slotjes vervangen id/ds
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 589

- Visa Club
Gepost: 31 december 2006 02:47 PM

Bij mijn ID19 B met opstaande klinken moet ik de slotjes vervangen. Het is een set van drie, 2 voor de voorportieren en 1 voor de achterklep. Gaat dit op een makkelijke manier? Wie heeft het gedaan en heeft wat tips voor mij?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  

citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 31 december 2006 03:13 PM
  [ # 1 ]

Voor het kofferdeksel moet je eerst de hele slotcilinder uit de kofferhandgreep halen en dan moet je een veer (klips) verwijderen. Dan kan je het slotje uit de slotcilinder halen.

Voor de deuren heb ik geen ervaring (heb inliggende klinken). Maar misschien is dit wel hetzelfde systeem.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 31 december 2006 06:46 PM
  [ # 2 ]

Ze werken allemaal hetzelfde en het is een ENORM gekut. Je moet de cylinderbehuizing uit het plaatwerk halen en vervolgens een borgveertje eruit zien te peuteren met een heel klein schroevendraaiertje oid (daar ben je wel ff zoet mee :doubt: ). Daarna steek je een dikke schroef in de cylinder en zet je de behuizing in de bankschroef. Vervolgens ros je met een tang op de schroef de cylinder uit z’n huis en klaar is kees.

Succes!

Animal triste post coitum

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2972

Gepost: 31 december 2006 09:52 PM
  [ # 3 ]
Serge schreef:

en vervolgens een borgveertje eruit zien te peuteren met een heel klein schroevendraaiertje oid (

Wat helpt is om vlak naast het borgbeertje met een dun ijzerzaagje een zaagsnede te maken. Dan kan je het veertje veel makkelijke lichten met een dun schroevendraaiertje

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 01 januari 2007 03:54 PM
  [ # 4 ]

Dat is zeker geen gekke tip!!

Animal triste post coitum

Profiel  

Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Visa Club
Gepost: 02 januari 2007 07:10 PM
  [ # 5 ]

Bedankt mensen,

Ga vanavond dan eerst maar even naar de sportschool Very Happy

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7580

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 april 2007 12:48 AM
  [ # 6 ]

‘t clipje komt er heel soepel uit als je je dunste voelermaatje er tussensteekt. Veel dunner dan welk schroevendraaiertje dan ook en lekker soepel. Mijn voelermaatje bleek er nog tegen te kunnen ook.

Profiel  

d_special
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162

Gepost: 02 april 2007 01:10 AM
  [ # 7 ]

slotjes vervangen

bij de dueren moet je de bekeding verwijderen, das duidelijk denk ik.
dan met de moer met het asje eruit schroeven en dan kan je eigenlijk de hele “knop"eruit halen. Dan is het slotje wisselen weinig moeite meer.
Let wel op bij het wisselen laat het sleuteltje erin zitten want dan zijn de pennetjes naar binnen en werkt het veel makkelijker.
Kun je er niet goed bij dan kan je ook de hele greep demonteren van de deur:  moer aan de voorzijde van de greep eruit draaien, verende grondplaat 90 graden verdraaien en los trekken, dan de greep uit de deur nemen.
slotjes wisselen:
Totale tijd ongeveer een uurtje werk.

succes.
tip: bij het smeren: of grafiet of olie maar altijd bij het zelfde blijven i.v.m. verklontering en dus geen smerende werking.

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  

Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Visa Club
Gepost: 05 april 2007 08:48 PM
  [ # 8 ]

Vandaag begonnen met vervangen om half 3….omg half 4 was ik klaar. Tis echt onwijs gemakkelijk. Bedankt allemaal voor die tips….er mag dus nu een euh slotje Razz op hihi

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook