ik ben van belgie dus is een heel stuk rijden . Ik denk dat paso de dichtbij zijnde citroen lid is . Hij kent er ook veel van heeft me ook veel uitgelegd . Ik ga toch een beetje olie aflaten , schroefje klein beetje los zetten en dan wat laten druppen
Groeten
ik vind het echt gek hoor eerst ging die veel beter en nu minder en meer verbruik maja .
Ik vind het ook vreemd,toch kan je nog iets proberen,het is niet de reguliere methode,maar ik heb bij men vorige wagentje wel resultaat gehad.Maar je MOET overtuigt zijn dat je distrie-riem goed staat (is eenvoudig te controleren)
Draai de 2 moertjes van de onstekingsunit wat los,en draai het hele ding(als je voor de wagen staat) iets van je af,(rechtsom)een 3á4 mm verschuiving.en zet de moeerjes weer vast.(pijpsleutel 10)
Nu heb je de ontsteking iets vroeger gezet,(markeer de oude stand)en probeer nu de wagen,geeft dat verschil ??? bij mij toen wel. Gr C
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
ja ikga nog even wachten met dat te doen . denk nog eens de kleppen laten na zien of kan dat zijn dat als de auto te hoge rollentie heeft dat die ook meer verbruikt . Daarstrak weer klein probleem tegen gekomen ik ze de radiator beetje sprietse . Nu heb ik da weer zo een spul van wynn’s ingekapt weer even afwachten , maar altijd een gekloot dat loopt altijd wat over hé . PFFf of moet je eerst onder de radiator die slang even af doen en dan dat weg laten lopen dat spul erin kappen en dan bij vullen met water ?
groeten
eh rollentie ? als je daar stationair mee bedoeld? natuurlijk moet ie netjes lopen,(elec stationair sproeier) merk je verschil met het losmaken van dat stekkertje (carbu)en weet je zeker dat je riem goed staat??
Shit met je lekkage,heb daar geen ervaring mee(ik had toen meteen een nieuwe radiator erin gezet)toevoegingen zijn uitstel van executie. succes maar weer. gr C
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
ja paso heeft de riem nagekeken , en ligt goed . De motor moet nog goed afgesteld worden met de co schroef en rollentieschroef voor stationair te draaien. Met dat kabeltj heb ik nog niet geprobeerd maar denk wel dat die 12v heeft hoor . Weet je nog ongeveer wat die radiator heeft gekost . De lek is al wel terug toe met dat spul .
groeten ps : je kunt dat toch ook toe lassen of niet ? ooit van gehoord denk ik
solderen , want een radiator lassen wil nie er .
immers is die van aluminium of koper, en of dergelijke legeringen.
solderen met Tin wil vaak wel lukken.
al moet je wel opletten dat je de kanalen niet dicht soldeert.
mvgr wupke.
Bij mij viel het uit elkaar toen ik de wagen kocht,maar repareren is wel een optie !!!Een nieuwe koste me vorig jaar 120 eur nieuw in doos(bij een radiateur speciaalzaak.)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)