HDI dw10 kop op xud blok.
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 01 april 2007 04:30 PM

Gaat dit constructief passen?

Of het nuttig/ raadzaam/ bruikbaar/ zinvol is, wil ik mij verder niet over uitlaten.

Alleen of het past qua cylinderafstand en kopboutgaten.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 april 2007 04:34 PM
  [ # 1 ]

Re: HDI dw10 kop op xud blok.

stoterstangen90 schreef:

Gaat dit constructief passen?

Of het nuttig/ raadzaam/ bruikbaar/ zinvol is, wil ik mij verder niet over uitlaten.

Alleen of het past qua cylinderafstand en kopboutgaten.

Volgens mij heeft de DW10 12 kopbouten en de XUD heeft er 10.
Zeker weet ik het niet, daarvoor moet ik de Revue Technique effe raadplegen en die ligt in mijn auto.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 01 april 2007 04:40 PM
  [ # 2 ]

Re: HDI dw10 kop op xud blok.

ZX1.4i schreef:
stoterstangen90 schreef:

Gaat dit constructief passen?

Of het nuttig/ raadzaam/ bruikbaar/ zinvol is, wil ik mij verder niet over uitlaten.

Alleen of het past qua cylinderafstand en kopboutgaten.

Volgens mij heeft de DW10 12 kopbouten en de XUD heeft er 10.
Zeker weet ik het niet, daarvoor moet ik de Revue Technique effe raadplegen en die ligt in mijn auto.

ga ik zelf ook even bekijken.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 01 april 2007 05:15 PM
  [ # 3 ]

bij beide koppen tel ik 10 kopbouten

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 april 2007 12:17 AM
  [ # 4 ]

Oh, sorry, dan ben ik in de war met iets anders Surprisedops:

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 02 april 2007 12:24 AM
  [ # 5 ]
ZX1.4i schreef:

Oh, sorry, dan ben ik in de war met iets anders Surprisedops:

Oh, dat is er vast wel Cool

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 april 2007 04:03 AM
  [ # 6 ]

Volgens mij heb jij weer een duister project in je hoofd, de eerste BX met HDI Wink

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 02 april 2007 12:22 PM
  [ # 7 ]
ZX1.4i schreef:

Volgens mij heb jij weer een duister project in je hoofd, de eerste BX met HDI Wink

Maar wel mechanisch.

zeg niet dat het er zeker komt, maar orrientatie in die richting is wel bezig.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 april 2007 12:40 PM
  [ # 8 ]
stoterstangen90 schreef:
ZX1.4i schreef:

Volgens mij heb jij weer een duister project in je hoofd, de eerste BX met HDI Wink

Maar wel mechanisch.

zeg niet dat het er zeker komt, maar orrientatie in die richting is wel bezig.

HDI gebruikt ivm de directe injectie (zonder wervelkamer) wel nauwkeurig gedoseerde zeer hoge druk injectie. “iets” meer dus dan bij een standaard bosch/lucas pompje met max 165 bar. Die hoge inspuitdruk is vooral nodig om de diesel goed te laten ontbranden EN door het in div. pulsen in te spuiten het dieselgeluid te civiliseren. Direct geinjecteerde diesels stonden altijd bekend om hun keiharde tractorgeluid. In het verleden was met dieselinspuitdrukken van een paar 100 bar het dieselgeluid alleen maar onder controle te krijgen met voorkamers (mercedes) of wervelkamers.

Dan vergeet ik eigenlijk nog dat de compressieruimte bij een HDI alleen in de zuigerbodem zit, waar deze bij een indirect ingespoten diesel in de wervelkamer zit. Je krijgt zonder HDI zuigers dan wel een enorme compressie lijkt me.

Maar goed, wellicht had je daar al laaaang over nagedacht Wink Dan ben ik wel benieuwd hoe je hier tegenaan kijkt.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 02 april 2007 01:07 PM
  [ # 9 ]
mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:
ZX1.4i schreef:

Volgens mij heb jij weer een duister project in je hoofd, de eerste BX met HDI Wink

Maar wel mechanisch.

zeg niet dat het er zeker komt, maar orrientatie in die richting is wel bezig.

HDI gebruikt ivm de directe injectie (zonder wervelkamer) wel nauwkeurig gedoseerde zeer hoge druk injectie. “iets” meer dus dan bij een standaard bosch/lucas pompje met max 165 bar. Die hoge inspuitdruk is vooral nodig om de diesel goed te laten ontbranden EN door het in div. pulsen in te spuiten het dieselgeluid te civiliseren. Direct geinjecteerde diesels stonden altijd bekend om hun keiharde tractorgeluid. In het verleden was met dieselinspuitdrukken van een paar 100 bar het dieselgeluid alleen maar onder controle te krijgen met voorkamers (mercedes) of wervelkamers.

Dan vergeet ik eigenlijk nog dat de compressieruimte bij een HDI alleen in de zuigerbodem zit, waar deze bij een indirect ingespoten diesel in de wervelkamer zit. Je krijgt zonder HDI zuigers dan wel een enorme compressie lijkt me.

Maar goed, wellicht had je daar al laaaang over nagedacht Wink Dan ben ik wel benieuwd hoe je hier tegenaan kijkt.

Die zuigers, dat is iets wat duidelijk moet worden uitgezocht. Ik weet dat VW en Fiat weldegelijk mechanische pompen gebruikt heeft op de tdi en tdid motoren.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 april 2007 01:11 PM
  [ # 10 ]
stoterstangen90 schreef:

Die zuigers, dat is iets wat duidelijk moet worden uitgezocht. Ik weet dat VW en Fiat weldegelijk mechanische pompen gebruikt heeft op de tdi en tdid motoren.

Voor zover ik weet maakte VW gebruik van mechnische brandstofpompen met elektronische aangestuurde injectoren. Geen commonrail in elk geval. Maar het ging (voor zover ik weet) niet enkel met een verstuiver die op druk opent.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 02 april 2007 02:07 PM
  [ # 11 ]
mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:

Die zuigers, dat is iets wat duidelijk moet worden uitgezocht. Ik weet dat VW en Fiat weldegelijk mechanische pompen gebruikt heeft op de tdi en tdid motoren.

Voor zover ik weet maakte VW gebruik van mechnische brandstofpompen met elektronische aangestuurde injectoren. Geen commonrail in elk geval. Maar het ging (voor zover ik weet) niet enkel met een verstuiver die op druk opent.

de vroege versie’s wel, Bij de Croma Tdid idem.

Daar zit ook een Bosch VE derivaat op

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 april 2007 08:12 PM
  [ # 12 ]
stoterstangen90 schreef:
mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:

Die zuigers, dat is iets wat duidelijk moet worden uitgezocht. Ik weet dat VW en Fiat weldegelijk mechanische pompen gebruikt heeft op de tdi en tdid motoren.

Voor zover ik weet maakte VW gebruik van mechnische brandstofpompen met elektronische aangestuurde injectoren. Geen commonrail in elk geval. Maar het ging (voor zover ik weet) niet enkel met een verstuiver die op druk opent.

de vroege versie’s wel, Bij de Croma Tdid idem.

Daar zit ook een Bosch VE derivaat op

In mijn Evasion 2.0 HDI zit ook iets mechanisch “des Bosch”, een normale mechanische “opvoer”  pomp aan een commonrail met elektrisch gestuurde verstuivers; de injectiedruk is “slechts” 1300 bar Shocked

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 13 april 2007 01:57 AM
  [ # 13 ]
karel schreef:
stoterstangen90 schreef:
mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:

Die zuigers, dat is iets wat duidelijk moet worden uitgezocht. Ik weet dat VW en Fiat weldegelijk mechanische pompen gebruikt heeft op de tdi en tdid motoren.

Voor zover ik weet maakte VW gebruik van mechnische brandstofpompen met elektronische aangestuurde injectoren. Geen commonrail in elk geval. Maar het ging (voor zover ik weet) niet enkel met een verstuiver die op druk opent.

de vroege versie’s wel, Bij de Croma Tdid idem.

Daar zit ook een Bosch VE derivaat op

In mijn Evasion 2.0 HDI zit ook iets mechanisch “des Bosch”, een normale mechanische “opvoer”  pomp aan een commonrail met elektrisch gestuurde verstuivers; de injectiedruk is “slechts” 1300 bar Shocked

Maar die ziet er niet uit als een VE pomp.

Echter weet ik inmiddels dat een HDI kop niet past. Ik ga plan2 checken.

U hoort nog van mij Laughing

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook