Vraagtekens.

De motor heeft bij de vorige eigenaar in elk geval nog prima op benzine gelopen. Ik denk dat ALS het al een 19 zou zijn, hij best op benzine wil lopen, alleen niet zo lekker. Zal wellicht stotteren met accelereren, dat soort dingen. Maar ik vermoed dat ie met de lambda correctie wel goed loopt. ALleen is die lambda correctie niet actief bij stevig optrekken, plankgas of koude motor.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 01 april 2007 03:03 AM
  [ # 570 ]

Vorige eigenaar was toch Ijs?  Confused

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
 
38 van de 40
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook