21 van de 39
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s digit: straks een bijna nieuw blokkie
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 maart 2007 03:53 PM
  [ # 301 ]

Nou, helpt toch wel zo’n post dus. Klepel en klok komen mooi samen.
Ik heb geen last van een slechte koude start, hooguit door de handchoke die niet helemaal lekker is waardoor hij na het starten snel wil gaan horten en stoten, maar na terugzetten van de choke is er eigenlijk niks meer aan de hand.
Dat van die mayonaise wist ik eigenlijk al Surprisedops: , maar ik dacht dat het ook iets te maken kon hebben met koelvloeistof in de olie.

Die bubbeltjes in het koelwater verdwijnen als de ventilator aanslaat en daarna komen er enkele terug. Ik ga eens aan de slangen voelen en de uitlaatpakking vervangen.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 maart 2007 11:47 AM
  [ # 302 ]

vanochtend om 6.00 uur…, ja echt 6.00 uur, in de ochtend dus, een koude start gemaakt, één tik en lopen, alsof de motor warm was..
Ook de slangetjes voelen als zachte rubber balletjes.
Lijkt allemaal ok dus. gelukkig.

Wel merkte ik gisteren op dat er wat olie op straat ligt ter plekke van mijn (ik bedoel die van de BX) hoogetregelaar. Ook staat het rubber stofkapje bol (van de lekolie??)
Wel een goed idee dus om die maar eens te vervangen (en het rubber van de inktvis eens te inspecteren)
Is wel de tweede BX (van de 4) die iets met de voorste hoogteregelaar heeft, beide keren rond de 130000 km. En dat terwijl ik altijd hoor dat die dingen—bijna—nooit stuk gaan.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 maart 2007 12:00 PM
  [ # 303 ]
woutersmits schreef:

vanochtend om 6.00 uur…, ja echt 6.00 uur, in de ochtend dus, een koude start gemaakt, één tik en lopen, alsof de motor warm was..
Ook de slangetjes voelen als zachte rubber balletjes.
Lijkt allemaal ok dus. gelukkig.

Wel merkte ik gisteren op dat er wat olie op straat ligt ter plekke van mijn (ik bedoel die van de BX) hoogetregelaar. Ook staat het rubber stofkapje bol (van de lekolie??)
Wel een goed idee dus om die maar eens te vervangen (en het rubber van de inktvis eens te inspecteren)
Is wel de tweede BX (van de 4) die iets met de voorste hoogteregelaar heeft, beide keren rond de 130000 km. En dat terwijl ik altijd hoor dat die dingen—bijna—nooit stuk gaan.

Ik heb wel eens gedoe gehad met voorste hoogteregelaars. Vaak gaan ze vastzitten na een jaar of 10. Maar dan is een keer demonteren, uit elkaar halen en schoonmaken weer genoeg om ze goed gangbaar te maken. Het is een leuk mechaniekje waar niks gecompliceerd aan is, alleen het loshalen is een K$t klus bij een auto met XU blok. Om er lekker bij te kunnen kun je beter de aandrijfas demonteren.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 maart 2007 12:38 PM
  [ # 304 ]
mpostma schreef:
woutersmits schreef:

vanochtend om 6.00 uur…, ja echt 6.00 uur, in de ochtend dus, een koude start gemaakt, één tik en lopen, alsof de motor warm was..
Ook de slangetjes voelen als zachte rubber balletjes.
Lijkt allemaal ok dus. gelukkig.

Wel merkte ik gisteren op dat er wat olie op straat ligt ter plekke van mijn (ik bedoel die van de BX) hoogetregelaar. Ook staat het rubber stofkapje bol (van de lekolie??)
Wel een goed idee dus om die maar eens te vervangen (en het rubber van de inktvis eens te inspecteren)
Is wel de tweede BX (van de 4) die iets met de voorste hoogteregelaar heeft, beide keren rond de 130000 km. En dat terwijl ik altijd hoor dat die dingen—bijna—nooit stuk gaan.

Ik heb wel eens gedoe gehad met voorste hoogteregelaars. Vaak gaan ze vastzitten na een jaar of 10. Maar dan is een keer demonteren, uit elkaar halen en schoonmaken weer genoeg om ze goed gangbaar te maken. Het is een leuk mechaniekje waar niks gecompliceerd aan is, alleen het loshalen is een K$t klus bij een auto met XU blok. Om er lekker bij te kunnen kun je beter de aandrijfas demonteren.

Ja, op zich wel simpel, maar daarom is een reeds schoongemaakte ook niet zo duur denk ik. Dat er uit en ik klussen zou ik wel willen doen maar ik heb geen brug/put en de ds staat geschorst in de garage dus daar kan ik ook niet terecht..
Misschien huur ik wel een brug en kan ik het (met hulp) in een dagje klaren.
edit: mijn regelaar is al 21! hulde dat ie ‘t zo lang volgehouden heeft!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 maart 2007 12:56 PM
  [ # 305 ]
woutersmits schreef:

Misschien huur ik wel een brug en kan ik het (met hulp) in een dagje klaren.
edit: mijn regelaar is al 21! hulde dat ie ‘t zo lang volgehouden heeft!

Met brug is het wel in een uurtje of 2 te doen als je alles bij de hand hebt hoor. Op assteunen kan ook prima, maar dat ligt natuurlijk wat minder comfortabel.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 16 maart 2007 12:59 PM
  [ # 306 ]
mpostma schreef:

Op assteunen kan ook prima, maar dat ligt natuurlijk wat minder comfortabel.

[onnozel]Assteunen, als je ‘t best een aandrijfas demonteerd?[/onnozel]

woutersmits schreef:

edit: mijn regelaar is al 21! hulde dat ie ‘t zo lang volgehouden heeft!

In hoogteregelaarstijd is dat 147 jaar toch?  Shocked Mag wel van ‘s z’n oude dag genieten.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 maart 2007 01:27 PM
  [ # 307 ]
beerpeet schreef:
mpostma schreef:

Op assteunen kan ook prima, maar dat ligt natuurlijk wat minder comfortabel.

[onnozel]Assteunen, als je ‘t best een aandrijfas demonteerd?[/onnozel]

Ja, en als je ‘m achter omhoog wilt hebben, heb je een uitlaatsteun nodig. En middenvoor een motorsteun Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 16 maart 2007 01:46 PM
  [ # 308 ]

haha

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 17 maart 2007 12:51 AM
  [ # 309 ]

ROFL

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 17 maart 2007 12:54 AM
  [ # 310 ]

maar verder, op straat, met uitlaatsteun, motorsteun en wat nog meer onder de auto gezet kan worden, dat zie ik niet zitten.
ff kijken wat een brug huren kost….

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 april 2007 02:32 AM
  [ # 311 ]

Goed, het nieuwe ding zit er op. Helaas met geen resultaat, nog steeds (of nog erger) gestuiter. Nou heeft dick alleen gedaan wat ik vroeg namelijk ‘hoogteregelaar vervangen’ Dit omdat we het volste vertrouwen hadden in de diagnose van Chyparse.
Wat nu….
Ik ben maar weer eens aan het testen gegaan:
De nieuwe regelaar werkt snel, corrigeert meteen bij indrukken en, jawel, laat na loslaten de auto niet helemaal naar de rijstand zakken.
Om precies te zijn, na starten komt de auto tot een stand waar drie vingers tussen voorwiel en spatbord kunnen. na het testje kan ik er bijna mijn hele hand tussen steken.
Als ik de auto voor optil werkt de regelaar ook meteen en na loslaten (tja, probeer hem maar eens vast te houden…) komt ie netjes in rijstand (drie vingers)
rara, welke HP specialist kan hier wat van bakken….

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 02 april 2007 02:49 AM
  [ # 312 ]

Ik kan het niet verklaren, maar we (Chevron et moi) hadden het vandeweek exact hetzelfde bij vervangen hoogteregelaar achter… Test een kant op geeft goede correctie, test andere kant op niet (of duurt heel lang). Confused
Besloten het maar zo te laten, vanwege tegenslag was het al 6 uur ‘s morgens en ik moest gewoon werken, maar ik ga ‘m achter nog wel eens opnieuw op hoogte stellen…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 april 2007 02:49 AM
  [ # 313 ]
woutersmits schreef:

rara, welke HP specialist kan hier wat van bakken….

Lijkt mij dat het draaipunt waar het stangetje indraait dat door de stabilsatorstang wordt bediend niet soepel draait.

VErder zit er aan de horizontale bedieningsstang van de hoogteregeling onder de auto, zowel aan de voorkant als aan de achterkant een oogje dat de hoogteregelaar zelf (indirect) bedient. In het midden van dit oogje moet het stangetje uitkomen dat de stabilsatorstang koppelt aan de hoogteregelaar (in de vraagbaak is dat goed terug te vinden: in de type 1 vraagbaak (tot 1987) in figuur 14.16 Voorste hoogteregelaar afstellen).

Als dit oogje niet goed in het midden zit (of niet zoals het hoort) dan kan t ook gebeuren dat ie niet lekker terugregelt.

Aangezien je nu een hydraulisch probleem gevoeglijk kunt uitsluiten, lijkt het mij dus logisch om het probleem te zoeken in het mechanishe deel van de hoogteregeling. Wel apart trouwens: met een beetje te hoog zou je niet gelijk verwachten dat ie gaat stuiteren. Flink te hoog is natuurlijk niet goed.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 april 2007 02:52 AM
  [ # 314 ]
mpostma schreef:
woutersmits schreef:

rara, welke HP specialist kan hier wat van bakken….

Lijkt mij dat het draaipunt waar het stangetje indraait dat door de stabilsatorstang wordt bediend niet soepel draait.

VErder zit er aan de horizontale bedieningsstang van de hoogteregeling onder de auto, zowel aan de voorkant als aan de achterkant een oogje dat de hoogteregelaar zelf (indirect) bedient. In het midden van dit oogje moet het stangetje uitkomen dat de stabilsatorstang koppelt aan de hoogteregelaar (in de vraagbaak is dat goed terug te vinden: in de type 1 vraagbaak (tot 1987) in figuur 14.16 Voorste hoogteregelaar afstellen).

Als dit oogje niet goed in het midden zit (of niet zoals het hoort) dan kan t ook gebeuren dat ie niet lekker terugregelt.

Aangezien je nu een hydraulisch probleem gevoeglijk kunt uitsluiten, lijkt het mij dus logisch om het probleem te zoeken in het mechanishe deel van de hoogteregeling. Wel apart trouwens: met een beetje te hoog zou je niet gelijk verwachten dat ie gaat stuiteren. Flink te hoog is natuurlijk niet goed.

Mmm, hardop denkend, is de hoogteregeling wellicht ooit versteld omdat de auto niet meer goed omhoog kwam, omdat de veerpoten teveel lekten?
Maw: is er significant retourlek bij deze auto, en als ie inzakt als je de motor afzet, gaat dat dan “mode blok” of heel geleidelijk?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 02 april 2007 02:58 AM
  [ # 315 ]

de auto blijft lang hoog staan na afzetten motor, achter zakt ie iets eerder weg dan voor. Als ik de auto in de laagste stand zet dan zakt ie voor snel (sneller met de nieuwe regelaar dan met de oude).
Volgens mij is er weinig retourstroom, ik had niet eens gemerkt dat de veerpootretourslangetjes rv gebroken waren. Er kwam natuurlijk wel wat uit, maar niet zoveel dat er druppels op straat lagen.

edit: het stuiteren is natuurlijk niet zoals in hoogste of laagste stand. Meer het voelen van alle kleine oneffenheden en een dreunende schok bij grotere richels of gaten.

Profiel  
 
 
21 van de 39
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook